معرفی هنسی ونوم ۸۰۰ +عکس

0

احتمالاً با نام هنسی ونوم GT آشنایی دارید، خودرویی اسپرت که براساس لوتوس الیزه ساخته شده و قادر بود به حداکثر سرعت ۴۳۲ کیلومتر برساعت دست یابد. قرار است این شرکت در آینده نزدیک محصول جدیدی با نام ونوم F5 نیز تولید کند که دستیابی به حداکثر سرعت ۴۸۰ کیلومتر برساعت برای آن هدفگذاری شده است.

هنسی ونوم 800 وانت فورد هنسی محصولات جدید هنسی شرکت هنسی فورد قویترین پیکاپ دنیا بهترین پیکاپ های دنیا مجله خودرو

”هنسی پیکاپ جدید رم یعنی TRX را به عنوان رقیب مستقیم ونوم ۸۰۰ مورد هدف قرار داده است.اما محصول جدید هنسی که در این مطلب به آن می‌­پردازیم قادر نیست با سرعت‌های بسیار بالا حرکت کند ولی در عین حال می­‌تواند ظرف کمتر از ۴ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت برسد. با ونوم ۸۰۰ آشنا شوید؛ پیکاپی برپایه فورد F-150 که برای رقابت با رم TRX به میدان آمده است.

این خودرو براساس تریم Platinum Super Crew شکل گرفته هرچند برخلاف نسخه استاندارد که به پیشرانه ۳.۵ لیتری اکوبوست شش سیلندر مجهز شده، در زیر کاپوت این مدل جدید شاهد نصب پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری بزرگی هستیم که سوپرشارژر آن به تنهایی حدود ۳ لیتر فضا اشغال می­‌کند. با توجه به این تغییر مهم در بخش فنی، سایر اجزا شامل سیستم‌های سوخترسانی، خنک‌کننده و اگزوز نیز مورد ارتقا قرار گرفته است.

هماهنگی نهایی میان این مجموعه توسط تغییرات نرم‌افزاری اختصاصی هنسی حاصل شده که با گارانتی سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر تضمین می­‌شود.
در نتیجه تمام این تغییرات، نیروی پیشرانه ۵ لیتری دو برابر شده و به ۸۰۵ اسب‌بخار قدرت و ۹۸۶ نیوتن‌متر گشتاور رسیده که طبق اعلام هنسی نیروی لازم برای رساندن این پیکاپ قدرتمند به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت ظرف تنها ۳.۶ ثانیه را فراهم می­‌کند. همچنین اعلام شده که ونوم ۸۰۰ قادر است مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۹ ثانیه طی کند.

البته تقویت نیروی ترمز و قابلیت آفرود این پیکاپ نیز مورد غفلت قرار نگرفته چراکه هنسی اقدام به نصب سیستم تعلیق تقویت شده با ۱۵ سانتی‌متر ارتفاع بیشتر، تایرهای ۳۵ اینچی، جلوپنجره و سپر سفارشی هنسی، چراغ‌های مخصوص آفرود و لوگوهای مخصوص این مدل روی آن نموده است.
همنطور که قبلاً اشاره شد، هنسی پیکاپ جدید رم یعنی TRX را به عنوان رقیب مستقیم ونوم ۸۰۰ مورد هدف قرار داده و البته تخمین زده که عملکرد پیکاپ ساخت خود در مسیر مستقیم از TRX سریع‌تر و کارآیی سیستم تعلیق آن در مسیرهای خارج از جاده، بهتر از F-150 استاندارد باشد.
لازم بذکر است جزئیات سیستم تعلیق ارتقا یافته ونوم ۸۰۰ فعلاً افشا نشده ولی به نظر می‌­رسد پیشرانه قدرتمند این خودرو، انگیزه مهمتری برای جلب نظر خریداران باشد.اکنون که صحبت از خریداران شد، بد نیست به قیمت ۱۴۹,۵۰۰ دلاری ونوم ۸۰۰ هم اشاره کنیم، پیکاپی قدرتمند که تنها ۱۰۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.