رونمایی از میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۲ با طراحی جذاب +(عکس)

0

نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۲ سرانجام با طراحی بسیار جذاب رونمایی شد. این خودرو جانشین اوتلندری می شود که در سال ۲۰۱۲ رونمایی شده بود و در همان زمان نیز طراحی کسل کننده و معمولی داشت.

لازم به ذکر است که نسل جدید این کراس اوور محبوب با همکاری نیسان توسعه یافته و به همین دلیل پلتفرم، پیشرانه، فاصله بین دو محور و چندین المان دیگر درون کابین این خودرو با نیسان روگ ۲۰۲۱ یکسان است. میتسوبیشی به صورت استاندارد صندلی ردیف سوم برای اوتلندر ۲۰۲۲ در نظر گرفته که آپشنی جذاب برای بسیاری از مشتریان است.

میتسوبیشی اوتلندر جدید به طور کلی کراس اووری شیک بوده که طراحی جلوپنجره و پروفیل جلوی این تا حدودی ما را به یاد منترو اسپرت قدیمی هم می اندازد. فضای کابین اوتلندر ۲۰۲۲ نیز به طور کلی به روزرسانی شده و کیفیت مواد به کار رفته و تکنولوژی های استفاده شده در کابین به مراتب نسبت به نسخه پیشین ارتقا داشته و تا حدی هم نسبت به نسل قبل جادارتر شده است.

میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۲ به صورت استاندارد دارای یک نمایشگر هشت اینچی و به صورت آپشنال دارای یک نمونه ۹ اینچی لمسی در میان داشبورد است که خبر خوشی است که از سیستم سرگرمی قدیمی و از مد افتاده نسخه های پیشین در این نسل خبری نیست.

قیمت میتسوبیشی اوتلندر مشخصات میتسوبیشی اوتلندر معایب میتسوبیشی اوتلندر محصولات جدید میتسوبیشی معرفی شاسی بلند قیمت شاسی بلند مجله خودرو معرفی خودرو مجله خودرو کارستان دنیای خودرو Mitsubishi outlander

طراحی ظاهری

میتسوبیشی در طراخی اوتلندر ۲۰۲۲ الگوبرداری زیادی از خودروی مفهومی انگلبرگ تورر کرده و این خودرو را به منظور تبدیل به نمونه تولیدی مقداری ساده سازی کرده است. چراغ های LED خطی در قسمت بالایی پروفیل جلو چهره خاصی به این خودرو بخشیده اند؛ این LED های نواری نقش چراغ روشنایی در روز و راهنما را ایفا کرده و درون سپر نیز یک المان روشنایی سه بخشی وجود دارد که شامل مه شکن، نور بالا و نور پایین است.

 

میتسوبیشی قصد دارد با طراحی المان های C شکل در دو سمت جلوپنجره، اسیووی مونترو را یادآوری کند؛ ولی قسمت ورودی هوای پایین سپر هم جهت ادای دین به لنسر اوولوشن X طراحی شده است. طراحی پروفیل جانبی اوتلندر مشابه انگلبرگ تورر مفهومی بوده و تغییری در این نسخه تولیدی نداشته؛ ضمن اینکه نصب رینگ های ۲۰ اینچی و گلگیرهای حجم پردازی شده جلو و عقب چهره خشن و جذابی از نمای کناری هم به اوتلندر ۲۰۲۲ بخشیده است.

قسمت بالایی کابین و همچنین ستون D پهن باعث شده اوتلندر بیشتر به اسیووی شبیه باشد تا کراس اوور؛ ولی به دلیل نصب همین ستون پهن بعید می دانیم که سرنشینان ردیف سوم دید خوبی نسبت به فضای بیرون داشته باشند. چراغ های باریک عقب در هماهنگی کامل با چراغ های جلو طراحی شده اند؛ یک شش ضلعی فرو رفته هم در مرکز درب فضای بار وجود دارد که میتسوبیشی با هدف یادآوری محل نصب زاپاس آن را طراحی کرده که کار بسیار بی معنی و عجیبی است.

قیمت میتسوبیشی اوتلندر مشخصات میتسوبیشی اوتلندر معایب میتسوبیشی اوتلندر محصولات جدید میتسوبیشی معرفی شاسی بلند قیمت شاسی بلند مجله خودرو معرفی خودرو مجله خودرو کارستان دنیای خودرو Mitsubishi outlander

مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۲

زمانی که کاپوت را باز کنید، دیگر هیچ شباهتی بین اوتلندر ۲۰۲۲ با مونترو و لنسر اوولوشن نخواهید یافت. این خودرو به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر خطی تنفس طبیعی و گیربکس CVT مشابه با نیسان روگ مجهز شده است.

این پیشرانه قادر به تولید ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور و قادر به انتقال تمام این نیرو به محور جلو یا هر دو اکسل است. شاید این پیشرانه برای رانندگی روزمره مناسب باشد؛ ولی اگر هفت سرنشین با بار درون کابین اوتلندر باشند، یقینا رانندگی با این خودرو کسل کننده خواهد بود.

 

سیستم چهار چرخ محرک این خودرو Super All-Wheel کنترل نام داشته که دارای یک کلاچ هیدرولیکی مرکزی بوده که گشتاور را به سرعت میان اکسل جلو و عقب تقسیم می کند. اگر چرخی هرزگردی داشته باشد، این سیستم ترمز آن چرخ را فعال کرده تا نیرو به چرخ درگیر با زمین و غیر هرزگرد منتقل شود. همچنین اوتلندر جدید قادر است ترمز هر چرخ را بسته به نیاز در پیچ ها فعال کرد که مشکل کم فرمانی کاهش یابد و پایداری خودرو نیز بیشتر شود.

 

طراحی کابین

با نگاه اول به کابین، متوجه رد پای نیسان در طراحی کابین میتسوبیشی اوتلندر جدید خواهید شد. نمایشگرها و کلیدهای کنترلی مشابه نیسان روگ طراحی شده اند؛ اوتلندر جدید دارای یک نمایشگر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی در پشت فرمان، هد آپ دیسپلی و شیفتر الکترونیکی گیربکس است.

قیمت میتسوبیشی اوتلندر مشخصات میتسوبیشی اوتلندر معایب میتسوبیشی اوتلندر محصولات جدید میتسوبیشی معرفی شاسی بلند قیمت شاسی بلند مجله خودرو معرفی خودرو مجله خودرو کارستان دنیای خودرو Mitsubishi outlander

میتسوبیشی برای کابین تریم رنگبندی مختلفی را در نظر گرفته و برای صندلی ها تودوزی چرمی و برای داشبورد و رودری ها تریم آلومینیومی درنظر گرفته است. غربیلک فرمان چهار شاخ نیز مستقیما از منترو الگوبرداری شده است. فاصله بین دو محور میتسوبیشی اوتلندر جدید ۲۷۰۵ میلی متر بوده که ۴۰ میلی متر نسبت به نسل پیشین بیشتر شده است. به همین دلیل فضای پا در ردیف اول و دوم ۲۵ و ۲۸ میلی متر بیشتر از قبل شده و عرض کابین نیز ۸ میلی متر بیشتر از نسخه پیشین شده است.

قیمت میتسوبیشی اوتلندر مشخصات میتسوبیشی اوتلندر معایب میتسوبیشی اوتلندر محصولات جدید میتسوبیشی معرفی شاسی بلند قیمت شاسی بلند مجله خودرو معرفی خودرو مجله خودرو کارستان دنیای خودرو Mitsubishi outlander

تجهیزات ایمنی و رفاهی

میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۲ تجهیزات رفاهی و ایمنی بیشتری نسبت به نسل پیشین خود داشته و از سیستم ایمنی MI Pilot نیسان با نامی دیگر استفاده می کند. کروز کنترل تطبیقی و تثبیت کننده خطوط حرکت باعث کاهش خستگی راننده در بزرگراه می شود؛ ضمن اینکه این کروز کنترل رهیاب محور در پیچ های تند به صورت خودکار سرعت را کاهش داده تا سرنشینان درون کابین آرامش بیشتری داشته باشند. تابلوخوان مسیر، نوربالای خودکار، ترمز خودکار اضطراری، هشدار نقطه کور و هشدار تغییر خطوط است.

مننبع:خودرونویس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.