پرفروش ترین خودرو در آوریل ۲۰۲۱ +قیمت و مشخصات فولکس واگن ID.۴
فولکس واگن ID.۴ در ماه آوریل با ۱۸۲۴ ثبت نام جدید و سهم بازار ۱۳.۹ درصدی سر و صدای زیادی به پا کرده است.
فروش خودرو فولکس واگن پلاگین الکتریکی در نروژ ماه گذشته نسبت به سال گذشته دو برابر شده و بیش از ۸۰ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است. تعداد ثبت نامهای این پلاگین جدید به ۱۰ هزار و ۵۴۵ (۱۰۴ درصدی افزایش نسبت به سال دیگر) رسیده است.
تولید و فروش هر دو اتومبیل برقی و پلاگین هیبریدی با سرعت بسیار بالایی در حال رشد است، اما سهم BEV بیش از دو برابر شده است.
آمار برای ماه:
BEV: ۷، ۲۲۹ (با افزایش ۹۷ ٪، با ۵۴.۹ ٪ سهم بازار) + ۷۳۷ “استفاده شده” + ۶۹۱ ون (۶۸۷ جدید و ۴ مورد استفاده)
PHEV: ۳، ۳۱۶ (با ۱۲۲ ٪ افزایش، با ۲۵.۲ ٪ سهم بازار)
کل: ۱۰، ۵۴۵ (با افزایش ۱۰۴ درصدی، با ۸۰.۱ درصد سهم بازار)
امسال درخواست برای خودرو پلاگین بیش از ۴۰ هزار خودرو بوده است که بیش از ۸۱ ٪ از کل بازار است. قسمت باقیمانده روی مدلهای معمولی و ترکیبی قرار میگیرد.
آمار سال به روز:
BEVs: ۲۶، ۳۸۸ (با رشد ۳۲ ٪، با ۵۳.۳ ٪ سهم بازار)
PHEVs: ۱۳، ۹۲۱ (با ۸۰ ٪ افزایش، با ۲۸.۱ ٪ سهم بازار)
کل: ۴۰، ۳۰۹ (با ۴۵ ٪ افزایش، با ۸۱.۵ ٪ سهم بازار)
فولکس واگن ID.۴ در ماه آوریل با ۱۸۲۴ ثبت نام جدید و سهم بازار ۱۳.۹ درصدی، سر و صدای زیادی به پا کرده است. ID.۴، به عنوان یک مدل جدید، احتمالاً یک صف طولانی برای فروش خواهد داشت.
شرایط فنی و توانایی حرکتی
فولکسواگن ID.4 در مدل استاندارد، مجهز به باتریهای ۸۲ کیلووات ساعتی است که در مقایسه با نیسان لیف، کیا نیرو، هیوندای کنا، موستانگ مکای و نیسان لیف، برتری دارد. تسلا مدل Y در مدلهای مختلف، دارای ظرفیت باتری ۷۲/۵ کیلووات ساعت با شعاع حرکتی ۴۸۰ تا ۵۴۰ کیلومتر است؛ درحالیکه فولکسواگن برای ID.4، مسافت ۴۰۰ کیلومتر با یک شارژ را عنوان میکند. با این شرایط، ID.4 از نظر شعاع حرکتی نسبت به هیوندای کنا برقی و شورولت بولت هم برتری خاصی ندارد.
یک موتور برقی روی محور عقب ID.4 وجود دارد تا قدرت ۲۲۸ اسببخار و گشتاور ۳۰۹ نیوتنمتر فراهم کند. سرعتگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت این خودرو، حدود ۸/۵ ثانیه و نهایت سرعت ۱۶۰ کیلومتربرساعت خواهد بود. از این نظر، کراساور برقی فولکسواگن مشابه هیوندای کنا، کیا نیرو، نیسان لیف و شورولت بولت است؛ اما قابل مقایسه با تسلا مدل Y و پیشرانه دو موتوره با مجموع قدرت ۳۸۵ اسببخار نخواهد بود. حتی موستانگ مکای هم، ۲۵۵ اسببخار قدرت دارد.
آماری که پیشتر گفته شد، مربوط به نسخه پایه و تک موتوره از ID.4 است. این خودرو طی ماههای آینده، با پیشرانه دو موتوره، باتریهای متفاوت و شعاع حرکتی بالاتر، همراه سیستم دو دیفرانسیل معرفی خواهد شد. این مدل، احتمالا ۳۰۰ اسببخار قدرت و ۴۴۱ نیوتنمتر گشتاور دارد.
ولکسواگن برای جذب مشتری و رقابت با خودروساز بسیار موفقی مثل تسلا، علاوهبر سه سال شارژ رایگان در ایستگاههای الکتریفای امریکا، دو نکته مهم در ID.4 ارائه میکند. اول؛ فضای بسیار خوب اتاق و راحتی سرنشینان که به وضوح برتر از دیگر خودروهای برقی دنیا در کلاس قیمتی کمتر از ۵۰ هزار دلار است. نکته دوم؛ ارائه طیف وسیعی از امکانات رفاهی و ایمنی در نسخه استاندارد ID.4 است که فراتر از انتظار بهنظر میرسد.
امکانات هوش مصنوعی فولکس واگن موسوم به IQ.Drive، سیستمهای کمک راننده، هشدار برخورد از جلو و ترمز خودکار با قابلیت تشخیص مسیر حرکت عابر پیاده، هشدار تقطه کور، حفظ خودرو بین خطوط و کروز کنترل هوشمند با قابلیت افزایش و کاهش سرعت برای ID.4 فراهم میکند. در کابین ID.4، تعداد ۶ ایربگ وجود دارد که همراه حفاظ آلومنیوم در ستونهای اتاق، به خوبی از سرنشینان محافظت میکند.
آستانه قیمت ID.4 با سیستم تک دیفرانسیل و مجموعه آپشنهای سری Pro، به ۴۰ هزار دلار میرسد که البته در بسیاری کشورها با پاداش ۷۵۰۰ دلاری از سوی دولت برای حمایت از خودروهای برقی مواجه خواهد شد. این محصول بهصورت اجارهی سه ساله، با اقساط ماهیانه ۳۸۰ دلار و ۱۶ هزار کیلومتر کارکرد سالیانه، نیز فروخته میشود. مدل دو دیفرانسیل و دو موتوره با قدرت ۳۰۰ اسببخار، آستانه قیمت ۴۳,۶۹۵ دلار خواهد داشت. در ابتدای تولید و سه ماه نخست سال ۲۰۲۱، فولکس واگن ID.4 فرست ادیشن با سیستم تکدیفرانسیل و تک موتوره به قیمت ۴۴ هزار دلار عرضه میشود.