انفجار مرگبار تانکر حامل سوخت مازوت در سنندج

0

بر اثر آتش سوزی یک دستگاه تانکر حامل سوخت مازوت در شهر حسین آباد از توابع شهرستان سنندج تا کنون ۳ نفر فوت و ۹ نفر هم مصدوم شده اند.

پیام جلالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با بیان این که تاکنون ۳ نفر دراین حادثه فوت کرده اند،گفت: ۹ مصدوم نیز توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شده اند هرچند تعداد مصدومان این حادثه بیشتر بوده است، چون تعدادی از افراد قبل از رسیدن عوامل امدادی توسط اهالی منطقه به مراکز درمانی منتقل شده اند.

اخبار کردستان اخبار سنندج انفجار تانکر سوخت انفجار خودرو اخبار حوادث

جلالی با اشاه به این که این حادثه که در ۴۰ کیلومتر سنندج رخ داده، گفت: حدود ۳۰ واحد مسکونی و ۱۰ تا ۱۵ خودروی شخصی نیز در این حادثه دچار آتش سوزی و آسیب شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان می‌گوید: در حال حاضر آتش سوزی تانکر حامل سوخت به صورت کامل اطفا شده است، اما عوامل امدادی همچنان در صحنه حادثه حضور دارند.

براساس شنیده‌ها احتمال افزایش تلفات این حادثه وجود دارد.

اسکان خانوار های بی سر پناه حادثه انفجار تانکر در سنندج

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: به دنبال آتش سوزی و قوع حادثه به تعدادی از منازل مسکونی خسارت‌هایی وارد شد اسکان  و تغذیه این خانوار ها توسط این جمعیت در حال انجام است.

به گفته او: امشب توسط جمعیت هلال احمر استان کردستان اسکان اضطراری و کمک‌های غذایی برای اهالی این منطقه در نظر گرفته شده، تاکنون برای ۳۰ تا ۴۰ خانوار اسکان ضطراری انجام شده است.

جلالی گفت: در این عملیات ۱۰ تیم متشکل از ۲۸ امدادگر از جمعیت هلال احمر شهرستان‌های سنندج و دیواندره با پنج دستگاه آمبولانس و سه دستگاه خودروی نجات در محل حادثه حضور داشتند.

تخطی از سرعت مطمئنه و بی احتیاطی راننده علت حادثه  انفجار تانکر رئیس پلیس راه استان کردستان در رابطه با علت حادثه گفت:کارشناسان وقوع این حادثه را بی احتیاطی راننده تانکر حامل سوخت به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کردند، که راننده تانکر به علت شدت وقوع سانحه فوت کرده است.

سرهنگ عیسی گوهری با بیان اینکه از دقایق اولیه وقوع این حادثه، مأموران انتظامی به همراه سایر گروه های امدادی به سانحه دیدگان امداد رسانی کردند؛گفت: رانندگان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا از وقوع چنین حوادث ناگواری پیشگیری شود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.