نمایش قدیمی‌ ترین خودروی فردیناند پورشه + عکس

0

نام پورشه تعاریف مختلفی را به ذهن می‌آورد و حتماً طراحی یک خودروی اسپرت با پیشرانه تخت که در بخش عقب نصب شده است جزو مهم‌ترین آن‌ها خواهد بود؛ اما جدیدترین عضو موزه پورشه هیچ‌کدام از این معیارها را ندارد. در واقع این خودرو یک وسیله نقلیه الکتریکی موتور وسط است که در سال ۱۸۹۸ تولید شده است. شما را با اِگِر لونر C.2 فیتون (با نام پورشه P1 نیز شناخته می‌شود) آشنا می‌کنیم که قدیمی‌ترین خودرویی است که فردیناند پورشه روی آن کار کرده است. این وسیله نقلیه درست در ورودی موزه پورشه و به عنوان بخشی از نمایشگاه دائمی این برند پارک شده است.

برنامه‌ریزی و آماده کردن این خودرو برای حضور در موزه پورشه بیش از یک سال زمان برده است و ژرمن‌ها آن را یکی از مهم‌ترین خودروهای کلکسیون خود می‌دانند. نیروبخش P1 پیشرانه الکتریکی اوکتاگون است که توسط فردیناند پورشه توسعه یافته است. این پیشرانه در جلوی اکسل عقب نصب شده است و چرخ های جلو را به حرکت درمی‌آورد. در واقع P1 علیرغم اینکه ۱۲۳ سال پیش ‌تولید شده است از بسیاری جهات محصولی مدرن به شمار می‌رود.

 اخبار خودرو  دنیای خودرو  قدیمی‌ترین خودرو  مجله خودرو  معرفی خودرو  موزه ماشین  بیوگرافی فردیناند پورشه

نام پیشرانه این وسیله نقلیه از شکل هشت وجهی‌اش گرفته شده است. این پیشرانه الکتریکی قدرت ۲.۹ اسب بخاری دارد و باعث ثبت سرعت ۳۵ کیلومتر در ساعت می‌شود. باتری‌های تودور P1 نیز شعاع حرکتی حدود ۷۹ کیلومتری ایجاد می‌کنند. با توجه به اهمیت این محصول و تکنولوژی بکار رفته در آن، قوای محرکه P1 تشابهات و ارتباطات گوناگونی با محصولات مدرن صنعت خودرو دارد. به همین خاطر پورشه آن را در جلوی آینه‌ای قرار داده است که شبیه سفر از گذشته به زمان حال به نظر می‌رسد.

متصدی موزه می‌گوید:

بسیاری از بازدیدکنندگان هرگز ارتباطی با وسایل نقلیه کالسکه‌ای دارای پیشرانه الکتریکی نداشته‌اند. حالا ما یک محصول بسیار جالب را به نمایش گذاشته‌ایم. هر بازدید کننده‌ای با تاریخچه الکتریکی پورشه آشنا می‌شود و این کار به لطف تکنولوژی آینه بی‌نهایت که قبلاً بکار نرفته است صورت می‌گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.