قیمت بنزین در کالیفرنیا چند شد

0

طی روزهای گذشته قیمت بنزین در آمریکا افزایش قابل توجهی داشته است و حالا در کالیفرنیا مردم به ازای هر لیتر بنزین باید ۱.۵ دلار پول بدهند.

به نقل از کی‌تی‌وی، متوسط قیمت بنزین در ایالت کالیفرنیای آمریکا به ۵.۴۴ دلار به ازای هر گالن رسیده است. این بدان معناست که مردم باید به ازای هر لیتر بنزین حدود ۱.۵ دلار  معادل حدود ۴۰ هزار تومان پول بپردازند.

قیمت بنزین در کالیفرنیا فقط در یک روز ۱۰ سنت به ازای هر گالن رشد کرده و نسبت به یک ماه قبل نیز ۷۶ سنت بالا رفته است. در منطقه خلیج در کالیفرنیا قیمت بنزین حتی رشد بیشتری داشته است. بعید نیست که مردم این منطقه به ازای هر گالن بنزین که معادل ۳.۷ لیتر است، مجبور باشند ۶ دلار پول بدهند.

راه های کاهش مصرف سوخت راههای کاهش مصرف سوخت سمند کاهش مصرف بنزین کاهش مصرف سوخت کاهش مصرف سوخت 206 کاهش مصرف سوخت پژو 405 کاهش مصرف سوخت پراید کاهش مصرف سوخت دنا آموزش نکات فنی خودرو دانش فنی خودرو دانستنی های فنی خودرو آموزش مکانیک به زبان ساده دلایل افزایش مصرف بنزین دلایل افزایش مصرف بنزین پژو دلایل افزایش مصرف بنزین پراید

افزایش سریع قیمت بنزین باعث شده تا بسیاری از مردم آمریکا نسبت به هزینه هر باکی که برای خودروی خود پر می‌کنند، ناراضی باشند اما کارشناسان می‌گویند بالا رفتن قیمت بنزین در این کشور کاملا قانونی است.

دولت آمریکا البته ساعتی پیش واردات نفت از روسیه را تحریم کرده و پیش‌بینی می‌شود این مسأله قیمت نفت و فرآورده‌های نفتی در آمریکا را بیش از این بالا ببرد.

جیم بوشنل می‌گوید: بالا رفتن قیمت بنزین توسط جایگاه‌داران در آمریکا تا زمانی که آنها با هم افزایش قیمت‌ها را هماهنگ نکرده باشند، مشکل قانونی ندارد.

منبع: فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.