مهم‌ترین اخبار خودرویی هفته گذشته

0

در هفته منتهی به شنبه 28 اسفند 1400 تعیین تکلیف بنزین نوروزی، بورسی شدن خودرو برای اولین‌بار، تغییر در ساختار باک خودروها، آغاز واردات خودرو و توقف تولید دو خودروی پرتیراژ از جمله مهم‌ترین عناوین رسانه‌ها بودند.

ساعت اجرای طرح ترافیک در سال 1401

سرپرست معاونت بهره‌برداری از سیستم‌های حمل‌ونقل و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران می‌گوید: «ساعت اجرای طرح ترافیک تا شرایط شیوع بیماری کرونا در سال جدید از ساعت 7:30 الی 17 است.»

گفتنی است بر اساس مصوبه شورای شهر تهران شاهد افزایش 25 درصدی پایه قیمت طرح ترافیک در سال 1401 هستیم، بر این اساس قیمت پایه 43 هزار و 800 تومان خواهد بود.

توضیح پلیس درباره جریمه‌های بالای یک میلیون تومانی

معاون اجتماعی و ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی می‌گوید: «مطابق ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی، پلیس راهور مکلف است مالکین خودروها را از میزان جریمه بالای ده میلیون ریال مطلع نماید، بر همین اساس پیامک مزبور به مالکین مربوطه ارسال شده است.»

اخبار گمرک اخبار بندر بوشهر دپو محصولات ایران خودرو آزاد شدن واردات خودرو اخبار واردات خودرو قیمت خودروهای وارداتی

زمان آغاز واردات خودرو اعلام شد

وزیر صمت می‌گوید در سال 1397 به خاطر مدیریت تراز ارزی کشور، واردات خودرو ممنوع شد. در واقع به سبب اعمال تحریم‌ها، فروش نفت کاهش یافت و برای مدیریت مصارف ارزی، واردات خودرو ممنوع اعلام شد. به گفته فاطمی‌امین این ممنوعیت تا اواخر اردیبهشت سال آینده فرصت دارد و پس از آن این مصوبه را دیگر تمدید نخواهیم کرد. البته این تصمیم نیز با هماهنگی دولت است.

توقف تولید دو خودروی محبوب

وزیر صمت می‌گوید تولید خودرو در سال آینده 50 درصد افزایش خواهد داشت البته باید زیرساخت‌ها فراهم شود و یکی از زیرساخت‌ها، تأمین مالی زنجیره است. به گفته فاطمی‌امین ایران‌خودرو در سال آینده خودروهای 405 و سمند و سایپا هم تیبا را از رده خارج خواهند کرد که این اقدام کم‌نظیری است.

رکوردشکنی مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌گوید به غیر از کرونا که در 2 سال اخیر جهان را گرفتار کرده است، تصادفات نخستین عامل مرگ‌ومیر در کشور است. به گفته عین‌اللهی در آستانه نزدیک شدن به ایام نوروز، سفرهای نوروزی و آمادگی برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم هستیم، نیروهای اورژانس نیز به لحاظ نوع خدمتشان، شبانه‌روزی در حال تلاش هستند که نوعی جهاد محسوب می‌شود.

مقایسه افزایش قیمت خودرو امسال با سال گذشته

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو می‌گوید خودروهای داخلی نسبت به یک سال گذشته 33 درصد رشد قیمتی داشته‌اند. به گفته موتمنی در حالی که در خودروهای وارداتی چنین افزایش قیمتی نداشتیم، خودروهای مونتاژی نیز بین 15 درصد گران شده است. بازار خودرو در رکود کامل است و تقاضای کاذب در بازار آزاد وجود ندارد. ماه‌هاست عرضه خودرو کم شده، قرار بود خودروسازان خودروهای ناقص را تکمیل و روانه بازار کنند اما این کار انجام نشد، اگر خودرو فاکتور می‌شد فاصله قیمتی کمتر می‌شد.

خبر جدید درباره سهمیه سوخت اعتباری خودروها

رئیس اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از واریز سهمیه اعتباری سوخت تاکسی‌های اینترنتی خبر داد و گفت بیست‌وپنجمین مرحله مابه‌التفاوت ریالی سهمیه اعتباری سوخت، 580 هزار تاکسی اینترنتی و آژانس‌های تاکسی‌تلفنی (صنفی و شهرداری) واریز شد. بیست‌وپنجمین مرحله سهمیه سوخت ناوگان، با اعتباری بالغ بر 560 میلیارد ریال است که در 22 اسفند 1400 به حساب رانندگان واریز شده است.

ادعای پلیس درباره تغییر در باک خودروها

رئیس پلیس راهور ناجا می‌گوید آتش گرفتن خودرو خیلی بحث جدی در تصادفات است. خودرو در حالتی آتش می‌گیرد که داخلش 10 کیلو تی‌ان‌تی گذاشته باشیم، اما در خودروی داخلی ماشین‌ها آتش می‌گیرند و منفجر می‌شوند؛ چرا؟ چون باک بنزین ناایمن است. همه می‌دانند که در همه خودروهای دنیا باک وجود دارد، اما هیچ‌وقت عامل انفجار نمی‌شود؛ اما چرا در ماشین‌های داخلی ما باک منفجر می‌شود؟ چون در قطر آلیاژ باک دست برده‌اند و آن را کاهش داده‌اند یا حتی در مواردی پلتفرم را تغییر داده‌اند.

خط‌ونشان پلیس برای خودروهای غیراستاندارد

فرمانده کل انتظامی کشور خوشبختانه باید بگویم که اکثریت رانندگان در کشور ما قوانین و مقررات را رعایت می‌کنند؛ اما طبیعتاً آن دسته از رانندگانی که سبب ایجاد ناامنی در جاده‌ها شده و اقدام به حرکات پرخطر ترافیکی کنند پلیس برابر قانون با آنان برخورد خواهد کرد. به گفته سردار اشتری برابر تصمیماتی که در جلسه با ریاست محترم جمهور اتخاذ شد هر خودرویی که استاندارد نباشد و ایمنی کافی را نداشته باشد ما جلوی شماره‌گذاری آن را خواهیم گرفت.

آمار تولید خودرو تا پایان بهمن

مطابق آمارهای رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای سال 1400 تا پایان بهمن‌ماه 902 هزار و 575 دستگاه انواع خودروهای سواری، ون، وانت و تجاری در کشور تولید شده است. این تیراژ در مقایسه با میزان تولید در مدت مشابه پارسال (تولید 908 هزار و 647 دستگاه خودرو) افت هفت‌دهم درصدی نشان می‌دهد. بر پایه این گزارش، 815 هزار و 548 دستگاه (معادل 90.3 درصد) از این خودروها مربوط به تولید خودروهای سواری بوده که در هم‌سنجی با پارسال افت 1.4 درصدی داشته است.

بالاخره پای خودرو به بورس باز شد

سرانجام پس از گذشت حدود یک سال و نیم از مطرح شدن طرح تولید و ساماندهی عرضه خودرو و موضوع عرضه خودرو در بورس کالا، در جلسه هیئت پذیرش کالا و اوراق بهادار، پذیرش شاهین به تصویب رسیده است.

سهمیه بنزین نوروزی منتفی شد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی می‌گوید سهمیه بنزین نوروزی در دستور کار نیست و مردم می‌توانند از ذخیره بنزین موجود در کارت سوخت خود در ایام نوروز استفاده کنند.

منبع:باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.