۴۵ هزار خودروی دپو شده در پارکینگ رفع نقص می‌شوند

0

روز گذشته گزارشی از دلیل دپو ایران خودرو و سایپا پخش شد و اکنون این ۲ خودروسازان نسبت به این گزارش واکنش نشان داده اند.

سازمان بازرسی چندی پیش اطلاعیه‌ای منتشر کرد مبنی بر اینکه خودرو‌های ناقص کف پارکینگ خودروسازان روز به روز در حال افزایش است و اکنون از ۱۴۰ هزار دستگاه به ۱۷۸ هزار دستگاه رسیده است.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان به پارکینگ خودروسازان مراجعه کرده و جویای علت دپو این حجم از خودرو شده است که خودروسازان دلیل کاهش عرضه و دپو این خودرو‌ها را نبود ریزتراشه‌های الکترونیکی بیان کردند.

روز گذشته گزارشی از دلیل دپو این خودروها ” یک قطعه ۱۷۸ هزار خودرو را در پارکینگ نگه داشته است!” پخش شد و اکنون این ۲ خودروساز نسبت به این گزارش واکنش نشان داده و باقری قائم مقام مدیرعامل در فروش گروه خودروسازی سایپا و بابک رحمانی قائم مقام مدیرعامل در فروش گروه خودروسازی ایران خودرو به سوالات در این زمینه پاسخ داده اند.

سوال: چه راهکاری برای رفع مشکل کاهش عرضه و ترخیص خودرو‌ها وجود دارد؟

نماینده ایران خودرو: حدود ۹۵ هزار خودرو در کف پارکینگ ایران خودرو وجود دارند که منتظر یک یا چند قطعه برای تجاری سازی و تحویل به مشتری هستند. تمام این خودرو‌ها یک قطعه الکترونیکی خاص (ACU) و تعدادی (ECU) ندارند که این قطعات وابسته به مشکل جهانی چیپ ست هستند، شرایط خاص ما به واسطه تحریم‌ها نیز کار را دشوارتر کرده است.این مشکل با تامین قطعات توسط تولیدکنندگان داخلی به مرور رفع می شود.

سوابق سعید موتمنی قیمت پراید قیمت تیبا قیمت سمند سایت قیمت خودرو قیمت پژو 206 پشت پرده خودروسازان پشت پرده چه خبر اخبار قیمت خودرو اخبار بازار خودرو توقف تولید پراید دلایل گران شدن خودرو

سوال: این خودرو‌ها را نگه نمی‌دارید تا گران شوند؟

نماینده ایران خودرو: خیر، نگه داشتن خودرو در کف کارخانه  برای خودروساز هیچ سودی ندارد، بلکه ضرر هم دارد چرا که هزینه های زیادی برای این نگه داری باید پرداخت کند.

سوال: انگیزه خودروسازان از نگه داشتن این خودرو‌ها کف پارکینگ چیست؟

نماینده سایپا: خودروسازان هیچ انگیزه‌ای برای نگه داشتن خودرو کف پارکینگ ها ندارند. همانطور که کرونا در دنیا وجود داشت. تیراژ تولید خودرو در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ کاهش چشمگیری داشته است. شرکت‌هایی که این ریزتراشه‌ها را تولید می‌کنند از تکنولوژی فوق العاده‌ای برخوردار هستند و نیاز به سرمایه چند صد میلیون دلاری دارند.

نماینده سایپا: در سایپا ۷۲ هزار خودرو ناقص وجود داشت که اکنون پس از دریافت این ریزتراشه ها آن را عرضه خواهیم کرد. هفته گذشته ۴۵ هزار از این چیپ ست‌ها را دریافت کردیم و تا پایان دی ۴۵ هزار خودرو جدید به بازار عرضه خواهیم کرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.