دلایل عمده کم کردن روغن موتور خودرو چیست ؟

0

به‌گفته کارشناسان، در هر خودرو سطح روغن موتور کاهش می‌یابد که طبیعی است. اما در برخی موارد شاید شاهد کاهش روغن موتور خودرو بیش از مقدار تعیین‌شده باشید. در حالت کلی دلایل مشکل روغن‌ریزی خودرو در یکی از موارد زیر خلاصه می‌شود:

علت روغن سوزی خودرو چیست علائم روغن سوزی هزینه تعمیر روغن سوزی پراید رنگ دود روغن سوزی چطوریه علت خروج رنگ آبی از پراید چرا ماشین روغن کم می کند روغن کم کردن پراید روغن کم کردن پژو 405 تعمیرکار آموزش عیب یابی خودرو
– بالا رفتن دمای روغن خودرو
ممکن است دمای روغن خودرو از حد مناسب بالاتر رفته باشد که در این صورت باید دلیل آن را در اشکالات مکانیکی موردتوجه قرار دهید.
– بالاتر رفتن سطح روغن بیش‌از حد ‌جاز
احتمال دارد سطح روغن از محدوده‌ مجاز بالاتر رفته باشد در این صورت باید روغن را تا زیر حد مجاز تخلیه کنید.
– سائیدگی یا چسبندگی رینگ پیستون خودرو
امکان دارد رینگ پیستون خودرو شما سائیده شده یا دچار چسبندگی باشد.
– انتخاب روغن با مشخصه‌های نامناسب
شاید روغن با گرانروی نامناسب، کمتر یا بیشتر از میزانی که سازنده خودرو توصیه کرده است، انتخاب کرده باشید. در این صورت باید روغن تخلیه و روغن مناسب جایگزین آن شود.
الا رفتن دمای روغن، ممکن است که دمای روغن خودرو از میزان مناسب بالاتر رفته باشد، در این صورت باید دلیل آن را در اشکالات مکانیکی خودروجست‌وجو کنید.

انتخاب روغن با مشخصه‌های نامناسب مورد بعدی است؛‌ اگر روغن با گرانروی نامناسب، کمتر یا بیشتر از میزانی که سازنده خودرو توصیه کرده است، انتخاب کنید، باید روغن تخلیه و روغن مناسب جایگزین آن شود.

تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو دلایل روشن شدن چراغ چک تشخیص انواع صدای موتور دلایل روغن ریزی موتور مکانیک پراید آدرس تعمیرگاه های تهران

نشتی روغن موتور از قطعات خودرو

نشتی و روغن ریزی خودرو از فیلتر روغن ،فشنگی روغن ،پیچ تخلیه روغن ،کاسه نمدهای سر و ته میل لنگ ،کاسه نمد سر و ته میل سوپاپ و واشر دور کارتل و واشر دور درب قالپاق سوپاپ می تواند باعث کاهش روغن موتور شود که ضروری هست روغن موتور خودرو در موقعه ای که موتور سرد بود چک شود و بهتر است که در اولین فرصت نشتی های و جای روغن ریزی تعمیر و برطرف شود .

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.