انفجار وحشتناک اتوبوس گازسوز در ایتالیا + فیلم

0

از دو دهه پیش تاکنون، استفاده از سوخت‌های جایگزین به جای بنزین و گازوئیل یکی از دغدغه‌های خودروسازان و مسئولان دولتی در کشورهای مختلف بوده است. خوشبختانه ما ایرانیان به اندازه کافی با نحوه استفاده از سوخت CNG یا گاز طبیعی فشرده و موارد مربوط با آن آشنایی داریم، چرا که ایران بارها به عنوان بزرگترین دارنده ناوگان خودروهای CNG در جهان شناخته شده است.

اتوبوس گازسوز در ایتالیا منفجر شد، انفجار به سبک فیلم‌های هالیوودی + فیلم

استفاده از گاز طبیعی فشرده یا CNG به جای بنزین در خودروهای درون‌سوز، موجب کاهش مصرف سوخت و کاهش بهای سوخت پرداختی از سوی راننده می‌شود. با این حال استفاده از CNG خطرات بسیاری را به همراه دارد و علاوه برآن موجب استهلاک بیشتر خودروهای درون سوز نیز می‌شود. به تازگی در شهر پروجا ایتالیا، یک اتوبوس شهری که از سوخت گاز CNG استفاده می‌کرد دچار آتش سوزی ناگهانی و انفجار شد.

خوشبختانه در جریان این حادثه به کسی آسیب نرسید، چرا که اتوبوس خالی از مسافر بود و راننده نیز به موقع خود را بیرون انداخت. به دلیل وسعت انفجار، زمانی که آتش نشان‌ها به منطقه حادثه رسیدند دیگر چیزی از اتوبوس باقی نمانده بود.

همان‌طور که انتظار می‌رود، تصاویر این حادثه به سرعت در فضای مجازی ترند شد. این اتوبوس شهری از نوع ایویکو سیتی کلاس است که با سوخت CNG‌ کار می‌کند. اتوبوس‌های گازسوز در برخی کشورهای اتحادیه اروپا همچون یونان و ایتالیا محبوب هستند اما حوادثی همچون انفجار به عنوان بزرگترین نقطه ضعف آن‌ها شناخته می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از خودروهای گازسوز در کشورمان نیز به دلایل مختلف دچار انفجار شده‌اند.

انفجار اتوبوس

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.