سهام عرضه اولیه سآبیک چقدر نقدینگی می خواهد؟

0

تعداد 355 میلیون سهم معادل 12 درصد سهام شرکت سیمان آبیک چهارشنبه این هفته، با نماد معاملاتی سآبیک در بورس تهران عرضه اولیه می‌شود.

تعداد 355میلیون و 116 هزار و 355 سهم شرکت سیمان آبیک معادل 12درصد سهام این شرکت، چهارشنبه این هفته (28 اردیبهشت) به‌عنوان پنجمین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با نماد معاملاتی “سآبیک” در بورس تهران عرضه می‌شود.

این میزان سهام در محدوده قیمتی 11 هزار و 140 تا 12 هزار و 250 ریال برای هر سهم و با سهمیه 300 سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه خواهد شد.

همچنین متعهد این عرضه شرکت سیمان فارس و خوستان، مدیر عرضه کارگزاری صبا تامین و متعهدین خرید شرکت‌های تامین سرمایه امین و تامین سرمایه لوتوس تا سقف 50 درصد از کل سهام قابل عرضه و بازراگردان نیز صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی صبا گستر نفت و گاز تامین هستند.

اخبار بورس و سهام سودده ترین نماد بورسی بهترین نماد بورسی بررسی سهام سیمان آبیک بهترین سهام برای خرید بورس اوراق بهادار تهران نماد های عرضه اولیه بورس

شرکت سیمان آبیک بزرگترین کارخانه سیمان خاورمیانه است که سهام دار اصلی آن شرکت سیمان فارس و خوزستان است. سیمان فارس و خوزستان که در بازار معاملاتی با نماد سفارس شناخته می‌شود، از شرکت‌های تابعه سیتا به شمار می‌رود و سیتا نیز از جمله هلدینگ‌های تابعه شستا است.

  • عرضه اولیه سابیک را بخریم یا نخریم؟

درج نماد سابیک

در تاریخ ۲۳ مرداد سال گذشته شرکت سیمان آبیک به عنوان پانصد و نود و دومین شرکت پذیرفته شده در ﺑﺨﺶ”سیمان، آهک و گچ”، طبقه “تولید سیمان، آهک و گچ” با کد صنعت «۵۳۹۴» و نماد “سابیک، در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده است.

این نماد طبق گفته مسئولان شرکت سیمان آبیک احتمال می‌رفت که اواخر مرداد ۱۴۰۰  آماده عرضه در بازار باشد، اما این عرضه انجام نشد. تا اینکه روز گذشته اطلاعیه عرضه اولیه این نماد منتشر گردید.

عرضه اولیه سابیک

در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱.۲.۲۸سهام شرکت سیمان آبیک در نماد” سآبیک” به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد. تعداد سهام قابل عرضه  به عموم  ۳۵۵ میلیون و ۱۱۶ و ۱۳۰ سهم معادل ۱۲ درصد از کل سهام شرکت اعلام شده است. حداکثر سهام قابل خرید برای هر شخص حقیقی و حقوقی ۳۰۰ سهم اعلام شده است. دامنه قیمت در ثبت سفارش ۱۰۰۳۰ ریال تا  ۱۲۲۵۰ ریال ذکر شده است؛ بنابراین حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای این عرضه اولیه ۳ میلیون و  ۶۷۵ هزار ریال معادل ۳۶۷ هزار و ۵۰۰ تومان‌ می‌باشد.

سیمانی‌هایی که از این عرضه اولیه نفع می‌برند، کدامند؟

سهامداران عمده سیمان آبیک عبارتند از: شرکت سیمان خوزستان با ۹۸.۳ درصد، سیتا با ۰.۵۷ درصد، سیمان بهبهان، سیمان فارس نو و سیمان فارس با ۰.۴۷ درصد
بنابراین این پنج نماد سیمانی به خصوص سیمان خوزستان از این عرضه اولیه نفع می‌برند.

درباره سابیک

سیمان آبیک ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۴۸ توسط شرکت سیمان فارس و خوزستان تاسیس و به‌موجب پروانه بهره برداری از خطوط تولیدی تولیدی واحد یک و دو در بهمن سال ۱۳۵۲ و شهریور ۱۳۵۷ با ظرفیت اسمی سالانه ۱.۰۵ و ۱.۲ میلیون تن فعالیت را آغاز کرد.

این شرکت ۱۶ دی سال ۸۱ بصورت سهامی خاص در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و به موجب مصوبه مجمع فوق العاده ۲۵ بهمن سال ۸۳ به سهامی عام تغییر یافت. در حال حاضر سیمان آبیک جز واحد‌های تجاری فرعی شرکت سیمان فارس و خوزستان و واحد تجاری نهایی شستا بشمار می‌رود. مرکز اصلی شرکت در تهران و کارخانه در کیلومتر ۸۰ اتوبان تهران قزوین واقع است.

سرمایه شرکت با ۲۹۶ نیروی انسانی در بدو تاسیس ۱۰ میلیون تومان بوده که طی ۱۰ مرحله افزایش سرمایه به ۲۹۵.۹ میلیارد تومان رسیده است.

عملکرد ۱ ماهه «سابیک» چگونه بود؟

شرکت سیمان ابیک گزارش فعالیت ماهانه ۱ ماهه منتهی به فوردین ماه ۱۴۰۱ خود را منتشر کرد. براساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال شرکت در مدت ۱ ماهه ۱۴۰۱ حدود ۱۰۵ میلیارد تومان درآمد از فروش محصولات خود به دست آورد.

«سابیک» سود ۱۵۸۵ ریالی محقق کرد

شرکت سیمان ابیک از عملکرد یک ساله خود گزارش داد. سابیک در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند حسابرسی نشده برای هر سهم ۱۵۸۵ ریال سود محقق کرد که نسبت به مدت مشابه قبل رشد ۶۷ درصدی داشته است. درآمد‌های عملیاتی این شرکت به ۵۶۹ میلیارد تومان و سود خالص به ۴۱۰ میلیارد تومان رسید گفتنی است حاشیه سود خالص این شرکت در دوره یاد شده به ۳۸.۵ درصد رسید. این در حالی است که این رقم در دوره قبل ۳۳ درصد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.