تعمیر تهویه مطبوع سرویس A/C (کولر)

0

کارستان ؛این که آیا AC اتومبیل شما هوای گرم می وزد ، یا نمی وزد ، یا دارای مشکلات خنک کننده متناوب است ، برای کارشناسی رایگان تهویه مطبوع با امداد خودرو تماس بگیرید. تعمیرات و همچنین تخلیه و شارژ مجدد برای انجام مشکلات تهویه مطبوع مدرن به تکنسین های ماهر و با دانش و تجهیزات پیشرفته نیاز دارد.

مجله مکانیک مجله دانستنی ها آموزش مکانیک خودرو آموزش تعمیر کولر پژو 405 آموزش تنظیم دریچه کولر تمیز کردن دریچه کولر آموزش نکات فنی خودرو دانستنی های فنی خودرو اطلاعات فنی دریچه هوا نحوه تمیز کردن دریچه هوای پراید

 سیستم AC چگونه کار می کند؟

کولر گازی اتومبیل اساساً با از بین بردن هرگونه گرما و رطوبت و تبدیل آن به هوای خنک ، هوای گرم را تبدیل می کند. کمپرسور تهویه مطبوع با فشار دادن مبرد و مجبور کردن آن در شرایط فشار بالا ، فشار بالای سیستم تهویه مطبوع را کنترل کرده و باعث مایع شدن آن می شود. از آنجا ، مبرد از طریق خطوط فشار بالا به کندانسور می رود و در آنجا مبرد را از خارج خودرو هوای تازه وارد می کند تا گرمای مایع را جذب کند.

در مرحله بعدی ، مایعات به داخل لوله روزنه / دریچه انبساط می ریزد و در آنجا به گاز تبدیل می شود و به طرف فشار کم سیستم A / C وارد می شود و سپس در خشک کن جمع کننده یا گیرنده جریان می یابد تا رطوبت را از بین ببرد و جمع کند. آلاینده ها سپس گاز مبرد تمیز از طریق لوله به داخل تبخیر می رود و در آنجا گرما را از هوای عبوری از باله های اواپراتور جذب می کند تا هوای خنک تولید کند. هوای خنک تر با استفاده از فن ها از طریق دریچه های خودرو به کابین می رسد. مبرد سپس به کمپرسور برمی گردد و در آنجا به حالت گازی برمی گردد تا فرآیند را بارها و بارها تکرار کند.

خرابی سنسور فشار گاز کولر عملکرد سنسور خطی فشار گاز کولر فشار گاز کولر حجم گاز کولر پراید حجم گاز کولر پژو شارژ گاز کولر پژو 206 گاز کولر شارژ گاز کولر ماشین عیب یابی کولر خودرو

خدمات شارژ A / C

پس از بازرسی بصری و بررسی سطح مبرد برای اطمینان از عدم وجود نقص عمده ، یک تکنسین تخلیه و شارژ مجدد را انجام می دهد تا نشت عمده در سیستم را شناسایی کند. هنگامی که سیستم وکیوم شد و تمام مبرد برداشته شد و هیچ گونه نشتی مشخص نشد ، فرآیند شارژ مجدد آغاز می شود. شارژ مجدد فرآیندی است که مبرد را بهمراه رنگ ردیاب نشت برای شناسایی نشت در آینده به سیستم تهویه مطبوع بازمی گرداند.

راه های انتقال ویروس کرونا راه های مبارزه با کرونا کرونا ویروس چیست راه های جلوگیری از ویروس کرونا آموزش نکات بهداشتی اخبار وزارت بهداشت سلامت و بهداشت خودرو

 چرا A/C باعث گرم شدن هوا می شود؟

  • مبرد کم
  • کندانسور معیوب
  • کمپرسور خراب است
  • فن های خنک کننده آسیب دیده
  • مشکل برق

ارزیابی خدمات تهویه مطبوع:

وسایل نقلیه مدرن با مشکلات تهویه مطبوع اغلب به دلیل مشکلات عملیاتی یا جریان هوا هستند. تعیین اینکه کدام تابع خطاست اولین قدم است. ارزیابی خدمات تهویه مطبوع شامل موارد زیر است:

  • بازرسی بصری کامل از تمام اجزای A / C قابل مشاهده از جمله تسمه و شیلنگ
  • فشارهای آزمایشی
  • سطح مبرد را اندازه گیری کنید.

اغلب اوقات ، مشکلات تهویه مطبوع در نتیجه کمبود مبرد است. سیستم تهویه مطبوع به طور کامل مهر و موم شده است ، هر مقدار بالاتر از آن نشت محسوب می شود و باید علت آن مشخص شود.

آموزش تعمیر کولر گازی انواع کولر گازی بهترین کولر گازی قیمت کولر گازی کولر گازی پرتابل مشخصات کولر گازی اسپلیت نحوه کار کولر گازی معایب و مزایای کولر گازی اسپلیت تعمیر لوازم خانه سرویس کولر ماشین تعمیرات تخصصی کولر ماشین مجله خودرو کارستان

سوالات متداول درباره خدمات تعمیرات A / C خودکار

سوال: چگونه اتومبیل AC سردتر شود؟

پاسخ: نحوه ایجاد تهویه هوا در اتومبیل شما به نوع مشکلی که کولر گازی شما تجربه می کند بستگی دارد. یک تکنسین باید بررسی کند که آیا این مسئله به دلیل کمبود مبرد است یا جایی در سیستم انسداد دارد. غالباً ، سطح مبرد کم به دلیل کاهش تولید دما ایجاد می شود. در اینجا برخی از نشانه های زمان شارژ مجدد AC اتومبیل وجود دارد.

سوال : آیا اتومبیل متناوب اتومبیل گاز را هدر می دهد؟

پاسخ: سیستم تهویه مطبوع خودرو برای کارکرد سوخت نیاز ندارد. با این حال ، سوخت برای ایجاد انرژی مورد نیاز برای عملکرد تهویه مطبوع استفاده می شود. کولر از انرژی دینام که از موتور تغذیه می کند انرژی دریافت می کند و برای تأمین انرژی موتور به سوخت نیاز است. هرچه انرژی موتور بیشتر شود ، به سوخت بیشتری نیز احتیاج دارد.

سوال: هزینه تعمیر A / C اتومبیل چقدر است؟

پاسخ: تعمیرات تهویه مطبوع بر اساس مشکلی که کولر گازی شما تجربه می کند ، می تواند بسیار متفاوت باشد. قطعات و هزینه های کار بر اساس تعیین یک مسئله کنترل ، مبرد یا جریان هوا متفاوت است.

سوال: چرا ماشین من بوی AC می دهد؟

پاسخ: سیستم های تهویه مطبوع با بوی بد اغلب به دلیل گرفتگی فیلتر هوا در کابین یا رشد کپک یا کپک است که در هسته اواپراتور واقع در پشت داشبورد قرار گرفته است.

سوال: چگونه فشار AC را در اتومبیل بررسی کنیم؟

پاسخ: در بیشتر سیستم های تهویه مطبوع اتومبیل از مبرد گاز استفاده می شود. در اتومبیل های تولید شده پس از سال 1993 ، سیستم های استاندارد شامل R134A و 1234YF هستند. برای بررسی فشار در وسیله نقلیه شما ، یک ماشین ویژه بر اساس سیستم وسیله نقلیه شما به وسیله نقلیه شما متصل می شود و فشارها اندازه گیری می شود. تکنسین قرائت وسیله نقلیه شما را با مشخصات سازنده مقایسه می کند تا میزان مبرد مورد نیاز برای بازگرداندن سیستم به شرایط عادی را تعیین کند.

منبع:آقای امداد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.