نیو EVE کانسپت پیشرفته چینی برای بازار آمریکا + تصاویر

0

نیو EVE کانسپت پیشرفته چینی برای بازار آمریکا

شرکت NextEV که یک استارت آپ چینی در زمینه خودروهای برقی است اعلام کرده تا سال ۲۰۲۰ مدل جدیدی را با برند نیو برای صادرات به بازار آمریکا آماده خواهد کرد.

 این شرکت چینی که سطحی متفاوت با خودروسازان مرسوم این کشور دارد با رونمایی از کانسپت این محصول اعلام کرده اتومبیل جدیدش به بعد پیشرفته ای از فناوری خودران نیز مجهز خواهد بود. این شرکت با رونمایی از کانسپت مذکور با نام EVE خط مشی آینده خود را به نمایش گذاشته است.

نیو EVEنیو EVE

NextEV در نوامبر گذشته ابرخودروی تمام الکتریکی EP9 را رونمایی کرده بود که ۱۳۴۱ اسب بخار قدرت است. با این حال EVE بیش از آنکه بر قابلیت های دینامیکی تاکید داشته باشد بر راحتی و فناوری های خودران تمرکز کرده است.

نیو EVE

با نگاه به تصاویر منتشر شده درخواهیم یافت سبک طراحی EVE تا حدودی شبیه یک هاچ بک می‍باشد که از شیشه جلوی وسیع، سقف شیشه ای پانورامیک، چراغ های LED باریک در عقب و جلو و فاقد ستون های متداول A یا B است.

نیو EVE

درب عقب با فرمی نامتداول به صورت کشویی به سمت جلو باز می‍شود. فاصله چرخ های عقب و جلو از انتهای دو طرف خودرو یا به اصطلاح اورهنگ آن بسیار کم بوده و این موضوع فضایی بسیار جادار در داخل این کانسپت ایجاد کرده است.

نیو EVE

در داخل کابین تعداد شش صندلی به چشم میخورد که دو صندلی جلویی کمابیش ظاهری مانند سایر اتومبیل ها داشته اما صندلی های عقب که شامل دو کاناپه نیز می‍شود، در دو ردیف روبروی هم قرار گرفته اند. یک میز تاشو نیز برای پذیرایی از سرنشینان به چشم می‍خورد.

نیو EVE

چیدمان فرمان و پدال ها در جلو کاملا ساده و در عین حال آینده نگرانه می‍باشد و به خوبی تمرکز بر رانندگی خودکار را به نمایش گذاشته است. در جلو خبری از داشبورد و کنسول وسط نیست و به جای آن یک نمایشگر عریض رنگی وجود دارد که عملکردهای خودرو از طریق آن قابل مشاهده و کنترل است. پنجره وسیع جلو نیز در واقع یک نمایشگر سربالا است که اطلاعات مهم در آن برای سرنشینان نمایش داده می‍شود.

نیو EVE

هدایت سیستم خودکار EVE به عهده یک سامانه هوش مصنوعی است که نومی نام دارد. این رابط کاربری از طریق دو صفحه مشکی رنگ در عقب و جلو اطلاعات را بر روی پنجره ها منعکس کرده، با سرنشینان ارتباط برقرار کرده و حتی می‍تواند مواردی را از آنها یاد بگیرد تا خدمت رسانی بهتری به آنها ارائه دهد.

نیو EVE

سازنده چینی درباره پیشرانه الکتریکی این کانسپت مطلبی بیان نکرده و جزییات نحوه تولید انبوه این اتومبیل طی سه سال آینده جهت حضور در بازار آمریکا نیز فعلا نامشخص است.

نیو EVE
نیو EVE
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.