آشنایی با سیستم های گاز سوز سایپا

0

سیستم های گاز سوز سایپا

خودروهای گاز سوز سایپا دارای پلاک شناسایی هستند.

از نقطه نظر اینکه خودرو  تک سوخت بوده ویا دوگانه سوز و اینکه فرایند دوگانه سوز کردن خودرو در کارخانه انجام شده است یا نه از نام های زیر استفاده میشود:
DIDICATED(OEM
اینگونه خودروها توانایی استفاده از یک سوخت CNG را داشته و نیز به علت عملکرد بهتر موتور و فضای در دسترس بیشتر به علت تغییرات بنیادی در ساختار خودرو، مورد توجه بیشتری قرار دارند. موتور اینگونه خودروها دارای طراحی خاصی بوده و از نسبت تراکم بالاتری سود میبرند ، که خود باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش راندمان موتور میگردد.
اصلاح OEM از این جهت بکار برده میشود که فضای لازم جهت نصب مجموعه سیستم گازسوز و همچنین دیگر پارامتر های نصب از ابتدا  توسط سازنده در طراحی خودرو در نظر گرفته شده است.
BI-FUEL
اینگونه خودروها از دونوع سوخت استفاده میکنند ، به طور مثال: گاز و بنزین. این گروه نیز از این منظر که
از ابتدا برای استفاده از دو سوخت طراحی شده باشند یانه، خود به دو گروه زیر تقسیم میشوند:
BIFuel/OEM
اینگونه خودروها با هدف استفاده از دو نوع سوخت طراحی و در کارخانه تولید میشوند( از جمله تغییرات انجام شده بر روی خودرو میتوان به تقویت مکانهای نصب مخزن گاز در روی شاسی خودرو و انجام ازمایشات ایمنی اشاره کرد).
BI-Fuel/Retrofit
اینگونه خودروها ذاتا تک سوخت بوده( سوختی بجز گاز) و بعدا با ایجاد تغییرات ممکن به یک خودرو دوگانه سوز تبدیل میشوند ، که البته کاهش فضای مفید و در دسترس و کاهش بازده موتور از جمله مشکلات اینگونه خودروهاست . قطعات موتور و بدنه خودرو در مواردی تحمل حرارت و بار ایجاد شده را نداشته و احتمال اسیب به خودرو و سرنشینان را بالا میبرد.
Duel-Fuel
این خودرو ها که با نام خودروهای دو سوخت همزمان نامیده میشوند ، مخلوطی از گازوییل و گاز طبیعی را بکار میبرند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.