تاریخچه و محصولات شرکت هپکو اراک

0

نیازسنجی بازار جهانی نخستین هدف مدیریت جدید در کارخانه هپکو است

اراک – ایرنا – سهامدار اصلی کارخانه هپکو اراک گفت: گام نخست موفقیت شرکت هپکو به روزرسانی تجهیزات و تولیدات و نیازسنجی بازار جهانی است.

به گزارش ایرنا، اسدالله احمدپور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: امروز ماشین آلات راهسازی بی کیفیت چینی بازار تولیدات کارخانه هپکو را تسخیر کرده است و بازپس گرفتن این بازار ارزشمند در گرو به روز رسانی عوامل تولید و مطابقت با نیازهای روز جهان است.
وی ادامه داد: مدیرعامل جدید کارخانه هپکو اراک اظهار کرد: این کارخانه با برخورداری از ظرفیت انسانی و فضای مناسب در مقایسه با کارخانه تولید ماشین آلات راهسازی اطلس آلمان با برخورداری از ۹۰۰ نیرو تسخیر بازار اروپا نیاز به تحول آفرینی دارد.
سهامدار اصلی کارخانه هپکو اراک بیان کرد: ظرفیت های عظیمی در کارخانه هپکو نهفته است که در صورت تغییر و تحولات کارشناسی می توان به زودی جایگاه گذشته را در عرصه بازار صنعتی کسب کرد.
وی بیان کرد: سازمان خصوصی سازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و استانداری مرکزی از ابتدای سال گذشته به دنبال واگذاری کارخانه هپکو به یک اهلیت صنعتی بودند.
احمدپور ادامه داد: بهمن ماه گذشته پیشنهاد واگذاری کارخانه هپکو به مدیریت کارخانه هیدرو اطلس ساوه داده شد.
سهامدار جدید کارخانه هپکو اراک بیان کرد: روند واگذاری کارخانه هپکو به شرکت هیدرو اطلس از اواخر بهمن ماه سال گذشته به صورت جدی پیگیری شد و هم اکنون روند واگذاری در سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس ایران در حال پیگیری است.
وی ادامه داد: کارخانه هپکو برای تجدید قوا نیازمند حمایت دولت در جلوگیری از واردات ماشین آلات راهسازی دست دوم و همینطور ماشین آلات چینی است.
سهامدار جدید کارخانه هپکو اراک یادآوری کرد: پیش بینی می شود، کارخانه هپکو تا اواخر اردیبهشت ماه جاری تحویل اینجانب شده و با جدیدت هر چه تمامتر کار را آغاز و بازار از دست رفته رفته را پس خواهیم گرفت.
شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال ۱۳۵۴شروع به فعالیت کرد.
شرکت هپکو اراک در حال حاضر ۲۲ نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع محصولان آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد و نیو هلند می باشد و این شرکت برای تامین ماشین آلات شرکت های راه سازی کشور آمادگی کامل دارد و در این زمینه تا کنون خوش درخشیده است.
کارخانه هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به دنبال سیاست های اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار شد.
مدیریت ارشد استان مرکزی از دی ماه سال گذشته به دنبال بازگرداندن این کارخانه به سازمان خصوصی سازی ایران بودند تا اینکه پیشنهاد واگذاری این کارخانه به شرکت هیدرواطلس ساوه عنوان شد و بهمن ماه سال گذشته این مهم قطعی شد.

تاریخچه و محصولات شرکت هپکو اراک

شرکت تولید تجهیزات سنگین – هپکو
Hepco.jpg
نوع بخش خصوصی
بنا نهاده ۱۳۵۳
درآمد ▲ ۲٫۷۹۲ میلیارد ریال (۲۰۰۸)
وب‌گاه [۱]

شرکت صنعتی هپکو شرکتی صنعتی برای مونتاژ ماشین آلات راه‌سازی است. این شرکت تنها کارخانه تولید ماشین آلات راه‌سازی در ایران و خاورمیانه می‌باشد.

تاریخچه

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۳ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار در شهر اراک با هدف مونتاژ ماشین آلات راه‌سازی تأسیس و از سال ۱۳۵۴ با همکاری شرکتهای اینترناش، پوکلین، ساکائی، دایناپاک، و لوکومو از کشورهای آمریکا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند رسماً شروع به فعالیت نمود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به ساخت ماشین آلات راه‌سازی و معدنی در دستور کار قرار گرفت و با همکاری شرکت لیبهر آلمان طرح توسعه هپکو با مجموعه‌ای از مدرن‌ترین ماشین آلات، با ظرفیت تقریبی۳۰۰۰ دستگاه در سال ۱۳۶۳ آغاز گردید.

فعالیت

هم اکنون شرکت هپکو به تولید و تأمین ماشین آلات راه‌سازی، معدنی و کشاورزی می‌پردازد.

از جمله ماشین آلاتی که در شرکت هپکو ساخته می‌شوند را می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

http://www.hepcoir.com/_DouranPortal/Album/14755m997cc62e-8c6a-42fb-98ea-e47b52c6a3e2.jpg

http://www.mahankar.com/images/shop/bigpic/%D9%85%DA%AF%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%AA-4111.jpg

  • بیل چرخ زنجیری
  • بیل چرخ لاستیکی
  • بلدوزر
  • لودر
  • بهکو لودر
  • مینی لودر
  • غلطک
  • گریدر
  • شاول
  • دامپتراک
  • لوله گذار
  • کمباین
  • تراکتور
  • http://www.rahsaz-mashin.ir/images/images/a3.jpg
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.