باران باش و ببار و نپرس کاسه های خالی از آن کیست.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶
خانه » دوچرخه وموتور سیکلت » نقد و بررسی موتور اسپرت پالس آر آس Pulsar 200RS + قیمت و مشخصات۲

نقد و بررسی موتور اسپرت پالس آر آس Pulsar 200RS + قیمت و مشخصات۲

نقد و بررسی موتور اسپرت پالس آر آس Pulsar 200RS + قیمت و مشخصات۲

نقد و بررسی موتور اسپرت پالس آر آس Pulsar 200RS ،قیمت پالس rs 200 ،موتور سیکلت پالس ۲۲۰ جدید ،پالس ۴۰۰ ،نمایندگی پالس،مشخصات فنی پالس rs 200 ،تصاویر پالس rs 200

معرفی شرکت سازنده:

باجاج آتو، (به انگلیسی: Bajaj Auto) شرکت خودروسازی هندی است، که در زمینه تولید و عرضه انواع خودرو، اتوریکشا و موتورسیکلت فعالیت می‌نماید.

این شرکت در دهه ۱۹۳۰ توسط جمالال باجاج در راجستان راه‌اندازی شد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر بمبئی، هند قرار دارد و سهام آن در بازار بورس بمبئی و بورس ملی هند معامله می‌شود.

سیستم الکترونیک و روشنایی :

پالس ۲۰۰ آر اس بر خلاف رقبای هم رده خود دارای دو کاسه چراغ بسیار کوچک میباشد . اندازه ای بسیار کوچک اما با طراحی زیبا از نوع رفلکس عدسی که در تاریکی شب با نور پایین فاطله تقریبی تا ۴ متر و با نور بالا حدودا ۸ متر را روشن می کند. زیبایی این چراغ ها در شب بسیار خیره کننده است اما همانند سایر موتورسیکلتهای هم رده خود متاسفانه اگر با این موتور وارد تونل های تاریک در جاده ( مثلا تونل سعادت شهر به خرم بید ) شوید متوجه خواهید شد که چراغ این موتور به هیچ عنوان نمیتواند جلوی شما را روشن سازد و کاملا در تاریکی خواهید بود. ضمن اینکه در بالای هر یک از چراغ اصلی جلو یک چراغ کوچک که همچون ابر بر بالای چراغ های اصلی می باشند وجود دارد چراغ جلوی پالس آر اس ۲۰۰ با طرحی به ظاهر اخم کرده خود به نوعی انرژی مثبتی به موتور-سوار آن و دیگران القا می کند به گونه ای که نشان از جدیت و نمایان گر قدرت بی شمار آن است.

چراغ های راهنمای این موتور دارای سطح کوچک اما میزان ایجاد نور بزرگی هستند و به خوبی میتوانند در زمان تغیر مسیر های شما سایر رانندگان جلو و پشت سر شما را آگاه سازند. پایه های این راهنماها از نوع لاستیکی و با انعطاف بالایی هستند تکنولوژی لامپ های این راهنما ها از لاپ های LED که دارای طول عمر بالایی هستند می باشند.

چراغ عقب نیز با طراحی نسبتا ساده و با کاسه چراغ بارک خود و به شکل نعل اسب طراحی گردیده است و هماهنگ با ظاهر موتور طراحی شده که در آن جهت ایجاد روشنایی از LED استفاده گردیده که بسیار سطح روشن و بزرگی را ایجاد میکند و چراغ استاپ ترمز که دارای لامپ معولی است در هنگام ترمز گیری نور واضحی را منتشر می کنند .

https://media.zigcdn.com/media/content/2015/Mar/bajaj-pulsar-ss-400-india-m_560x420_560x420_560x420.jpg

سیستم ترمز گیری :

ترمز های پالس آر اس ۲۰۰ نسبت تمام رقبای خود از نظر کمی و کیفی  ارتقا یافته اند ترمز های این موتور هم در جلو و هم در عقب از نوع دیسکی بوده اما تنها تفاوت اصلی و چشم گیر این ترمز ها استفاده از سیستم ABS در چرغ جلو آن می باشد به طوری که در سرعت های بالای ۹۰ کیلومتر در ساعت اطمینان بیشتری به موتور-سوار خود میدهند و در سرعت های متوسط رو به بالا کنترل موتور سیکلت از دست خارج نشده و موتور سیکلت با حفظ تعادل کامل متوقف می گردد.

https://scontent-sea1-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/s480x480/e35/c55.0.610.610/13398993_808746605929661_1273061095_n.jpg?ig_cache_key=MTI3MzQ0ODM4NjEzMzM3MjcyMA%3D%3D.2.c

سیستم تعلیق و فنر بندی :

کمک های Pulsar 200RS در جلو از نوع تلسکوپی و در عقب از یک تک کمک فنر استفاده شده که به لطف استفاده از سیستم کمک فنر های گازی نیتروژنی همانند رقبای خود بسیار نرم بوده و رانندگی با آن بسیار دلپذیری را پیست های مسابقه فراهم می کند هر چند که کلاس این موتورسیکلت اسپرت است اما برای جاده ها و خیابان های پر چاله چوله هم کاملا کارا بوده و می توان از آن استفاده نمود. استفاده از کمک فنر های گازی هرچند شاید خیلی در ظاهر کارا نباشد اما در رانندگی های طولانی مدت و یا در شوک های ناشی از دس اندازهای سطح خیابان ها جلوی هر گونه ضربه یکباره به ستون فقرات راننده را خواهد گرفت.

دوشاخ عق موتور باسیستم تنظیم دقیق حلزونی دنده تنظیم می گردد به صورتی که برای دست یابی به سرعت بالا نیاز به تراز بودن چرخ عقب بوده تا در سرعت های بالای ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت تعادل موتورسیکلت حفظ گردد و موتورسیکلت دچار موج نگردد و راننده بتواند در سرعت های بسیار بالا بدون هیچ گونه مشکلی اقدام به رانندگی نماید.

Pulsar 200RS باجاج آتو پالس ۴۰۰ پالس as پالس جدید ss قیمت پالس ns 200 قیمت پالس rs 200 قیمت پالس ss200 قیمت موتورسیکلت مشخصات پالس rs 200 مشخصات فنی پالس rs 200 موتور سیکلت پالس ۲۲۰ جدید نمایندگی پالس

کنسول و نشانگر های دسته فرمان :

کنسول پالس ۲۰۰ یک بخش کامل و زیبا است که کلیه اطلاعات مورد نیاز راننده را در قالب سیستم تلفیی آنالوگ و دیجیتال خود به وی ارایه می دهد . کنسول این موتور کامل بوده  و به  سه بخش نشانگر دور موتور که در وسط  قرار داده شده و نشانگر سرعت و ساعت و میزان سوخت در سمت راست و وضعیت چراغ ها و سطح روغن و باتری و نشانگر میزان سطح آب رادیاتور تقسیم شده است. برخی از امکانات درون داشبورد شامل نمایش ساعت، سرعت، مصافت، میزان بنزین می باشد اما یک امکان جدید هم در این نمایشگر قرار داده شده و آن هم  نمایش حداکثر سرعت دست یافته می باشد که برای تست تاپ اسپید نهایی آن در جاده های می باشد.

سایر دکمه ها و اقلام جا داده شده در دسته فرمان شامل استارت، تنظیم روشنایی نور پایین و بالا، چراغ سلام،  بوق و دکمه فلاشر ها است .

قدرت و شتاب:

موتور سیکلت پالس ۲۰۰ آر اس دارای یک انجین با حجم اتاق احتراق واقعی ۱۹۹.۵ سی سی با توان ۱۸ کیلوات و گشتاور ۱۸.۶ نیوتن متر به همراه گیربکس ۶ دنده با سیستم خنک شونده هوا-خنک و یک کاربراتور آبی و سیستم استارت الکتریکی – هندلی با میزان مصرف متوسط سوخت ۳.۱ لیتر در هر ۱۰۰Km می باشد.

انجین موتورسیکلت Pulsar RS ۲۰۰ مجهز به فیلتر روغن کاغذی و نشانگر سطح روغن IPS می باشد.

قدرت:

قدرت اسمی این موتور ۲۴.۱۶ اسب بخار است و قدرت واقعی آن ۲۳.۴ اسب بخار می باشد شکل آیرو دینامیکی و گیربکس سرعتی آن باعث شده تا با دارا بودن حجم سیلندر ۲۰۰cc آن در جاده ها با شیب ۱۰% با قدرت و سرعت کاملا خوبی بدون کاش دنده به حرکت خود ادامه می دهد. قدرت بی نظیر این موتور شما را در جاده ها شگفت زده خواهد نمود به گونه ای که رده بندی این موتورسیکلت در کلاس اسپرت را تحسین خواهید نمود.

https://i3.tnews.ir/2017/01/25/78793291_87682833cebab.jpg

شتاب:

شتاب اولیه این موتور با گشتاور ۱۸.۵ نیوتن متر از صفر تا ۸۰ کیلومتر در ۱۰ ثانیه صورت میپزیرد. شتابی که در لحظه اول برای دست یابی به سرعت صفر تا ۶۰ ثانیه بسیار اندک بوده و تنها در ۵.۲ ثانیه صورت می گیرد.

سرعت:

سرعت اسمی این موتورسیکلت در کلاس اسپرت ۱۶۰km/h می باشد که در عمل با شیب موافق و باد موافق تا کنون به رکورد ۱۴۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا نموده است. که برای حجم سیلندر ۲۰۰cc آن یک شاهکار می باشد.

مصرف سوخت:

مصرف متوسط سوخت این موتور با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت ۳.۱ لیتر در هر ۱۰۰Km می باشد. که با افزایش سرعت تا ۱۰۰km تا ۴.۲ لیتر نیز می رسد و با یک باک ۱۳ لیتری شما میتوانید ۳۰۰ کیلومتر را طی کنید.

صدای اگزوز:

صدای موتورسیکلت پالس ۲۰۰ آر اس کمی زیاد است اما ظاهر اگزوز این موتورسیکلت و صدای نرم و دلنشین آن دلالت بر قدرت انجین آن دارد.

لاستیک:

موتور سیکلت پالس ۲۰۰ آر اس مجهز شده به دو لاستیک ۱۷ اینچی با ابعاد ۱۰۰/۸۰ در جلو و ۱۳۰/۷۰ در عقب می باشد. لاستیک ها از نوع تیوپلکس و برای سرعت های بالا طراحی گردیده شده است. این لاستیک ها دارای آج کوتاه بوده که به خوبی می تواند در مسیر های خیس به خوبی چسبندگی خود را به زمین حفظ کند. نکته قابل توجه اینکه برای رانندگی با موتورسیکلت پالس ۲۰۰ در سرعت های بالای ۱۱۰ کیلومتر در ساعت ابتدا باید با حداقل طی یک مسید ۶۰ کیلومتری دمای لاستیک ها را به ۱۰۰ درجه سانتیگراد برسانید زیرا که در صورتی که دمای لاستیک پایین باشد میزان سطح چسبندگی لاستیک کم بوده و خطر لیز خوردن بسیار زیاد می باشد.

امتیاز قدرت ۹.۵

امتیاز شتاب ۹

امتیاز کیفیت قطعات جانبی ۹

امتیاز کیفیت قطعات انجین ۹.۵

ارزش خرید ۹

امتیاز کل موتورسیکلت اسپرت Pulsar 200RS بطور میانگین

از ۱۰ نمره ۹.۲

اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است