کیا سورنتو، محبوب‌ترین خودرو در خاورمیانه + عکس

0

سال ۲۰۱۷ برای کیا سال چندان پرباری نبود و حتی با افت فروش در آسیا مواجه شد.

با این حال چین، کشوری است که بیشترین سهم خرید و فروش از کیا را از آن خود کرده بود و ایران در رتبه ۴ این جدول قرار دارد که به نظر می‌رسد با توجه به کاهش قدرت خرید مردم در سالیان گذشته، رتبه قابل تاملی باشد. اسپورتیج، خودرویی بود که با رقم ۲۸۷ هزار فروش، توانست بیشترین عدد فروش کیا را در میان انواع خودروهای ساخت این شرکت از آن خود کند. فروش کیا اسپورتیج در سایت دیوار نیز با قیمت‌های متنوعی آگهی می‌شود، به عنوان مثال یک کیا اسپورتیج ۲۰۱۰ در این سایت ۱۲۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و یک کیا اسپورتیج سال ۲۰۱۴ به قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. اگر به دنبال اسپورتیج‌های جدید یا قدیمی‌تری هستید، با مراجعه به دیوار می‌توانید انواع مختلف نو و دسته دوم آن را پیدا کنید.

تلاش‌های کیا برای مطرح شدن در چین

کیاموتورز شرکتی است که می‌خواهد هم در غرب معروف باشد و هر در شرق. نمونه آن هم انعقاد قرارداد همکاری با ایران در زمینه تولید سراتو و همکاری با چین در زمینه تولید سورنتو. این شرکت کره‌ای بعد از صادرات خودروی سورنتو نسل جدید به چین با کامنت‌های گوناگونی مواجه شد؛ از قبیل اینکه به رغم همه تلاش‌ها، قیمت سورنتو بعد از وارد شدن به چین آنقدر بالا می‌رود که کمتر کسی می‌تواند آن را تصاحب کند. نتیجه این مذاکرات مونتاژ سورنتو در بازارهای چین توسط این شرکت شد.

 قیمت کیا سورنتو  قیمت کیا سورنتو دست دوم  قیمت شاسی بلند دست دوم  سایت دیوار  قیمت شاسی بلند  قیمت سورنتو چینی  محبوبترین شاسی بلند  نمایندگی کیا موتور در ایران  قیمت کیا سراتو  آگهی فروش خودرو  kia sornto

سورنتوی چینی، نسل سوم این خودرو محسوب می‌شود و تفاوت‌های آن با سورنتوی کره‌ای تنها در ظاهر مانند چراغ‌های جدیدتر و سپر زیباتر است. قیمت سورنتوی ساخت چین بسیار کمتر از سورنتوی وراداتی تمام شد که این قضیه هم به نفع چینی‌ها شد و هم به نفع کره‌ای‌ها. سورنتو ۲۰۱۶ ساخت چین را اگر بخواهیم به ریال حساب کنیم، چیزی حدود ۱۵۰ میلیون تومان می‌شود. این در حالی است که فروش کیا سورنتو وارداتی ۲۰۱۶ در ایران ۴۴۰ میلیون در سایت دیوار امکان‌پذیر است! البته در این سایت در یک آگهی دیگر فروش کیا سورنتو ۲۰۱۸ سفید رنگ با ۵ سال گارانتی اطلس خودرو ۳۰۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این خودرو دارای قابلیت‌هایی از قبیل ماساژور صندلی، شیب سنج، دوربین ۳۶۰، مانیتور صندلی عقب، سقف جیر و … است.

تصویر مرتبط

نگاهی به سورنتوهای آگهی شده در سایت دیوار

سورنتو را می‌توان محبوب‌ترین خودروی کیا در خاورمیانه به حساب آورد. این را می‌توان از تلاش چینی‌ها برای مونتاژ این نوع خودرو از یک سو و آگهی‌های فروش سورنتو در سایت دیوار از سوی دیگر متوجه شد؛ در این سایت در قسمت آگهی‌های فروش کیا نزدیک به ۲۰۰ مدل سورنتوی به حراج گذاشته در قیمت‌های مختلف می‌توان پیدا کرد.

ارزانترین سورنتوی آگهی شده در سایت دیوار حدود ۷۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این خودرو متعلق به سال ۲۰۱۰ است و نزدیک به ۱۸۰ هزار کیلومتر کارکرد دارد که البته به گفته فروشنده تصادفی و دارای دو رنگی است. اما اگر به دنبال سورنتوی سالم‌تر تولید همین سال باشید، می‌توانید با بودجه ۱۹۰ میلیون تومانی یک سورنتوی قهوه‌ای رنگ ۷ نفره از این سایت خریداری کنید و اگر پول کمتری در دست دارید، یک سورنتوی سال ۲۰۰۹ مشکی رنگ با ۱۴۰ هزار کارکرد به همراه بیمه ۷ ماهه در سایت دیوار ۱۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

فروش کیا سورنتو در مدل‌های جدید همانطور که گفته شد قیمتی بالاتر دارد، چیزی حدود ۲۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان. به نظر می‌رسد مدیران سایپا که سابقه همکاری با کیاموتورز را در زمینه مونتاژ دارند، باید هر چه سریع‌تر فکری به حال مونتاژ و تولید این خودروی نام‌آشنا در ایران کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.