موتورسیکلت‌ های با پیشرانه دیزل را بشناسید +تصاویر

0

صنعت خودروسازی و موتورسیکلت سازی دنیا همواره به دنبال پیشرفت و خلاقیت بوده است و همین امر سبب می‌شد تا محصولاتی غیر معمول و گاهی خاص تولید کنند. موتورسیکلت‌های دیزل هم از همین دسته ابداعات هستند.
موتورسیکلت‌ها هم مانند خودروها دارای دو نوع پیشرانه هستند: دیزل و بنزین. البته امروزه مدل‌های هیبرید و تمام برقی هم وارد بازار شده اند اما عمده موتورسیکلت‌های موجود در بازار بنزینی هستند.
پیشرانه‌های دیزل به دلیل برخی از نیاز‌ها در موتورسیکلت‌ها استفاده شد و مزایای مخصوص خود را دارد. دو ویژگی منحصر به فرد موتورهای دیزل مصرف سوخت کمتر و همچنین عمر بیشتر آن‌ها نسبت به موتور بنزینی است؛ دقیقا همانطور که در بین خودروها صدق می‌کند.
این پیشرانه‌ها دارای دوام بسیار بالایی هستند به طوری که بسیاری از نیروهای ارتشی و نظامی مانند سازمان ملل و نیروی ارتش در کشور‌های مختلف از موتورسیکلت های دیزلی برای خود استفاده می‌کنند. این موتورسیکلت‌ها توانایی بالایی برای کارکرد بهتر در شرایط سخت دارند و همچنین سوخت کمتری هم مصرف می‌کنند.
اما چه چیز باعث شد تا موتورسیکلت‌های دیزل به اندازه بنزینی‌ها محبوب نشوند؟

همانطور که می‌دانید، عمده فروش موتورسیکلت‌ها در جهان به واسطه مشتریان عادی است و بعد از آن سازمان‌هایی مانند اداره پلیس، اداره پست، رستوران‌ها و جاهایی از این قبیل. در این میان افرادی که قصد خرید موتورسیکلت‌ را دارند و از سواری با آن لذت می‌برند، یک چیز اهمیت دارد و آن هم شتاب خوب و تند و فرز بودن موتورسیکلت است.
شتاب گیری سریع (شتاب اولیه و ثانویه) و قدرت موتورسیکلت برای مشتریان بسیار اهمیت دارد و این دقیقا همان نقطه ضعف پیشرانه‌های دیزل است.
موتورهای دیزلی به دلیل وزن سنگین‌تری که دارند، نسبت توان به وزن کمتری دارند (Power to Wight Ratio) و به همین دلیل شتاب گیری و نیروی آن‌ها از بنزینی‌ها کمتر است و در نتیجه شتاب‌گیری آن‌ها به شدت مدل‌های بنزینی نیست. همچنین این موتورها برای تولید حداکثر نیرو نیاز دارند تا به دور موتور بالاتری نسبت به موتورسیکلت‌های بنزینی برسند.
همچنین یکی دیگر از دلایل عمده عدم محبوبیت این پیشرانه‌ها در موتورسیکلت‌ها، هزینه بالای ساخت آن‌ها است.
با تمامی این تفاسیر، به وسیله یک نگاه کلی می‌توان فهمید که تولید موتورسیکلت‌ها با پیشرانه‌ای ارزان تر که دارای قدرت و شتاب بیشتری است به صرفه تر از تولید پیشرانه های سنگین با قدرت و هزینه بیشتر است (مگر در موارد خاص).

دو نمونه از این موتورسیکلت‌ها SOMMER 462 یک موتورسیکلت شهری و همچنین HAYES M1030 MILITARY MOTORCYCLE موتورسیکلت نظامی ارتش آمریکا است.

http://khodrocar.com/files/fa/news/1397/4/10/81632_895.jpg

مشخصات موتور دیزلی قیمت موتورسیکلت دیزلی دنیای موتور سیکلت انواع موتور سیکلت تفاوت موتور دیزلی با بنزینی مصرف سوخت موتور دیزلی مزایای موتور دیزلی معایب موتور دیزلی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.