پورشه پانامرا ۸سیلندر با پیشرانه هیبریدی +عکس ومشخصات
پورشه پانامرا ۸سیلندر با پیشرانه هیبریدی +عکس ومشخصات
پورشه اعلام کرده که در حال تحلیل جنبههای مختلف توسعهی نسخهی هیبریدی مدل ۸ سیلندر پانامرا است.
مدیرعامل پورشه اولیور بلوم هفتهی پیش و در خلال معرفی پانامرا ۴ E-Hybrid اعلام کرد که این برند اشتوتگارتی به نسخهی هیبریدی و کارا از سدان کاملاً جدید خود فکر میکند. انتظار میرود که این مدل از پیشرانهی جدید ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی استفاده شده در پانامرا توربو بهره ببرد. پیشرانهی مذکور توانایی تولید قدرت ۵۴۲ اسب بخاری و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری را دارد.
با همراهی قدرت اضافی پیشرانههای الکتریکی، پانامرای هیبریدی میتواند پرفورمنس شگفتانگیزی نسبت به مدل ۶ سیلندر ۴ E-Hybrid داشته باشد. نسخهی ۶ سیلندر یاد شده که پیشرانهی ۲٫۹ لیتری توئین توربو دارد در ۴٫۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و سقف سرعت آن ۲۷۸ کیلومتر در ساعت است.
انتظار میرود که نسخهی جدید پانامرا همانند برادر ۶ سیلندر ذکر شده دارای سیستم چهارچرخ محرک و گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته PDK باشد.
خبرهای مربوط به پانامرای ۸ سیلندر هیبریدی تازگی ندارد و اواخر ماه ژوئن نیز شایعات مشابهی شنیده شده بود. طبق گفتههای منابع داخلی کمپانی، مدل مورد بحث از برخی تکنولوژیها و قطعات سوپرکار ۹۱۸ اسپایدر سود خواهد برد و قدرت ترکیبی آن حدود ۷۰۰ اسب بخار و گشتاور آن ۱۰۸۵ نیوتون متر در نظر گرفته خواهد شد. شاید این نسخه بالاترین مدل پانامرا باشد و بنابراین مدل توربو S را کنار بزند.
در خبری مرتبط اولیور بلوم اظهار داشت که پورشه در آیندهای نزدیک برنامهای برای هیبرید کردن ۹۱۱ یا ۷۱۸ باکستر/۷۱۸ کیمن ندارد. در حال حاضر ۱۰ درصد فروش مدلهای مختلف پورشه از این تکنولوژی بهره میبرند.
علیرغم رسوایی دیزل گیت صورت در گروه فولکس، بلوم گفته که پیشرانههای دیزل در سالهای آینده و مخصوصاً در بازار اروپا موضوعی مهم برای پورشه هستند.