کلاچ برقی چیست ؟

0

شاید نام کلاچ برقی را شنیده باشید، اما کلاچ برقی چیست؟ کلاچ برقی یا کلاچ هوشمند یا کلاچ اتوماتیک یک وسیله الکترومکانیکی است که با نصب آن بر روی خودرو دیگر نیازی به استفاده از پای خود برای گرفتن کلاچ ندارید.

سیستم کلاچ برقی شما را از کلاچ و نیمه کلاچ نجات می دهد و دیگر مجبور نیستید در ترافیک سنگین فشار بیاورید. البته شما باید خودتان دنده ها را عوض کنید و می توانید چنگال خود را حفظ کنید. و این خبر بسیار خوبی برای کسانی است که دوست دارند دنده را عوض کنند.

 

نکته جالب دیگر این است که در هر زمان می توانید سیستم کلاچ برقی را خاموش کرده و با فشار یک دکمه به سیستم کلاچ پایی برگردید.

سیستم کار کلاچ برقی چیست؟

کلاچ برقی

کلاچ برقی به ECU (کامپیوتر خودرو) متصل می شود و با دانستن دور موتور در صورت نیاز نیمه کلاچ را انجام می دهد. در زمان تعویض دنده با فشردن دکمه روی دسته تعویض دنده، کلاچ برقی کلاچ را برای شما می گیرد و می توانید دنده را تعویض کنید.

گارانتی کلاچ اتوماتیک

 

اهاکو اولین تولید کننده و صادر کننده کلاچ اتوماتیک مجهز به سیستم کنترل در سربالایی است. 24 ماه گارانتی الکترونیکی یکی از مزایایی است که این شرکت در کنار محصول خود به مشتریان می دهد.

 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مثلا یک شرکت تبلیغی را انجام دهد و به محض دیدن تبلیغ منتظر بمانید که آیا خدمات خاصی برای محصول وجود دارد یا خیر؟ و به محض اینکه محصولی از گارانتی خارج شد، به آن اعتماد ندارید و این بهترین کار است زیرا محصول زمانی ارزش استفاده را دارد که دارای گارانتی قابل قبولی باشد و شرکت اهاکو این محصول را تا 24 ماه ضمانت می کند. محصول با در نظر گرفتن ذهن مشتری راحت است.

اجزای اتصال دهنده الکتریکی

 

کلاچ برقی یا کلاچ اتوماتیک از چندین قسمت تشکیل شده است، یک کولر – یک مجموعه مرکزی و یک سیستم تعویض دنده. راننده با کولر کار می کند! بنابراین، هنگامی که راننده ماشین را روشن می کند و دکمه یخچال را فشار می دهد تا شروع به حرکت کند، و به دنده اول تغییر می کند، سپس پدال گاز را فشار می دهد، ماشین روشن می شود و زمانی که نیاز به تعویض دارد. دکمه روی دسته دنده را فشار می دهد و دنده را عوض می کند.

مزایای کلاچ برقی چیست؟

کلاچ برقی

سیستم کلاچ هوشمند یا کلاچ برقی شما را از چنگ زدن در هنگام تعویض دنده باز می دارد! همچنین در سربالایی ها و هنگام رانندگی نگران نیم کلاچ نباشید و کلاچ برقی به صورت خودکار نیم کلاچ را برای شما انجام می دهد.

 

همچنین در مواقعی که نیاز به توقف ناگهانی و توقف خودرو دارید، سیستم کلاچ اتوماتیک وارد می شود و با گرفتن کلاچ از توقف خودرو جلوگیری می کند. و با توقف خودرو خاموش نمی شود با نصب کلاچ برقی می توانید از رانندگی لذت ببرید.

 

خوبی سیستم کلاچ برقی اهاکو این است که علاوه بر سهولت در رانندگی، باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش طول عمر دیسک کلاچ خودروی شما می شود و هر زمان که بخواهید می توانید سیستم را از خودرویی به خودروی دیگر منتقل کنید!

 

برای اطلاعات بیشتر و یا سفارش کلاچ برقی اهاکو بر روی تصویر زیر کلیک کنید

پاسخ به سوالات کلاچ برقی

برخی از مقالات ادعا می کنند که سیستم کلاچ برقی باعث ایجاد مشکلات اساسی برای خودروها می شود که چیزی جز ادعایی بی اساس نیست. همانطور که این سیستم تاییدیه های مختلفی را دریافت کرده است:

کلاچ برقی

تاییدیه کلاچ برقی اهاکو

گواهی ثبت اختراع

مجوز بهره برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت

دارای تاییدیه پلیس راهور ناجا

خب به نظر شما سیستمی که این تاییدیه ها رو داشته باشه به ماشین آسیب میزنه؟!

در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی در مورد کلاچ برقی (کلاچ اتوماتیک) از پشتیبانی اهاکو با  شماره تماس: ۵-۰۲۱۷۷۷۹۰۰۶۱ بپرسید تا کارشناسان این شرکت در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.