بررسی مزایده خودروهای سایپا و ایران خودرو: روند، چالش‌ها و فرصت‌ها

0

دو خودروساز بزرگ ایران، سایپا و ایران خودرو در حیطه کاری و تولیدات خود، مزایده و مناقصه‌های بسیاری را برگزار می‌کنند. شرکت در مزایده‌های این دو خودروساز می‌تواند فرصتی باشد برای خرید خودرو با قیمت پایین، اما ممکن است در این مسیر با چالش‌هایی مواجه شوید که تصمیم به کناره گیری از رقابت کنید. چالش‌هایی که ممکن است با آن روبرو شوید، چندان سخت و پیچیده نیستند و با کمی تامل و دقت می‌توانید به راحتی مراحل شرکت در مزایده ایران خودرو و سایپا را گذرانده و شانس خود را برای خرید خودروی ارزان قیمت امتحان کنید.

برگزاری مزایده به صورت اینترنتی

تمام فرایند مزایده سایپا و ایران خودرو به صورت اینترنتی برگزار می‌شود. این تصمیم گیری برای شفاف‌سازی بیشتر در انجام معامله و تسهیل امور گرفته شده است. بدین ترتیب همه افراد در سراسر کشور می‌توانند در این مزایدات شرکت کنند. زمانی که شرکت کنندگان بیشتری در مزایده شرکت کنند رقابت برای شما سخت‌تر خواهد شد، از سوی دیگر مزایده گزاران با طیف گسترده‌ای از شرکت کنندگان روبرو می‌شوند که باعث خرسندی آن‌ها می‌شود چرا که فرصتی فراهم می‌شود تا خودروی مورد نظر را با قیمت بالاتر به فروش برسانند.

اطلاع‌رسانی از طریق انتشار آگهی

اطلاع رسانی برگزاری مزایده سایپا و ایران خودرو از طریق انتشار آگهی است. در سایت‏های معتبر آگهی‏ها با جزییات کامل منتشر می‌شوند. اطلاعات کاملی از جمله نام خودرو، سال تولید، رنگ خودرو، ایرادات خودرو، قیمت پایه، قیمت ودیعه، نام مزایده گزار، محل و تاریخ برگزاری مزایده و موارد دیگر درج می‌شوند. ممکن است برخی از خودروها امکان شماره‌گذاری نداشته باشند که مزایده گزار باید در آگهی به این نکته نیز اشاره کند. ارتباط گستران هزاره پیشرو در اطلاع رسانی مزایدات، به صورت مجزا تمام آگهی‏های سایپا و ایران خودرو را پوشش می‏دهد.

بازدید حضوری از خودرو

قطعاً خرید خودرو بدون بررسی قطعات و مسائل فنی امکان‌پذیر نخواهد بود. بیشتر افراد ترجیح می‌دهند خودروی مورد نظر را از نزدیک رویت کرده، ایرادات و معایب آن را کاملا بررسی کرده، سپس قیمت خود را اعلام کنند. هر دو خودروساز علاوه بر اینکه تصاویر خودرو را به نمایش می‌گذارند، امکان بازدید حضوری از خودرو را نیز برای شرکت کنندگان فراهم می‏کنند. در آگهی مزایده ایران خودرو و سایپا، تاریخ بازدید و آدرس بازدید قید می‌شود، تا بتوانید با مراجعه حضوری خودرو را مورد بررسی قرار دهید. اگر جزو افرادی هستید که در زمینه خودرو اطلاعات کافی ندارید، بهتر است یک فرد با تجربه و آشنا به مسائل خودرو را با خود به همراه ببرید.

پرداخت مبلغ پایه

هر یک از خودروسازان برای خودروی مورد فروش، مبلغی را به عنوان مبلغ پایه در نظر می‌گیرند که باید برای شرکت در مزایده این مبلغ را پرداخت کنید. در واقع پرداخت مبلغ پایه یا سپرده، به معنای حضور قطعی شما در مزایده است. تنها مبلغ واریزی، مبلغ سپرده اولیه خواهد بود که در صورت ‌عدم برنده شدن این مبلغ به شما برگشت داده می‌شود. دقت داشته باشید که مبلغ سپرده را باید تا تاریخ تعیین شده واریز کنید.

چالش قیمت‌گذاری

قیمتی که مزایده گزار به عنوان قیمت پایه در نظر می‌گیرد، یک قیمت کارشناسی شده است. بنابراین شما باید قیمت پیشنهادی خود را بالاتر از قیمت کارشناس اعلام کنید. از چالش‌هایی که ممکن است در بحث قیمت‌گذاری با آن روبرو شوید، ایرادات و تعمیرات خودرو است. تعمیر و برطرف کردن ایرادات جزو وظایف شرکت کننده است. در نتیجه باید هنگام قیمت‌گذاری این مورد را در نظر داشته باشید.

ممکن است زمان زیادی از تاریخ تولید خودروهای مورد مزایده گذشته باشد. این خودروها که در پارکینگ روباز و در زیر نور آفتاب نگهداری می‌شوند، دچار فرسودگی می‌شوند. فرسودگی را می‌توان در قسمت لاستیک، باتری و لوازم مصرفی مشاهده کرد. در قیمت گذاری دقت داشته باشید، قیمت این خودروها بسیار پایین خواهد بود. تحویل خودرو به صورت خاموش است، به این معنا که می‌تواند باک بنزین خودرو خالی باشد. در این صورت جابجایی و هزینه خودرو با خودروبر از داخل پارکینگ به بیرون، بر عهده فرد برنده خواهد بود.

علاوه بر هزینه تعمیرات، هزینه‌های شماره گذاری، معاینه فنی، عوارض، مالیات، خلافی، بیمه نامه شخص ثالث نیز بر عهده فرد برنده خواهد بود که باید به تمام آنها توجه شود.

تحویل خودرو

پس از اینکه به عنوان فرد برنده مشخص شدید، تنها یک هفته فرصت دارید تا مبلغ را به صورت کامل پرداخت کنید. پس از اینکه خودرو را تحویل گرفتید، تنها ۷۲ ساعت فرصت دارید تا نسبت به تعویض پلاک خودرو اقدام کنید، در غیر این صورت معامله انجام شده از سوی خودروساز فسخ خواهد شد.

سخن پایانی

خودروهای مزایده ای سایپا و ایران خودرو می‌توانند صفر و کارکرده باشند، آن‌ها بدون کارت طلایی و بدون گارانتی تحویل داده می‌شوند. از آنجا که بازدید حضوری برای خودرو در نظر گرفته شده است، هرگونه ایراد و مشکل پس از دریافت خودرو مورد قبول واقع نمی‌شود. ممکن است پس از تحویل خودرو متوجه کمبود قطعات و ایراد قطعات شوید، اما خودروساز مسئولیتی را بر عهده نمی‌گیرد. بنابراین به هنگام بررسی خودرو باید تمام لوازم و قطعات را چک کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.