طرز تهیه شربت هندوانه و گلاب🍹🍉

0

در این قسمت از مجله کارستان قصد داریم شربت هندوانه و گلاب را که یکی از نوشیدنی های تابستانی و خنک است  و شما را از گرمازدگی در این فصل از سال محافظت می کند را به شما آموزش دهیم . با ما همراه باشید:

 طرز تهیه شربت هندوانه و گلاب طرز تهیه نوشیدنی خوشمزه آموزش نوشیدنی های تابستونی طرز تهیه انواع نوشیدنی طرز تهیه نوشیدنی خنک مجله آشپزی کتاب آشپزی

مواد لازم :

  • هندوانه: ۱ عدد
  • گلاب: ۲ قاشق غذاخوری
  • شکر: ۱ قاشق غذاخوری
  • لیمو ترش تازه: ۱ عدد
  • یخ: به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه شربت هندوانه و گلاب

اضافه کردن مقداری عرق گلاب به شربت هندوانه موجب خوش عطر شدن شربت می‌شود. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه شربت هندوانه و گلاب آشنا شوید.

مرحله اول؛ خرد کردن هندوانه

در اولین مرحله از طرز تهیه شربت هندوانه و گلاب باید هندوانه‌ها را خرد کنید. سپس تخم هندوانه را با کمک یک خلال دندان جدا کنید و آن را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید.

مرحله دوم؛ میکس کردن هندوانه

در این مرحله باید هندوانه‌های خرد شده را در مخلوط کن بریزید و خوب میکس کنید. سپس گلاب و شکر را به آن اضافه کنید و دوباره مواد را با هم ترکیب کنید.

مرحله سوم؛ جوشاندن شربت هندوانه

اگر قصد دارید شربت هندوانه و گلاب را برای مدت طولانی‌تر در یخچال نگه دارید، بهتر است آن را بجوشانید. در غیر این صورت می‌توانید شربت را بعد از ترکیب کردن مواد با هم میل کنید. برای جوشاندن شربت باید ترکیب هندوانه میکس شده، گلاب و شکر را روی حرارت گاز قرار دهید.

اجازه دهید آب هندوانه بجوشد و حجم آن نصف شود. سپس آب لیموترش تازه را اضافه کنید. کمی صبر کنید تا غلظت شربت به حد مناسب برسد، سپس شعله گاز را خاموش کنید.

مرحله چهارم؛ سرو کردن شربت هندوانه

بعد از این که شربت هندوانه خنک شد، در این مرحله از طرز تهیه شربت هندوانه مخصوص تابستان می‌توانید آن را در ظرف شیشه‌ای بریزید. برای درست کردن شربت باید ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری از شربتی را که آماده کرده‌اید در یک لیوان بریزید. سپس بقیه لیوان را با آب سرد پر کنید. می‌توانید چند قالب یخ نیز به آن اضافه کنید و شربت را میل کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه شربت هندوانه خانگی

*برای تزیین شربت هندوانه خانگی می‌توانید از تکه‌های هندوانه یا چند برگ نعناع تازه استفاده کنید.

*مقدار شکری که به شربت هندوانه خانگی اضافه می‌کنید، کاملاً اختیاری است. در صورت تمایل می‌توانید این شربت را بدون شکر یا با میزان شکر کمتری آماده کنید.

*برای درست کردن شربتی خوش طعم با هندوانه به صورت ساده می‌توانید شکر را حذف کنید و آب هندوانه را به تنهایی بجوشانید و بعد از این که مقدار آن کمتر شد، شربت را پس از خنک شدن، استفاده کنید. توجه داشته باشید که اضافه کردن شکر به شربت هندوانه موجب غلظت و افزایش ماندگاری شربت می‌شود. بنابراین در صورتی که شکر را حذف می‌کنید، باید شربت را طی چند روز مصرف کنید.

*از شربت هندوانه ساده می‌توانید برای طعم دادن به انواع بستنی، دمنوش، سالادهای تابستانی و حتی کیک و پنکیک استفاده کنید.

*در صورتی که دوست دارید در طرز تهیه شربت هندوانه در منزل از شکر استفاده کنید، می‌توانید این شربت را با مقداری عسل نیز درست کنید.

*اضافه کردن برش‌های لیمو و آب لیمو ترش تازه عطر و مزه لذیذی به شربت هندوانه می‌بخشد.

سوالات متداول

 

بهترین روش برای تزیین شربت هندوانه چیست؟

برای تزیین شربت هندوانه خانگی می‌توانید از تکه‌های هندوانه یا چند برگ نعناع تازه استفاده کنید.

آیا می‌توان در طرز تهیه شربت هندوانه خانگی ساده شکر را حذف کرد؟

برای درست کردن شربت خوش طعم هندوانه به صورت ساده می‌توانید شکر را حذف کنید و آب هندوانه را به تنهایی بجوشانید و بعد از این که مقدار آن کمتری شد، شربت را پس از خنک شدن، استفاده کنید. توجه داشته باشید که اضافه کردن شکر به شربت موجب غلظت و افزایش ماندگاری شربت می‌شود. بنابراین در صورتی که شکر را حذف می‌کنید، باید شربت را طی چند روز مصرف کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.