غول باتری وسایل نقلیه الکتریکی رکورد زد

0

کانتمپ (CATL) شرکت قطعات خودروی چینی و بزرگ‌ترین تولیدکننده باتری وسایل نقلیه الکتریکی در جهان، سود خود را در سه ماهه دوم بیش از دو برابر کرد.

کانتمپ (CATL) شرکت قطعات خودروی چینی و بزرگ‌ترین تولیدکننده باتری وسایل نقلیه الکتریکی در جهان است که سود خود را در سه ماهه دوم بیش از دو برابر کرد، زیرا مقامات چینی مشوق‌هایی را برای افزایش فروش خودرو‌های برقی برای کاهش تأثیر قرنطینه‌ها در این دوره ارائه کردند.

کانتمپ که مشتریان آن شامل تسلا، فولکس‌واگن و بی‌ام‌وی هستند، از آوریل تا ژوئن ۶.۶۸ میلیارد یوان (۹۷۴.۶۱ میلیون دلار) سود خالص ثبت کرده است که نسبت به سال گذشته ۱۶۴ درصد افزایش داشته است بر این اساس درآمد  شرکت کانتمپ نیز از ۲۴.۹۱ میلیارد یوان در سال گذشته به ۶۴.۲۹ میلیارد یوان در دوره سه ماهه افزایش یافته است.

کانتمپ اعلام کرد که رشد فروش خودرو‌های الکتریکی روند کلی تضعیف فروش خودرو در بازار‌های عمده چین، اروپا و ایالات‌متحده که تحت تاثیر مشکلات ناشی از کووید و زنجیره تامین قرار گرفته اند، را کاهش داد.

طبق اعلام انجمن خودروسازان چین، فروش خودرو‌های برقی در چین در نیمه اول ۱۲۰ درصد افزایش یافت، در حالی که فروش کلی خودرو ۶.۶ درصد کاهش یافت. با این حال، افزایش قیمت فلزات، به‌ویژه لیتیوم، بر حاشیه سود CATL در باتری‌های EV تأثیر گذاشت که از ۲۲ درصد در پایان سال ۲۰۲۱ به ۱۵.۰۴ درصد کاهش یافت.

کانتمپ گفت که اقداماتی از جمله امضای قرارداد‌های بلندمدت با تامین‌کنندگان، بازیافت مواد و مذاکره در مورد طرح قیمت‌گذاری برای کاهش فشار ناشی از افزایش هزینه‌ها انجام داده است. این شرکت در اوایل این ماه اعلام کرد که یک کارخانه باتری ۷.۶ میلیارد دلاری در مجارستان، بزرگ‌ترین کارخانه اروپا تا کنون، خواهد ساخت.

بر اساس داده‌های SNE Research، سهم بازار کانتمپ در بازار جهانی باتری‌های خودرو‌های برقی در نیمه اول به ۳۴.۸ درصد رسید و پیشتازی خود را با افزایش ۶.۲ درصدی نسبت به سال گذشته افزایش داد.

منبع: رویترز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.