آموزش عیب یابی قطعات خودرو

0

در این گزارش نکات فنی و کلیدی پاره ای از مشکلات فنی خودرو و روش های نگهداری از آن اشاره شده است.

مکانیک و عیب یابی خودرو

خودرو لاستیک رینگ

نکات فنی ماشین میزان باد لاستیک سمند میزان باد لاستیک ال 90 فشارسنج باد لاستیک فشار باد لاستیک خودرو درجه باد لاستیک پراید آموزش تنظیم باد میزان باد لاستیک 206

دلیل استفاده ازگازنیتروژن بجای اکسیژن درلاستیک خودروها:

  • ثابت نگه داشتن باد لاستیک در تمام ابعاد
  • تاثیر بر مصرف سوخت خودرو
  • عدم حساسیت رینگ به اکسیژن و عدم اکسیداسیون رینگ
  • ثابت بودن حالت لاستیک در هوای بارانی
  • ضریب اطمینان بیشتر در رانندگی
  • جلوگیری از پوسیدگی لاستیک و افزایش عمر لاستیک
  • تفاوت باد نیتروژن با باد معمولی,
  • در باد نیتروژن آب موجود در باد معمولی حذف شده و به این سبب, سبکتر هم میباشد

مشکل کم کردن آب رادیاتور

  • مشکل درب رادیاتور
  • نشتی در سیستم خنک کننده و لوله های آب ( پوسیدگی بخش های فلزی و یا پارگی بست ها)
  • خرابی واتر پمپ
  • سوختن واشر سرسیلندر که این مورد به دو صورت آب وارد محفظه احتراق و یا به کانال های روغن می شود برای تشخیص ورود آب به روغن می توان روغن را بازدید کرد قطرات آب در روغن مشخص است و معمولا روغن به رنگ شیری در می آید.

 چه عواملی باعث لرزش موتور خودرو می شود؟

تنظیم موتور چیست آموزش تنظیم موتور خودرو آموزش تعویض شمع خودرو آموزش تعویض شمع سمند EF7 نحوه تعویض کویل سمند خطای کویل سمند تعویض شمع و کویل دنا تعمیرات تخصصی دنا تعمیرات تخصصی سمند EF7 آموزش تعمیر موتور EF7 تنظیم موتور سمندef7 آموزش شستشوی سوزن انژکتور زمان تعویض شمع خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو

• خرابی شمع ها یا واریرها
• تنظیم نبودن لقی سوپاپ ها
• کار نکردن یکی از سوزن های انژکتور
• پایین بودن فشار سوخت
• تنظیم نبودن تایم موتور
• معیوب شدن دسته موتور
• خرابی سنسور اکسیژن
• خرابی کویل

هنگام ترمز گرفتن، خودرو به یک طرف کشیده می شود؟

اجزای سیستم ترمز ای بی اس ایرادات سیستم ترمز خودرو ایرادات سیستم ترمز ماشین بهترین سیستم ترمز تعمیر سیستم ترمز پراید تعمیر سیستم ترمز سمند تقویت سیستم ترمز خرابی سیستم ترمز سیستم ترمز ABD علائم خرابی سیستم ترمز آموزش تخصصی رفع عیوب ترمز آموزش تعویض بوستر ترمز آموزش تعویض سیم ترمز دستی آموزش عیب یابی ترمز خودرو انواع ترمز خودرو انواع ترمز انواع ترمز دیسکی

شایع ترین علل بروز آن:

اگر بالاتر از 20 کیلوتر بر ساعت، با گرفتن ترمز، خودرو به یک طرف کشیده می شود (به راست یا به چپ) , و تا رها کردن پدال ترمز ادامه پیدا می کند،معمولترین دلیل آن عدم توازن در اعمال نیروی ترمز به چرخهای راست و چپ است، که در اثر:

خراب شدن پمپ اصلی ترمز،  درست کار نکردن سیلندر ترمز چرخها:

نشت روغن از سیلندر ترمز چرخها،و یا چرب شدن یکی از دیسکها با روغن و گریس یا … است.که نشتی روغن از کاسه نمد پلوس میباشد.

در صورت خرابی سیلندر ترمز یک طرف خورندگی لنت بیشتر است, بطوریکه یک طرف تمام شده و طرف دیگر لنت سالم میباشد,حتما میزان فرمان, و تنظیم باد لاستیک فراموش نشود.

معمولا خرابی دسته موتور در سمند با وزن 1240 کیلوگرم هر 30 هزار کیلومتر اتفاق می افتد و احتیاج به تعویض دارد و علایم خرابی آن شنیده شدن صدای تق کوچک به هنگام گاز دادن و رها کردن پدال تست خرابی را در حالت سکون هم میتوان انجام داد به این صورت که:

ترمز دستی را بالا کشیده و در حالت دنده 1 قرار داده و آهسته کمی به جلو حرکت میکنیم که صدای تق کوچک شنیده میشود.

همین حالت را دنده عقب زده و تست میکنیم و صدا باز هم شنیده میشود.

مشکلات برداشتن ترموستات از روی خودرو:


زمان سربالایی موتور خودرو داغ شده و در سرپایینی یکمرتبه و مکرر سرد شده که احتمال تاب برداشتن سرسیلندر و ترک برداشتن سرسیلندر و بلوکه سیلندر زیاد است.

در سرمای خیلی سرد بخاری در نیم ساعت گرم می شود.

موتور در دمای نرمال کار نمی کند .

چون اولا دیر به دمای مطلوب می رسد تا آن موقع موتور در شرایط نرمال کار نمی کند.

در ضمن دمای مطلوب کارکرد موتور 85 تا 95درجه است و پایین تر یا بالاتر آسیب زا است.

حتی پایینتر آسیب زا است, چون لقی قطعات زیاد است و سایش قطعات زیاد می شود.

واتر پمپ

مهم ترین دلایل جوش آوردن خودرو

این قطعه جزوی از سیستم خنک‌کننده اتومبیل بوده و وظیفه‌‌ تنظیم دمای موتور به وسیله‌‌ جریان مداوم آب و ضد یخ یا ضد جوش را بر عهده دارد. در حقیقت این قطعه همین آب را بین رادیاتور و بلوک سیلندر به گردش درمی‌آورد. این کار در زمانی که موتور در حرکت است و دمای آن در اثر احتراق مداوم بسیار بالا رفته، مانع از جوش آوردن آن می‌شود و هنگام سرد بودن موتور، کمک می‌کند تا دمای آن هرچه سریعتر به گرمای مورد نظر برسد. درصورت کار کردن موتور با دمای پایین،‌ اصطکاک قطعات بیشتر شده و دچار فرسودگی زود هنگام می‌شوند.
واتر پمپ، مایعات گرم خارج شده از بلوک موتور را به رادیاتور بازمی‌گرداند تا در آن‌جا مجدد به دمالی مناسب برسند و بار دیگر توسط واتر پمپ مورد استفاده قرار بگیرند. واتر پمپ نیروی کار خود را از طریق میل‌لنگ و با واسطه‌ تسمه تایم دریافت می‌کند.

اگرنمیخواهید تعویض دنده انجام دهید لازم نیست دست خود را روی اهرم دنده گذارید،زیرا باعث فشار اضافی برروی بوشها و مکانیزم سنکرونیز جعبه دنده میشود و به مرور زمان آن ها را فرسوده میکند

‌ ‌فیلر گیری موتور

فواید فیلر گیری پراید فیلر گیری موتور سیکلت آموزش تصویری فیلرگیری موتور آموزش فیلرگیری پراید آموزش فیلرگیری پیکان فیلر چیست مزایای فیلر سوپاپ فیلر سوپاپ چیست تاثیر فیلر گیری بر مصرف سوخت فیلر گیری چیست کدام ماشین ها فیلر می خواهند آموزش تعمیر خودرو

فیلر گیری یکی از مهمترين و ضروری ترین عملی است که تعمیر کار باید این عمل (فیلرزدن )را انجام دهد هر جسمی بر اثر حرارت منبسط شده و بر طول و قطر و حجمش افزوده می شود قطعاتی که در موتور بکار رفته اند در مقابل حرارت انبساط پیدا می کنند که در هنگام طراحی موتور با محاسبه این مقدار انبساط را بخوبی جبران می کنند .

یکی از سیستمهای که انبساط در آنها محسوس بوده و برای کار موتور تاثیر بسزایی دارد سیستم حرکت سوپاپها می باشد که کارخانه سازنده با توجه به جنس و حجم و ضریب انبساط قطعات مقداری فاصله بین انها در نظر گرفته است تا در هنگام انبساط این فاصله پر شود و کار باز و بسته شدن سوپاپها مختل نگردد در صورت وجود این لقی قطعات در برابر گرما منبسط شده و چون میدان حرکتی در جهت طولی ندارند به هم فشار اورده باعث سائیدگی تاب برداشتن و خرابی قطعات می گردند مقدار این لقی توسط کارخانجات سازنده اندازه گیری و اعلام شده و انرا با فیلر اندازه و تنظیم میکنند.

در خودروهای دوگانه سوز ایراداتی مانند:

عمر مفید مخزن گاز سی ان جی قیمت کپسول گاز انفجار کپسول گاز آموزش نکات ایمنی دانستنی های فنی خودرو قیمت پراید دوگانه سوز تاریخ انقضا کپسول گاز خودرو تست کپسول CNG

  • نرفتن موتور بر روی سوخت گاز
  • بد کار کردن آن،
  • بالا بودن مصرف سوخت،
  • گاز نخوردن موتور و
  • نیز افت دور موتور در دور آرام می تواند

از نشانه های خرابی سنسور اکسیژن قبل از کاتالیست باشد و حتی ممکن است دستگاه عیب یاب ایرادی را هم در این خصوص نشان ندهد.
در این صورت اگر با جدا نمودن کانکتور مربوط به سنسور اکسیژن ایراد مربوط به گاز نخوردن یا افت دور موتور به طور موقت بر طرف گردید می توان نسبت به تعویض این قطعه اقدام نمود.

 تشخیص اتمام لنت ترمز خودرو با چند راه ساده

تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو سایت تخصصی تعمیرات خودرو انواع لنت ترمز بهترین جنس لنت ترمز انتخاب لنت ترمز پراید آموزش تعویض لنت پراید قیمت لنت ترمز پراید قیمت لنت ترمز پارس تعویض لنت ترمز پژو 206

🔸 مرحله1: بازرسی بصری: در اکثر خودروها، اگر می‌خواهید لنت‌های ترمز را بدون برداشتن چرخ چک کنید، می‌توانید لنت‌ها را از طریق سوراخ‌های روی چرخ ببینید. اغلب شما حتی مجبور نیستید ماشین را بلند کنید تا بتوانید لنت ترمز را ببینید.
🔸 به عنوان یک قانون کلی، لنت ترمز شما باید ضخیم‌تر از 1/4 اینچ باشد. اگر فکر می‌کنید لنت‌های ترمز شما 1/4 اینچ یا نازک‌تر هستند، وقت آن است که لنت‌های ترمز جدیدی را انتخاب کنید.
🔸 مرحله 2: ضخامت پد را بررسی کنید
🔸 مرحله 3: سایش و پارگی ناهموار را بررسی کنید: ساییدگی و پارگی نایکنواخت می‌تواند به این معنی باشد که یک لنت ترمز نازک‌تر از بقیه است و به محض اینکه لنت ترمز شما به آن نیاز داشت، همه آن‌ها باید تعویض شوند.
🔸 ضخامت لنت‌های ترمز خود را در سمت چپ با سمت راست خودرو مقایسه کنید. اگر بین ضخامت تفاوت وجود داشته باشد، ممکن است سایش ناهموار داشته باشید و ممکن است نیاز به تراز داشته باشید.

راهکارهای پیدا کردن نشتی روغن

کشف روغن ریزی از خودرو هزینه تعمیر روغن سوزی خودرو هزینه تعمیر روغن ریزی ماشین آموزش مکانیک به زبان ساده آموزش مکانیک و برق خودرو مجله خودرو کارستان علت روغن ریزی سمند روغن ریزی سمت شاگرد روغن ریزی کارتل پراید روغن ریزی کاسه نمد پراید دلایل روغن ریزی موتور
رویت و مشاهده زیر خودرو پس از چند ساعت توقف آن است.

در بیشتر مواقع بعد از شستشوی موتور خودرو توسط کارواش محل روغن ریزی نمایان میشود,

اگر خودروی شما بالای ۸۰ هزار کیلومتر کارکرده است، منبع ذخیره روغن هیدرولیک خودرو را چک کنید.
۶۰ الی ۷۰ درصد روغن ریزی دارد. این نشتی می‌تواند از مخزن، از پینیون فرمان ماشین، از فشنگی هیدرولیک و یا شیلنگ فشار قوی هیدرولیک (به دلیل پوسیدگی) اتفاق ‌افتد!
دقت کنید روغن ریزی از کدام طرف خودرو هست. چپ یا راست کاملا شرایطش فرق می‌کند.
در بیشتر مواقع که نیاز به تعمیر زیادی نیست کاسه نمدهای پلوس یا پشت میل‌لنگ خراب شده و با هزینه‌ای اندک قابل رفع است.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.