شستشوی سوزن انژکتور پژو پارس 405 و سمند

0

آموزش شستشوی انژکتور پارس ، آموزش شستشوی انژکتور پژو 405 ، آموزش شستشوی انژکتور سمند ، دستگاه شستشو انژکتور  انواع سوزن انژکتور پرشیا شستشو انژکتور سمند روی کار ، شستشوی انژکتور 405 ،شستشوی انژکتور 405 با اسپری

مباحث مربوط به تنظیم موتور شستشوی سوزن انژکتور پژو پارس 405 و سمند

 اجرت شستشوی انژکتور چند  دستگاه شستشوی انژکتور  روش شستشوی انژکتور پراید  شستشوی انژکتور 206  شستشوی انژکتور چیست  محلول شستشوی انژکتور  مزایای شستشوی انژکتور  معایب شستشوی انژکتور روکار  هزینه شستشوی انژکتور پراید  روش صحیح شستشوی سوزن انژکتور  آموزش شستشوی سوزن انژکتور  شستشوی انژکتور سمند  شستشوی انژکتور پژو 405  انواع سوزن انژکتور  ایرادات انژکتور چیست  علائم خرابی سوزن انژکتور  خرابی انژکتور  آموزش تعمیر خودرو  آموزش عیب یابی خودرو  آموزش مکانیک خودرو

در خودروی پژو ۴۰۵ ، سمند و پارس با موتور ۱۸۰۰ در سال های مختلف ، سوزن انژکتور های مختلفی استفاده شده است که معمولا با تعویض هر ECU نوع سوزن تغییر کرد. خودروی ۱۸۰۰ انژکتوری از سال 1379 در خط تولید ایرانخودرو در خودروی پرشیا استفاده شد و تا به حال تقریبا با حفظ موارد اصلی این موتور با تغییرات کوچک در سیستم الکترونیکی و تنظیم موتور همچنان هم این موتور در خط تولید سمند ، ۴۰۵ و پژو پارس در حال تولید انبوه است.

دلایل دیر روشن شدن خودرو دلایل ریپ زدن ماشین تعمیر سوزن انژکتور پراید بررسی مشکلات خودرو دلایل زیاد شدن مصرف سوخت دود سیاه نشانه چیشت تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو تعویض سوزن انژکتور پراید

انواع سوزن انژکتور استفاده شده در موتور 1800

  • سوزن انژکتور مخروطی معروف به سوزن تپل و سوزن فرانسوی تولید از سال ۱۳۷۹ تا اواخر ۱۳۸۶
  • سوزن انژکتور سه سوراخ والئو از سال ۱۳۸۶ تا اواسط ۱۳۸۸
  • سوزن انژکتور ۶ سوراخ کروز تولید از سال ۱۳۸۸ تا به الان

شستشوی سوزن انژکتور شستشوی سوزن انژکتور چگونه انجام میشود؟

برای شستشوی سوزن های انژکتور در هر سه نوع انژکتور باید بگوییم که در اصل کار هیچ تفاوتی ندارد اما چند نکته رو باید توجه کنید تا از خرج اضافی و دوباره کاری جلوگیری کنید.

برای شستشوی انژکتور معمولا دو روش وجود دارد.

  • شستشوی روی کار بدون نیاز به باز شدن سوزن از روی خودرو
  • شستشو و تست سوزن انژکتور با باز کردن سوزن

همانطور که گفتیم برای هر ۳ نوع سوزن این دو روش قابل اجرا است اما نکته ای که باید به آن توجه کنید شستشوی سوزن انژکتور مخروطی است.

سوزن انژکتور مخروطی یک فرق بسیار زیاد با سوزن های دیگر دارد آن هم نوع کارکرد این سوزن است.

تمام سوزن های انژکتور دارای یک ورودی از بالای سوزن و یک خروجی از پایین سوزن هستند اما سوزن انژکتور مخروطی در بنزین با فشار زیاد غوطه ور شده و بنزین را از پایین میپاشد.

در زمان باز و بسته کردن سوزن انژکتور مخروطی باید از کیفیت اورینگ سوزن انژکتور اطمینان کامل حاصل نمود چرا که اگر کیفیت اورینگ مناسب نباشد ، بنزین از بغل اورینگ سوزن به علت فشار زیاد وارد دریچه گاز میشود و علاوه بر هدر رفتن بنزین باعث بد روشن شدن خودرو هم میشود.

شستشوی سوزن انژکتور پژو پارس 405 و سمند با سوزن مخروطی

بهترین روش برای شستشوی سوزن انژکتور مخروطی شستشی انژکتور ها روی کار است. اگر تکنسین تنظیم موتور کار خودروی شما تشخیص سلامت کلی سوزن خودرو را بدهد ، شستشوی سوزن انژکتور روی کار با کیفیت بهتر و بازدهی بیشتر انجام میشود. شستشکی انژکتور مخروطی بدون باز کردن سوزن انژکتور انجام میشود.

برای شستشوی انژکتور روی کار باید پمپ بنزین خودرو قطع شود و به جای بنزین دستگاهی وصل میشود که مواد شستشوی انژکتور را به داخل سوزن تزریق میکند.

شستشوی انژکتور 405 با اسپری

شستشوی انژکتور 405 با اسپری یک روش بسیار غلط است و آسیب بسیاری به موتور میزند. در این روش اصل اسپری وارد سوزن نمیشود و شما فقط اسپری را داخل دریچه گاز خودرو میزنید که مواد این اسپری با دمای بسیار پایین وارد محفظه ی احتراق با دمای بالا میشود که باعث آسیب رسیدن به قطعاتی مثل سوپاپ خودرو میشود.

شستشوی انژکتور موتور xu7 چگونه است؟

 اجرت شستشوی انژکتور چند دستگاه شستشوی انژکتور روش شستشوی انژکتور پراید شستشوی انژکتور 206 شستشوی انژکتور چیست محلول شستشوی انژکتور مزایای شستشوی انژکتور معایب شستشوی انژکتور روکار هزینه شستشوی انژکتور پراید روش صحیح شستشوی سوزن انژکتور آموزش شستشوی سوزن انژکتور شستشوی انژکتور سمند شستشوی انژکتور پژو 405 انواع سوزن انژکتور ایرادات انژکتور چیست علائم خرابی سوزن انژکتور خرابی انژکتور آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو

همانطور که ‌گفتیم دو روش اصولی وجود دارد.

  • باز شدن سوزن انژکتور و سرویس بر دو دستگاه آلتراسونیک و سیلندری
  • شستشوی انژکتور روی کار بدون نیاز به باز شدن سوزن انژکتور

در هر دو روش سوزن انژکتور سرویس شده و رسوب های انژکتور تمیز میشود. شستشوی انژکتور علاوه بر افزایش طول عمر خود سوزن ، باعث افزایش شتاب ، کاهش مصرف سوخت ، کاهش آلاینده های خروجی از اگزوز و افزایش بازهی سنسور اکسیژن میشود.

معمولا سوزن انژکتور هر 20000 کیلومتر نیاز به سرویس دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.