باقلوا شکلاتی با خمیر یوفکا و فندق

0

باقلوا شکلاتی یکی از باقلوا های بسیار خوشمزه و شیک می باشد که با خمیر یوفکا تهیه می شود و شما می توانید خیلی راخت این باقلوا را تهیه کنید و برای عصرانه و دورهمی های خود آماده کنید.

طرز تهیه باقلوا شکلاتی آموزش پخت شیرینی سنتی آموزش شیرینی خوشمزه شیرینی برای عید مجله آشپزی کتاب آشپزی فوت و فن آشپزی نکات ریز آشپزی آشپزی ساده سریع

روی این باقلوا با شکلات کاور شده است و خیلی ترد و خوشمزه است. برای این باقلوا نیاز به خمیر یوفکا مستطیلی دارید که می توانید از فروشگاه یا لوازم قنادی ها تهیه کنید و یک باقلوا خوشمزه و درجه یک تهیه کنید. برای پوشاندن لایه بیرونی این باقلوا از شکلات و فندق آسیاب شده استفاده می شود.

امروز طرز تهیه باقلوا شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

مواد لازم برای تهیه باقلوا شکلاتی:

  • فندق آسیاب ریز شده ۱.۵ پیمانه
  • پودر قند ۱/۲ پیمانه
  • زرده تخم مرغ ۱ عدد
  • شکلات ذوب شده ۳ ق غذا خوری
  • کره به مقدار لازم
  • خمیر یوفکا

مواد لازم برای قسمت بیرون باقلوا

  • شکلات ۱۶۰ گرم
  • فندق ۱ پیمانه

 

طرز تهیه باقلوا شکلاتی خوشمزه و شیک

مرحله اول: تهیه مواد میانی

ابتدا باید برای مواد میانی شکلات را خرد کنید و بن ماری کنید و برای این کار یک کتری را روی حرارت قرار دهید و شکلات را داخل کاسه ریخته و روی کتری قرار دهید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود. حالا فندق آسیاب شده را به همراه پودر قند  و شکلات ذوب شده مخلوط کنید و هم بزنید.

مرحله دوم: استراحت مواد میانی

در ادامه باید از مواد میانی تهیه شده اندازه های کوچکی مانند گردو بردارید و در دست گرفته و ابتدا فشار دهید تا مسنجم شود و بعد به آزامی گرد کنید تا از هم نپاشید و همین کار را برای همه مواد انجام دهید و در یخچال قرار دهید و برای نیم ساعت زمان دهید تا استراحت کند.

مرحله سوم: باز کردن خمیر یوفکا

خمیر یوفکا را به صورت عرضی روی یک سطح صاف قرار دهید و به ۶ قسمت مساوی تقسیم کنید و هر تکه را با کره ذوب شده چرب کنید و از گلوله های فندقی تهیه شده همانند عکس داخل آن قرار دهید و به شکل مثلث بپیچید.

مرحله چهارم: پخت باقلوا شکلاتی

باقلوا ها را داخل سینی فر از قبل چرب شده قرار دهید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا طلایی و برشته شود و بعد کنار قرار دهید تا خنک شود. برای رویه باقلوا باید شکلات را داخل یک کاسه خرد کنید و به آن ۱ ق چای خوری روغن نباتی اضافه کنید و بن ماری کنید و روی حرارت کتری قرار دهید تا ذوب شود و بعد فندق آسیاب شده را اضافه کنید و هم بزنید و با قاشق از مواد تهیه شده روی باقلوا ها بریزید و روی توری قرار دهید تا شکلات اضافه خارج شود و بعد در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرید و میل کنید. نوش جان

 

نکات کلیدی در تهیه باقلوا شکلاتی خوشمزه و سریع

  1. می توانید برای بن ماری کردن شکلات از ماکروفر استفاده کنید.
  2. خمیر یوفکا را زیاد در محیط قرار ندهید وگرنه خشک می شود.
  3. می توانید بجای فندق از گردو استفاده کنید.

منبع : پارسی دی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.