معرفی کراس اوور چینی Li Auto L8 (عکس)

0

رسانه‌­های چینی از انتشار تصاویر Leading Ideal L8 توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) خبر داده­‌اند، کراس‌اور میان­ سایزی که گویا به عنوان جانشین مدل ONE عرضه خواهد شد، ولی از نظر ظاهری تفاوتی با محصول دیگر این برند یعنی Li Auto L9 ندارد.

توقف ناگهانی فروش ONE و کاهش 20 هزار یوان (2890 دلار) از قیمت این خودرو به خصوص برای مشتریانی که در دو ماه اخیر اقدام به خرید کرده‌­اند، بسیار غیرمنتظره بوده و بحث‌­هایی در فضای مجازی را به دنبال داشته است. از این خودرو که در سال 2019 وارد بازار شد، تاکنون به تعداد 199,484 دستگاه فروخته شده است.

L8 پس از One و L9، سومین محصول یکی از برترین خودروسازان چینی، برند Leading Ideal یا Li Auto است، که در سال 2015 در چین تاسیس شده و با نام لی شیانگ هم شناخته می‌شود.

طراحی Li Auto L8

طراحی Li Auto L8 از مواردی شامل چراغ‌های سرتاسری و باریک جلو و عقب، فرم مربعی ورودی هوا در سپر جلو و حاشیه مشکی برای تزئین بخش‌های مختلف تشکیل شده که در محصول قبلی این شرکت یعنی L9 نیز دقیقا وجود داشت.

دو مدل L9 و L8 از نظر ظاهری کاملاً یکسان هستند و تنها از نظر ابعاد با یکدیگر تفاوت دارند. در واقع طول و فاصله محورهای L9 با 138 و 100 میلی‌متر کاهش، در L8 به 5.08 و 3.005 متر رسیده و رینگ‌های 21 اینچی هم جای خود را به نمونه‌­های 20 اینچی داده است.

اما تغییرات L8 نسبت به L9 به ابعاد بدنه خلاصه نشده است، چراکه رینگ‌های 21 اینچی و حسگر لیدار که در L9 استاندارد بود در L8 با پرداخت مبلغ اضافه نصب می­‌شود. ظرفیت باتری هم از 44.5 به 40.9 کیلووات ساعت کاهش یافته است.

وزن Li Auto L8 هم 2.48 تن اعلام شده، که با اختلاف ناچیز 40 کیلوگرم ، سبک‌تر از L9 است.

کابین و امکانات Li Auto L8

طراحی فضای داخلی این دو مدل نیز مشابه است. به جای صفحه پشت ­آمپر متداول، یک نمایشگر کوچک در بالای فرمان قرار گرفته که می­‌تواند داده‌­ها را به شیشه جلو بتاباند.

اما دو نمایشگر 15.7 اینچی هم روی داشبورد قرار گرفته است، که یکی منحصراً برای سرنشین طراحی شده است و دیگری وظیفه تنظیم تهویه مطبوع، مسیریاب و سایر موارد را بر عهده دارد.

کابین لی اتو L8 و L9 با سه ردیف صندلی دوتایی چیدمان شده که ردیف دوم در L8 با تنظیم برقی و تهویه همراه می­‌شود، درحالی‌که این بخش در لی اتو L9 به بلندگوهای داخل صندلی، زیرپایی برقی و میزهای تاشو نیز مجهز شده است. نمایشگر سقفی 15.7 اینچی هم در L8 به صورت سفارشی و در L9 به صورت استاندارد نصب می­‌شود.

تجهیزات این خودرو عبارتند از سیستم کمک راننده AD Pro، دوربین ۸ مگاپیکسلی جلو، ۹ دوربین ۲ مگاپیکسلی برای دید اطراف، رادار میلی‌متری موج، سنسور اولتراسونیک، چیپ Qualcomm Snapdragon 8155 با حافظه ۱۲ گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی و ۱۹ اسپیکر.

مشخصات فنی Li Auto L8

مشخصات فنی L8 هم تاحد زیادی یکسان با لی اتو L7 است، چراکه علاوه بر سیستم تعلیق بادی با کمک­‌فنرهای تطبیق‌­پذیر، هر دو کراس‌­اور به موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ با 154 اسب­‌بخار قدرت مجهز شده‌­اند که به عنوان مولد نیرو برای مجموعه باتری این خودروها عمل می­‌کند.

اما چرخ‌ها توسط دو موتور برقی با 177 و 272 اسب‌­بخار قدرت در محورهای جلو و عقب به حرکت درمی‌­آید که در مجموع، 449 اسب­‌بخار قدرت و 630 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کنند.

یک باتری ۴۲.۸ کیلووات‌ساعتی نیز وجود دارد. Li Auto اعلام کرده که L8 Air برد ۱۳۱۵ کیلومتری دارد و در حالت تمام برقی می‌تواند تا ۲۱۰ کیلومتر را طی کند. مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر به ۵.۹ لیتر می‌رسد و شتاب ۵.۵ ثانیه‌ای دارد.

قیمت و برنامه تولید Li Auto L8

شاسی‌بلند شش نفره L8 Air، نسخه‌ای پایین‌تر از L8 Pro و Max است که قیمت آن به ۵۰ هزار دلار می‌رسد. احتمال می‌رود که تحویل این خودرو اوایل ماه آوریل انجام شود‌. قیمت L8 Pro و Max به ترتیب برابر ۵۲,۹۰۰ و ۵۸,۸۰۰ دلار است.

منبع : carnewschina.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.