تکرار سناریوی 21 سال قبل؛ ملوان جام را به پرسپولیس هدیه داد؟

0

ملوان می‌تواند برای دومین‌بار در تاریخ لیگ برتر، تاج پادشاهی لیگ را روی سر پرسپولیس بگذارد.
برگزاری دربی تهران در هفته بیست و هفتم، خبر خوبی برای سپاهان بود. این تیم فرصت داشت فاصله خود را با یکی از دو تیم پرسپولیس یا استقلال افزایش دهد و حتی در صورت تساوی در دربی، جایگاهش در صدر جدول محکم کند. اوضاع اما کاملا متفاوت پیش رفت. پرسپولیس، در دربی پیروز شد و با توقف سپاهان مقابل ملوان، جای این تیم را در صدر جدول گرفت. ملوان که این فصل در هر دو بازی رفت و برگشت به پرسپولیس باخته بود، در حساس‌ترین هفته‌های لیگ به داد این تیم رسید و سپاهان را از رده اول پایین آورد.

 اخبار لیگ برتر فوتبال
 نتایج لیگ برتر فوتبال
 تیم های حاضر در لیگ برتر
 نتایج لیگ خلیج فارس
 بازیکنان سپاهان
 نتیجه بازی پرسپولیس و ملوان
 قهرمان لیگ برتر کیست
 سرمربی فوتبال سپاهان
 سرمربی فوتبال ملوان

ابتکار عمل در دست «یحیی»

در صورتی که پرسپولیس این فصل قهرمان لیگ برتر شود، رسیدن به این جام را تا حد زیادی مدیون ملوان است. سپاهان از هفته هجدهم، صدرنشین لیگ برتر بود. آن‌ها در 4 بازی پایانی فصل هم با تیم‌های نیمه پایین جدول بازی داشتند و همین موضوع، این تیم را به قهرمانی امیدوارتر می‌کرد. توقف مقابل ملوان اما، ابتکار عمل را به پرسپولیس داده است. تیم یحیی گل‌محمدی با پیروزی در سه هفته پایانی، می‌تواند بدون نگرانی از نتایج سپاهان به جام قهرمانی برسد.

منجی دوست داشتنی

این فصل، برای اولین بار نیست که ملوان در نقش منجی پرسپولیس ظاهر می‌شود. دوره اول لیگ برتر، پرسپولیس اوضاع خوبی نداشت و بیشتر هفته‌ها، استقلال صدرنشین لیگ بود. پرسپولیسی‌ها فقط در شرایطی قهرمان می‌شدند که ملوان رده دوازدهمی، هفته آخر استقلال را شکست می‌داد و پرسپولیس، در بازی همزمان با فجرسپاسی به پیروزی می‌رسید. رویای دور از ذهن پرسپولیسی‌ها، تبدیل به واقعیت شد و ملوان با شکست استقلال، جام را از این تیم گرفت. این فصل هنوز سه هفته تا پایان لیگ باقی مانده اما ملوان، تیمی بوده که در هفته‌های پایانی نام پرسپولیس را به صدرجدول لیگ فرستاده است.

انگیزه فوق‌العاده

نکته مشابه ملوان در هر دو لیگ اول و بیست و دوم، بدون تاثیربودن نتیجه بازی هفته‌های پایانی با مدعیان برای آن‌ها بوده است. ملوان لیگ اول، خیال راحتی از سقوط نکردن داشت و بردن استقلال، حتی باعث یک رتبه صعود آن‌ها نمی‌شد. همین هم استقلالی‌ها را از بردن این بازی مطمئن می‌کرد. انگیزه ملوان اما، آبی‌پوشان را غافگیر کرد. سناریویی که این هفته، برای سپاهان هم تکرار شد. ملوان مازیار زارع، مدت‌هاست از منطقه سقوط فاصله گرفته و از طرفی، شانس زیادی برای رسیدن به نیمه بالای جدول ندارد. با این حال آن‌ها مقابل سپاهان، با انگیزه جنگیدند و توانستند یک امتیاز از این بازی به دست آورند. اتفاقی که شاید، پرسپولیسی‌ها هم مثل لیگ اول، انتظار آن را نداشتند و از هدیه ملوان شگفت‌زده شدند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.