نتایج مسابقات کشتی آزاد کرواسی 2024 | ایران نایب قهرمان شد

0

رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام اوپن زاگرب و نخستین رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۲۴ روزهای ۲۰ و ۲۱ دی ماه در کشور کرواسی برگزار شد.

روابط عمومی فدراسیون کشتی، در پایان این مسابقات تیم ایران توسط محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم، امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم، حسین ابوذری در وزن ۷۴ کیلوگرم، امیرررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال نقره، عباس ابراهیم زاده در وزن ۶۵ کیلوگرم و کامران قاسم پور در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

مهم ترین اخبار ورزشی سرمربی کشتی آزاد کیست قهرمان کشتی آزاد مدال آوران کشتی آزاد مسابقات کشتی آزاد جهان بیوگرافی کامران قاسم پور بیوگرافی رحمان عموزاد

نتایج نمایندگان کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۴ و سه اخطاره عبداله توپراک از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد شائو هوا یوان از چین گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل آگوستین دستریباتس از  آرژانتین به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عباس ابراهیم زاده دیگر نماینده کشورمان نیز که در گروه عموزاد حضور دارد،‌ در دور اول با با نتیجه ۱۰ بر صفر گودردزی ژبیاشویلی از گرجستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۲ بائو ون وی از چین را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۲ کرزیستوف بینکوفسکی از لهستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رفت. دو نماینده کشورمان در مرحله نیمه نهایی رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که رحمان عموزاد با نتیجه ۱۲ بر ۴ مقابل ابراهیم زاده به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. ابراهیم زاده نیز راهی دیدار رده بندی شد و در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل عبداله توپراک از ترکیه پیروز و صاحب مدال برنز شد.  رحمان عموزاد در دیدار پایانی با توجه به مصدومیت مقابل وازگن توانیان از ارمنستان کشتی نگرفت و به مدال نقره رسید.

در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل نورلانبیکی وورنیبای از چین به پیروزی رسید. حسین ابوذری دیگر نماینده کشورمان نیز در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر توبیاس پورتمانین از سوئیس را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۸ بر صفر وادیم کوریلنکو از اوکراین را از پیش رو برداشت. نمایندگان کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم رفتند که حسین ابوذری با نتیجه ۴ بر ۴ مقابل یونس امامی به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. ابوذری در این مرحله مقابل جبرئیل گادجیف قهرمان جوانان جهان از آذربایجان با نتیجه ۱۰ بر ۳ به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. ابوذری در دیدار فینال با نتیجه ۱۰ بر ۱ مغلوب جیسون نولف از آمریکا شد و به مدال نقره رسید. یونس امامی نیز با توجه به مصدومیت و نظر کادر فنی در مسابقات گروه بازنده حاضر نشد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم که با حضور ۶ کشتی گیر و به صورت دوره ای برگزار می شود، محمد نخودی در دیدار نخست با نتیجه ۷ بر ۳ جوزف لاورنس از آمریکا را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۱ از سد عبداله شیخ اعظمی دیگر نماینده کشورمان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. نخودی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۶  ایوان ویک از آمریکا را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار مقال آوتاندیل کنتچادزه از گرجستان با نتیجه ۶ بر صفر به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت. شیخ اعظمی دیگر نماینده کشورمان که مقابل نخودی مغلوب شده بود، در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۶ از سد لاورنس از آمریکا گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. شیخ اعظمی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱۲ بر ۲ مغلوب آوتاندیل کنتچادزه از گرجستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۵ بر ۴ و ضربه فنی مغلوب ویک از آمریکا شد و در جایگاه چهارم ایستاد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم کامران قاسم پور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۲ آووسایمان هابیلا از چین را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر ۱ ابراهیم جیفتجی از ترکیه  را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.  وی در این مرحله مقابل کایل اسنایدر قهرمان المپیک و جهان از آمریکا با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. قاسم پور در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۱ مقابل ارهان یایلاجی از ترکیه به برتری دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

امیرعلی آذرپیرا دیگر نماینده کشورمان در این وزن، در دور اول با نتیجه ۵ بر صفر مقابل رادوسلاو باران از لهستان به پیروزری رسید. وی در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مایکل ماچیاولو از آمریکا را از پیش رو برداشت. آذرپیرا در دور بعد با نتیجه ۸ بر ۷ از سد ایساک ترامبل از آمریکا گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر ویکی از هند را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. آذرپیرا در دیدار فینال در مصاف با کایل اسنایدر قهرمان المپیک و جهان از آمریکا با نتیجه ۶ بر ۳ به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر ژیوی دنگ از چین را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر صفر نیکلاس گیویازدوفسکی از آمریکا را از پیش رو برداشت. زارع در مرحله نیمه نهایی با توجه به عدم حضور گنو پتریاشویلی عنوان دار جهان و المپیک از گرجستان پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. امیررضا معصومی دیگر نماینده کشورمان که در گروه دیگر قرار دارد، در دور اول با نتیجه ۶ بر ۲ گیوی ماتچراشویلی از گرجستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۳ بر صفر یوسف حمیدا از مصر را از پیش رو برداشت. معصومی در دور سوم با نتیجه ۸ بر ۴ گئورگی مشویلدیشویلی از آذربایجان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر ۶ از سد میسون پاریس دارنده مدال برنز جهان از آمریکا گذشت. دیدار فینال این وزن بین امیرحسین زارع و امیررضا معصومی برگزار شد که زارع با نتیجه ۵ بر صفر مقابل معصومی به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد، معصومی نیز به مدال نقره رسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.