بهترین خودروهای سال ۲۰۱۹ به انتخاب کانسومر ریپورتز
کانسومر ریپورتز لیست بهترین خودروهای سال ۲۰۱۹ را اعلام کرده است. این انتخابها نتیجهٔ آزمایشهای بسیار دقیق، ارزیابی ویژگیهای ایمنی خودروها، بررسی نتایج آزمایشهای تصادف و همینطور تجزیهوتحلیل اطلاعات مربوط به قابلیت اطمینان و میزان رضایتمندی خریداران هستند. همهٔ این موارد در یک امتیاز کلی ترکیب شدهاند. به گفتهٔ کانسومر ریپورتز این جامعترین بررسی کیفیت خودروها در دنیا است. کارشناسان کانسومر ریپورتز برای رسیدن به این ۱۰ خودروی برتر تقریباً ۵۰ خودروی جدید را آزمایش کردهاند. نکتهٔ جالب اینکه این مجله صرفاً خودروهایی را انتخاب کرده که بهصورت استاندارد به ترمز اضراری خودکار مجهز هستند زیرا معتقد است خودروسازان هیچ بهانهای برای عدم ارائهٔ این سیستم در سال ۲۰۱۹ ندارند.
خودروی سابکامپکت: تویوتا یاریس
هرچند لوگوی تویوتا روی دماغهٔ این خودرو دیده میشود اما یاریس سدان در اصل همان مزدا دو سدان است و بنابراین این جایزه را باید به مزدا اعطا کرد. تویوتا در انتخاب این خودرو هرگز اشتباه نکرده چراکه یاریس با کیفیت بسیار قابلتوجه و تجربهٔ رانندگی لذتبخش با قیمتی مقرونبهصرفه، سدانی عالی محسوب میشود. علاوه بر این، هندلینگ یاریس سدان نیز پاسخگو بوده و سواری آن برای این کلاس خوب است. پیشرانهٔ چهار سیلندر روان و گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک با تعویض دندههای سریع نیز از دیگ ویژگیهای مثبت این سدان کوچک ژاپنی هستند.
کراساوور سابکامپکت: هیوندای کُنا
هیوندای کُنا خودروی تازهواردی به بخش فوقالعاده رقابتی کراساوورهای سابکامپکت محسوب میشود اما این ماشین به لطف حرکات گهوارهای محدودشدهٔ بدنه و فرمان سریع، هندلینگی عالی را ارائه میکند. همچنین این کراساوور کرهای با وجود ابعاد کوچک خود، به لطف درب صندوق بار بلند و صندلیهای تاشوی عقب با تقسیم مناسب، خودرویی کاربردی و تطبیقپذیر هم هست. کانسومر ریپورتز قابلیت استفادهٔ مناسب سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، سازگاری با اندروید اتو و کارپلی و تجهیزات ایمنی استاندارد زیاد را هم از دیگر ویژگیهای مثبت کُنا ذکر کرده است.
خودروی هیبریدی/الکتریکی: تویوتا پریوس
تویوتا پریوس با شانزده بار حضور در لیست بهترین خودروهای کانسومر ریپورتز در این زمینه رکورددار است. دلیل این موضوع، رکورد عالی در زمینهٔ قابلیت اطمینان و رضایت مالکین، ارائهٔ مصرف سوخت فوقالعادهٔ ۴.۵ لیتر در هر صد کیلومتر و ارائهٔ آپشن چهارچرخ محرک برای مدل ۲۰۱۹ است. علاوه بر این، پریوس کابینی جادار و تطبیقپذیر و همینطور مجموعهٔ گستردهای از تکنولوژیهای ایمنی را هم ارائه میکند.
کراساوور کامپکت: سوبارو فورستر
به نظر میرسد سوبارو شیوهٔ ساخت کراساوورهای عالی را خوب میداند زیرا دوتا از کراساوورهای آن در این لیست حضور دارند. نسل جدید فورستر با کابین جادارتر و ساکتتری به بازار عرضه شده که احساس لوکستری به خودرو بخشیده است. البته این کراساوور ژاپنی میتوانست کمی قدرتمندتر باشد اما از لحاظ مصرف سوخت در صدر کلاس خود قرار دارد درحالیکه تعادل خوبی را هم بین راحتی و هندلینگ برقرار کرده است. علاوه بر این، تجهیزات ایمنی استاندارد این ماشین نیز بالاتر از حد متوسط است.
سدان میان سایز: تویوتا کمری هیبریدی
برای مدتی طولانی است که تویوتا کمری همواره در صدر کلاس خود قرار دارد اما نکتهٔ شگفتانگیز این است که امسال کانسومر ریپورتز نسخهٔ هیبریدی آنرا انتخاب کرده است. با مصرف سوخت ۵ لیتر در هر صد کیلومتر در آزمایشهای کانسومر ریپورتز و قوای محرکهٔ الکتریکی که خدشهای به تجربهٔ رانندگی خودرو وارد نمیکند، خریداران کمری هیبریدی هرگز پشیمان نخواهند شد. علاوه بر این، نسخهٔ هیبریدی در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت سریعتر از نسخهٔ چهار سیلندر معمولی است و باطریها نیز فضای صندوق بار را اشغال نکردهاند. سواری راحت و هندلینگ توانا و همینطور سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با کارپلی و تجهیزات ایمنی استاندارد فراوان نیز از دیگر ویژگیهای مثبت کمری هیبریدی محسوب میشوند.
کراساوور میان سایز: سوبارو ایسنت
ایسنت بزرگترین کراساوور تاریخ سوبارو است. به گفتهٔ کانسومر ریپورتز، تحویل روان قدرت، سواری راحت و کابین کاربردی از نقاط قوت این کراساوور سه ردیفه هستند. علاوه بر این، ایسنت از پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوشارژ قدرتمند، سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد و سواری عالی برخوردار است که حتی برخی خودروهای لوکس را هم مغلوب میکند. این ماشین از کابین خوبی هم سود میبرد که صندلیهای راحت، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آسان برای استفاده و صندلیهای ردیف سوم کاربردی را ارائه میکند.
سدان بزرگ: تویوتا آوالون هیبریدی
این سومین محصول هیبریدی تویوتا است که در این لیست حضور دارد. نسل جدید آوالون ارزشی عالی و راحتی بیشتری در مقایسه با سدانهای لوکس دارد درحالیکه نسخهٔ هیبریدی آن نیز مصرف سوخت بهتری معادل ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر را ارائه میکند. علاوه بر این، کابین این سدان فول سایز ژاپنی نیز احساس گرانقیمتی داشته و صندلیهای راحتی را به همراه فضایی زیاد برای همهٔ سرنشینان فراهم میکند. به همهٔ اینها باید هندلینگ چابک و سواری باشکوه را هم اضافه کرد؛ بنابراین سخت میتوان نقص یا ایرادی در تویوتا آوالون هیبریدی پیدا کرد.
سدان کامپکت لوکس: آئودی A4
آئودی A4 ممکن است پرزرقوبرقترین سدان در کلاس خود نباشد اما همهچیز آن درست است. این ماشین از هندلینگ بسیار دقیق، آخرین تکنولوژیها و کابین باکیفیت و ساکتی برخوردار است. تعلیق این سدان آلمانی نیز متعادل توصیف شده که همزمان هندلینگ ایمن و سواری محکمی را ارائه میکند. هرچند صندلیهای جلوی A4 راحت بوده و حمایتی خوبی از بدن به عمل میآورند اما صندلیهای عقب آن کمی تنگ هستند که البته برای این کلاس معمول است. آئودی A4 همچنین به خاطر پاسخگویی فوقالعادهٔ پیشرانهٔ چهار سیلندر توربو، تعویض دندههای نرم گیربکس و آپشن کابین مجازی هم مورد تحسین قرار گرفته است.
کراساوور لوکس: بامو X5
نسل جدید بامو X5 یکی از بهترین کراساوورهایی است که تاکنون کانسومر ریپورتز آزمایش کرده و بسیار مورد تحسین قرار گرفته است. این کراساوور لوکس بهترین تعادل را میان راحتی و هندلینگ برقرار گرده است. پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توربو در کنار گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک با تعویض دندههای سریع شتاب گیری سریع و مصرف سوخت قابلتوجهی را برای X5 فراهم کرده است. کابین این ماشین نیز با ویژگیهایی شامل بیعیب و نقص، متریال باکیفیت فراوان و بهترین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در کل صنعت خودروسازی توصیف شده است.
پیکاپ بزرگ: فورد F150
مردم انتظار دارند فورد F150 بهعنوان پرفروشترین پیکاپ دنیا و پرفروشترین محصول فورد با وجود رقبای جدیدتر و قدرتمندی مثل دوج رم ۱۵۰۰ و شورلت سیلورادو، در صدر کلاس خود قرار داشته باشد. تنوع مدلهای مختلف این پیکاپ آمریکایی فوقالعاده است بهگونهای که همهٔ نیازها از یک پیکاپ کاری پایه تا نمونهای لوکس را پوشش داده و پنج پیشرانهٔ مختلف شامل V8 تنفس طبیعی، V6 دیزلی، V6 تنفس طبیعی و دو V6 توربو را ارائه میکند. کانسومر ریپورتز میگوید پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری V6 توربوشارژ F150 شتاب سریع، توانایی بکسل مناسب و مصرف سوخت قابلتوجهی را ارائه میکند.