آشنایی با شغل جلوبندی سازی خودرو و میزان درآمد آن

0

آشنایی با شغل جلوبندی سازی خودرو و میزان درآمد آن

شغل جلوبندی سازی یکی از پردرآمدترین مشاغل صنعت خودرو در ایران و سرتاسر دنیا می‌باشد. در این حرفه، تعمیرکار پس از بررسی و عیب‌یابی قطعات جلویی خودرو، اقدام به تعویض یا تعمیر آن‌ها خواهد کرد. با توجه به افزایش روزافزون تعداد وسایل نقلیه در کشور، شغل جلوبندی خودرو خودرو هم بازارکار خوبی داشته و روزبه‌روز توجه افراد بیشتری به سمت این حرفه جلب می‌شود. فلذا در این مطلب قصد داریم به بررسی میزان درآمد جلوبندی سازی و انواع مزایای این حرفه بپردازیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

شغل جلوبندی سازی در ایران

شغل جلوبندی سازی خودرو چیست؟

چندی پیش به بررسی ماهیت شغل جلوبندی سازی پرداختیم، حال نوبت آن رسیده تا خدمات مربوط به این حرفه را هم بشناسیم و بدانیم که کدام یک از قطعات خودرو به عنوان زیر دسته این بخش به شمار می‌روند. بنابراین باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که قطعاتی نظیر سیبک، سگ دست، بوش، کمک فنر، میل فرمان، فنر، فرمان و رام شامل قطعات جلوبندی خودرو می‌شوند. ضمنا خدماتی که در این راستا باید به مشتریان خود ارائه دهید، شامل عیب‌یابی، تعمیر و تعویض تمام قطعات مذکور می‌باشد.

به یاد داشته باشید که پیش از هر کاری باید از تخصص کافی در آن زمینه بهره‌مند شوید، تا بتوانید نیاز مشتریان خود را به نحو احسن اجابت نمایید. پس اگر به تازگی با این حرفه آشنا شده و قصد کسب درآمد از آن را دارید، ابتدا باید در یک دوره تخصصی آموزش جلوبندی شرکت کرده و مهارت خود را به قدر کفایت افزایش دهید.

ضمنا پیشنهاد می‌کنیم که حتما با کسب اطلاعات بیشتر راجع به میزان درآمد جلوبندی سازی، مقدار نیاز مالی خود را با عایدی این شغل بسنجید و اگر از هر نظر، متناسب با استانداردهای مدنظر شما بود، به صورت جدی مهارت‌های لازم را فرا گرفته و به امید خدا کارتان را آغاز نمایید.

بهترین آموزشگاه جلوبندی سازی خودرو در ایران

در بخش قبل خاطر نشان کردیم که هر فردِ علاقه مند به این حرفه، ابتدا باید به سطح مطلوبی از تجربه و مهارت‌های لازم دست یابد تا به یک جلوبندی ساز حرفه‌ای و موفق تبدیل شود. بدین منظور شرکت در دوره‌های تخصصی و علمی که در آن فرد زیر نظر بهترین استادان کشور آموزش ببیند؛ بسیار کارآمد خواهد بود. به همین خاطر قصد داریم یک آموزشگاه معتبر و محبوب را به شما عزیزان معرفی کنیم، تا با شرکت در جلسات آموزشی آن، سریع‌تر از آنچه فکرش را بکنید، به موفقیت در این رشته دست یابید.

آموزشگاه فنی حرفه ای ایران ILO سالیان سال است که در زمینه آموزش، ارائه مدرک بین المللی فنی و حرفه ای و هدایت افراد برای ورود به بازار کار فعالیت می‌کند. این مجموعه به شما کمک خواهد کرد تا در سریع‌ترین زمان ممکن، رویای کسب درآمد از شغل محبوب خود را به واقعیت تبدیل نمایید.

ورود به بازار کار، با شرکت در کلاس های دوره آموزش جلوبندی ماشین ایران ILO از همیشه ساده‌تر شده است. اگر قصد دارید به یک شغل فنی وارد شوید و در این میان آموزش جلوبندی سازی خودروهای سواری را انتخاب کرده‌اید، تنها کافیست با کلیک بر روی آدرس مقابل، https://iranilo.com/product/car-mechanics-training/car-front-repair/ وارد سایت آموزشگاه ایران ILO شوید و با خیالی آسوده، در دوره‌های مدنظر خود شرکت نمایید‌. ضمنا اگر سوالی در این باره داشتید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه ارتباط گرفته و پرسش خود را مطرح نمایید.

آموزش جلوبندی سازی در تهران

جلوبندی سازی در خارج از کشور با مدرک فنی حرفه‌ای ایران آیلو

حال شاید این سوال برایتان پیش بیاید که آیا می‌توان با مدرک فنی حرفه‌ای این آموزشگاه، به عنوان جلوبندی ساز در خارج از کشور فعالیت نمود؟! در پاسخ بدین پرسش باید بگوییم که صددرصد این کار شدنی است.

زیرا مدرک فنی حرفه‌ای ارائه شده در این آموزشگاه، بین المللی بوده و پس از اخذ آن می‌توانید به صورت حرفه‌ای در سایر کشورهای دنیا مشغول به کار شوید. خبر خوب هم اینکه درآمد شغل جلوبندی سازی در سایر کشورها نسبت به ایران بسیار بیشتر بوده و شما می‌توانید با مهارتی که در اختیار دارید، یک زندگی مرفه و مطلوب را در سرزمینی دیگر برای خود به ارمغان آورید. ضمنا شرط مهاجرت با این سمت شغلی، داشتن مدرک زبان و چند سال سابقه کار در کشور (به عنوان جلوبندی ساز) می‌باشد. سپس به راحتی نهایتا تا ۶_۷ ماه آینده، ویزای مهاجرت خود را دریافت خواهید کرد.

مقایسه درآمد یک جلوبندی ساز در ایران و سایر کشورها

باید بدانید که میزان درآمد از این شغل براساس پارامترهای مختلف، متغیر خواهد بود. با این وجود در ادامه قصد داریم، یک میانگین از میزان درآمد استاندارد جلوبندی سازی در کشورهای مختلف ارائه نماییم، تا اطلاعات شما را در این زمینه افزایش دهیم.

*داده‌های این جدول، مربوط به تاریخ 15/02/1402 می‌باشد.

کشور میزان درآمد (واحد پول کشور مرتبط) معادل درآمد به تومان
آلمان 5,000 یورو 236,955,000
آمریکا 20,000 دلار 845,500,000
ترکیه 3,000-6,000 لیر 6,498,000-12,996,000
کانادا 9,000-6,000 دلار کانادا 186,000,000-279,000,000
استرالیا 8,000-4,000 دلار استرالیا 224,000,000-112,000,000
ایران 25,000,000-12,000,000 تومان 12,000,000-25,000,000

جهت کسب اطلاعات دقیق در مورد بازار کار این شغل می‌توانید مطلب درآمد جلوبندی سازی ایران ILO و یا بخش بعدی همین متن را مطالعه کنید.

هزینه راه‌اندازی و میزان درآمد شغل جلوبندی سازی خودرو در ایران

این پیشه نیز همانند سایر مشاغل موجود در دنیا، نیاز به مقداری سرمایه اولیه خواهد داشت. میزان سرمایه‌ای که برای شروع کار در نظر می‌گیرید، از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا به واسطه آن باید مغازه‌ای اجاره یا رهن کنید تا ابزارآلات خود را در آن قرار داده و کار خود را به صورت رسمی آغاز نمایید. در ادامه هم تهیه تجهیزات و لوازم ضروری برای تعمیر و تعویض قطعات، نیازمند بودجه مالی خواهد بود. پس بخشی از سرمایه هم صرف خرید این موارد می‌شود.

حال اگر برایتان سوال است که حداقل چه میزان سرمایه برای راه‌اندازی این کار نیاز خواهد بود؛ باید بگوییم که بسته به ناحیه محل سکونت (قیمت ملک و املاک) به منظور اجاره یا خرید مغازه، و برند ابزارآلات مد نظرتان متفاوت می‌باشد. با این وجود، پیشنهاد ما به افراد مبتدی این است که کار خود را با بودجه ۵۰_۱۰۰ میلیون تومانی آغاز نمایند.

به همین منوال درآمد حاصل از این شغل نیز متغیر می‌باشد؛ اما به نسبت سایر مشاغل صنعت خود، بازارکار خوبی داشته و عایدی مناسبی به همراه دارد. به طور کلی عوامل مختلفی بر درآمد جلوبندی سازی تاثیرگذار است که مهم‌ترین آن، عبارتند از:

  • میزان شهرت و سابقه کار برند شما
  • ناحیه جغرافیایی از نظر سطح مالی ساکنین منطقه
  • حق‌الزحمه سایر کارکنان شما
  • سطح مهارت و تجربه شما و رضایت مشتریان
  • حجم تردد و رفت‌وآمد در آن منطقه
  • میزان رقابت هم صنفی‌ها
  • نوع خودروهای تعمیری و خدماتی که ارایه می‌دهید
  • ساعات کاری و مدت زمان فعالیت در طول روز
  • کیفیت قطعات و ابزارآلات مصرفی

درآمد جلوبندی سازی در ایران

جمع‌بندی

در این مطلب به معرفی شغل جلوبندی سازی خودرو و خدمات مربوط به آن پرداختیم، همچنین درآمد این حرفه را در کشورهای مختلف مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد. اگر سوال یا نظری پیرامون موضوع این بخش دارید، حتما قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. ضمناً اگر به اطلاعات بیشتری در زمینه درآمد جلوبندی سازی نیاز دارید، می‌توانید نام ایران ILO را جستجو کنید و یا با مراجعه به وب سایت https://iranilo.com/ از مطالب مفید این آموزشگاه استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.