مشکل پژو پارسی که دو مرتبه سرسیلندر به‌دلیل افزایش دمای موتور تعویض شده

0

خودرو پژو پارس دارم و تاکنون دو مرتبه سرسیلندر خودرویم به‌دلیل افزایش دمای موتور تعویض شده است. آیا برای بهبود خنک‌کاری موتور راه‌حلی وجود دارد؟ برای تحقق این امر چه بخش‌هایی از موتور باید تغییر کند؟

خودرو پژو 405 SLX موتور 1800 تفاوت کامپیوتر های موتور ۱۸۰۰ پژو مشخصات موتور 1800 پژو 405 تعمیرات تخصصی پژو 405 علت گاز خوردن ماشین علت گاز خوردن سمند گاز خوردن پژو 405 آموزش تعمیر خودرو علائم خرابی استپر موتور استپر موتور 405

در پاسخ به‌بخش نخست سوال شما باید گفت همواره برای کاهش دمای کاری پیشرانه خودروها راه‌حل‌هایی وجود دارد؛ اما برای استفاده از آن‌ها باید از مکانیک متخصص کمک گرفته شود.

به‌طور کلی هر پیشرانه‌ای برای سیستم خنک‌کاری تجهیزاتی دارد که بر اساس نوع عملکرد و کارکرد موتور، برای آن در نظر گرفته شده است. اگر تغییرات غیراصولی در سیستم خنک‌کننده پیشرانه انجام شود، موتور خودرو با اشکالات بسیاری مواجه خواهد شد. اگر همچنان به‌دنبال راهی برای کاهش بهتر دمای موتور خودرویتان هستید، لازم است قطعات و متعلقات سیستم خنک‌کاری موتور را بررسی کنید؛ زیرا قطعه‌ای مانند ترموستات که وظیفه ورود آب خنک به‌سیستم خنک‌کننده موتور را برعهده دارد، هر سال یا هر 20 هزار کیلومتر یک‌بار لازم است مورد بررسی قرار گیرد.

از طرفی رادیاتور خودرو برخلاف آن‌چه تصور می‌شود هر 40 هزار کیلومتر یک‌بار نیاز به‌بررسی و تعویض دارد. بر این اساس با تعویض به‌موقع و بررسی کامل سیستم خنک‌کننده و اجزای آن می‌توان خنک‌کاری موتور را تا حد زیادی بهبود بخشید.

عملکرد فن و دورهای کن و دور تند فن را حتما بررسی کنید و همچنین سرسیلندر را حتما از نظر قالب بندی و جنس اصلی و شرکتی مطمئن باشید .

و برای آبندی قطعات مثل سوپاپ ها و کف تراشی با یک تراشکار ماهر بسپارید و کار تعمیر و تعویض ماشین را به یک مکانیک خبره بسپارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.