رونمایی از پورشه کاین پلاگین هیبرید (تصاویر)

0

چندی پیش پورشه کاین توربو GT به عنوان نسخه پرچمدار رونمایی شد؛ شاسی بلند آلمانی که به پیشرانه 4 لیتری توئین توربوشارژ V8 مجهز است و با 19 واحد افزایش قدرت نسبت به مدل قبلی، 650 اسب‌­بخار قدرت در اختیار دارد. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این خودرو به ترتیب 3.3 ثانیه و 305 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

اما واقعیت این است که قوانین جدید آلایندگی، مانع از فروش این مدل در بسیاری از کشورها می­‌شود. به همین دلیل، پورشه به فکر عرضه نسخه­ پلاگین-هیبرید کاین افتاده که پیشرانه 8 سیلندر درونسوز را در سینه دارد. هنوز نام دقیق این مدل اعلام نشده است، ولی خروجی پیشرانه آن چیزی بیش از 690 اسب­‌بخار قدرت و 900 نیوتن‌متر گشتاور خواهد بود، که در مدل قبلی پورشه کاین توربو اس ای-هیبرید وجود داشت.

ظاهرا پیشرانه درون‌سوز، بیش از 500 اسب‌­بخار قدرت و پیشرانه برقی، تقریبا 200 اسب­‌بخار قدرت تولید می­‌کند. مجموعه باتری هم با افزایش 30 درصدی ظرفیت و همچنین پشتیبانی از جریان سریع‌تر شارژ مواجه شده است.

آگاهی از مشخصات فنی پورشه کاین پلاگین-هیبرید 2024 می­‌تواند از جهت دیگری هم جالب باشد، چراکه لامبورگینی اوروس هیبریدی هم در سال 2024 عرضه خواهد شد و براساس پلتفرم مشترک با این خودرو یعنی MLB Evo شکل می‌­گیرد.

احتمال دارد که پورشه کاین پلاگین-هیبرید V8 در ماه سپتامبر و در جریان نمایشگاه IAA مونیخ رونمایی شود. نسخه پرچمدار از پورشه کاین، از اواخر تابستان در اکثر کشورهای جهان عرضه خواهد شد. تحویل به مشتریان هم از اواسط نوامبر آغاز می­‌شود. البته نسخه کوپه با پکیج GT فقط در کشورهایی عرضه می­‌شود که کاین توربو GT به علت مغایرت با قوانین آلایندگی، از آن‌ها خارج شده است. این مورد کشورهای اروپایی، ژاپن، تایوان، سنگاپور و هنگ کنگ را شامل می­‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.