استخراج کد ایربگ خودرو کیا اسپورتیج با دیاگ زنیت Z5

0

در این ویدیو قصد داریم کد ایربگ خودرو کیا اسپورتیج SL مدل 2012 را به کمک دیاگ زنیت Z5 استخراج کنیم. همانطور که میدانید بعد از تصادف و باز شدن ایربگ ها و یا زمانی که به تنهایی کمربند های پیش کشنده عمل میکنند، خطای مرتبط در یونیت ایربگ ثبت میشود و باید یونیت ایربگ به همراه ایربگ ها و یا پیش کشنده ها تعویض شود. با توجه به اینکه سیستم ایربگ، سیستم فوق ایمنی میباشد باید از تعمیر ایسیو ایربگ جدا خودداری کنیم. زیرا ممکن است به دلیل تعمیرات این سیستم صدمات جبران ناپذیری به سرنشینان خودرو وارد کند و مسئولیت این مورد متوجه تکسنین مربوطه شود. باید حتما قطعات معیوب را در سیستم ایربگ تعویض نماییم.

در صورتی که یونیت ایربگ را بخواهیم تعویض کنیم نیاز به کد ایربگ داریم. این کد را میتوانیم به کمک دستگاه های تخصصی مانند دیاگ زنیت Z5 از یونیت قبلی خودرو استخراج نماییم و یونیت ایربگ جدید را کد نماییم. دیاگ زنیت Z5 این کد را به آسانی و در کمترین در اختیار ما قرار میدهد. دستگاه دیاگ زنیت Z5 یک دیاگ نسل پنجم است که توسط شرکت EZDS در سال 2022 به بازار عرضه شده است. چگونگی استخراج کد ایربگ خودرو کیا اسپورتیج SL مدل 2012 را توسط دستگاه دیاگ زنیت Z5 با هم میبینیم.

نحوه استخراج کد ایربگ کیا اسپورتیج با دستگاه دیاگ Z5

انتخاب خودرو اسپورتیج در دیاگ زنیت

ابتدا سوییچ را میبندیم و کابل دستگاه دیاگ را به پورت OBD-II خودرو متصل میکنیم. سپس سوییچ را باز میکنیم. دستگاه دیاگ را روشن میکنیم و وارد نرم افزار ZENITH میشویم. از منو اصلی  “عیب یابی” را انتخاب میکنیم.

 تعمیرات تخصصی کیا اسپورتیج  تعمیرگاه کیا سورنتو تهران  بهترین تعمیرگاه تهران  تعمیرات تخصصی کیا  آموزش دیاگ  آموزش تنظیم موتور با دیاگ  خطای ایربگ کیا اسپورتیج  روشن شدن چراغ ایربگ

برند “کیا” را انتخاب میکنیم و در ادامه گزینه “انتخاب دستی” را لمس میکنیم.

در مرحله بعد مقصد تولید خودرو یعنی KIA General را کلیک میکنیم. در صورتی که اخیرا خودرو را انتخاب کرده باشیم میتوانیم گزینه “خودرو قبلی ” را لمس کنیم و سریعا وارد لیست یونیت های خودرو شویم.

 تعمیرات تخصصی کیا اسپورتیج
 تعمیرگاه کیا سورنتو تهران
 بهترین تعمیرگاه تهران
 تعمیرات تخصصی کیا
 آموزش دیاگ
 آموزش تنظیم موتور با دیاگ
 خطای ایربگ کیا اسپورتیج
 روشن شدن چراغ ایربگ

پس از انتخاب مقصد خودرو باید نوع خودرو را انتخاب کنیم. گزینه SPORTGE SL (2011~2016) را کلیک میکنیم. سپس سال خودرو که 2012 میباشد را وارد میشویم. در ادامه نوع موتور G 2.4 DOHC که نمایانگر موتور بنزینی با حجم 2.4 لیتر و دو میل سوپاپ در سر سیلندر است را لمس میکنیم. در این قسمت یونیت های خودرو را میبینیم و در بین این یونیت ها ایربگ AIRBAG را وارد میشویم.

 تعمیرات تخصصی کیا اسپورتیج
 تعمیرگاه کیا سورنتو تهران
 بهترین تعمیرگاه تهران
 تعمیرات تخصصی کیا
 آموزش دیاگ
 آموزش تنظیم موتور با دیاگ
 خطای ایربگ کیا اسپورتیج
 روشن شدن چراغ ایربگ

استخراج کد ایربگ اسپورتیج با دیاگ زنیت

تعداد چاشنی های ایربگ را در این مرحله باید انتخاب نماییم. گزینه Airbag(Event #1) را لمس و سپس “تایید” میکنیم.

دستگاه دیاگ پیغام زیر را به ما نمایش میدهد. دیاگ زنیت هشدار به ما هشدار میدهد در صورتی که شناخت روی سیستم ایربگ داریم و آموزش و تخصص کافی در این زمینه را داریم اقدام به عیب یابی این سیستم کنیم. گزینه F1 ،F2، F3 و F4 را لمس میکنیم تا وارد یونیت ایربگ شویم.

 تعمیرات تخصصی کیا اسپورتیج
 تعمیرگاه کیا سورنتو تهران
 بهترین تعمیرگاه تهران
 تعمیرات تخصصی کیا
 آموزش دیاگ
 آموزش تنظیم موتور با دیاگ
 خطای ایربگ کیا اسپورتیج
 روشن شدن چراغ ایربگ

بعد از ورود به یونیت ایربگ گزینه نمایش اطلاعات ایسیو را انتخاب میکنیم. در نظر داشته باشید که این عملیات باید روی یونیت قبلی ایربگ انجام شود تا کد ایربگ را از یونیت قبلی استخراج کنیم و روی یونیت جدید کد نماییم.

در قسمت اطلاعات ایسیو نوع خودرو ، شماره سریال ، شماره فنی قطعه، تاریخ تولید قطعه را میتوانیم ببینیم. همچنین کد ایربگ را نیز میتوانیم در مقابل گزینه Variant Code مشاهده کنیم.

در اینجا استخراج کد ایربگ خودرو کیا اسپورتیج با دیاگ زنیت Z5 به پایان رسید. این کد را یادداشت میکنیم و پس از تعویض یونیت ایربگ در یونیت نو جهت تعریف تعداد ایربگ خودرو وارد میکنیم./نیلیکار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.