بادی فنس (Body fence) چیست؟

0

بادی فنس کاور کردن بدنه با پوشش پلاستیکی راهی مناسب برای حفاظت از بدنه خودرو است، دقیقاً همان‌طور که در دوران دبستان کتاب‌هایمان را با یک پوشش نایلونی یا با چسب پنج‌سانتی جلد می‌کردیم. حتماً برای شما هم سؤال است که این کاور چقدر کارکردی است؟ چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟ در ادامه این مطلب از خودرو بانک با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره این پوشش پلاستیکی بررسی کنیم.

 آموزش کاور بدنه خودرو
 قیمت کاور بدنه خودرو
 کاور بدنه بی ام و
 کاور بدنه پژو 206
 کاور بدنه پژو پارس
 کاور بدنه خودرو PVC
 کاور بدنه دنا
 مزایای و معایب کاور بدنه خودرو
 نحوه نصب کاور بدنه خودرو
 نصب کاور بدنه پژو پارس
 نصب کاور بدنه دنا پلاس
 نصب کاور بدنه تارا
 دانش خودرویی

 

کاور بدنه یا همان بادی فِنس (Body fence)

می‌دانیم که راه‌های متفاوتی برای محافظت از رنگ و بدنه خودرو وجود دارد، از جمله سرامیک کردن که با پخش‌شدن لایهای از محلول موردنظر روی بدنه انجام می‌شود، اما راه دیگری که در این مطلب به آن می‌پردازیم استفاده از کاور بدنه یا بادی فنس است. کاور بدنه علاوه بر محافظت از بدنه خودرو موجب دیده‌شدن بهتر رنگ خودرو نیز می‌شود اما مانند سرامیک کردن باعث براق شدن آن و افزایش جلوه آن نمی‌شود.

اجزای تشکیل‌دهنده بادی فنس

کاور بدنه یا بادی فنس تشکیل شده از ۳ لایه مختلف است که روی‌هم قرار می‌گیرند و ضخامت آن‌ها در مجموع تقریباً ۱۵۰ میکرومتر است. در این کاورها یک‌لایه پلیر اتان نیز استفاده که از بدنه خودرو در برابر صدمات و آسیب‌های وارده محافظت می‌کند.

نحوه اجرای بادی فنس

ابتدا لازم است بدنه ماشین کاملاً تمیز و بدون عیب باشد، بنابراین اگر بدنه خودروی شما نیاز به صافکاری دارد باید قبل از نصب بادی فنس انجام شود، در غیر این صورت نتیجهٔ کار بسیار بد خواهد بود، بعد از صافکاری و تمیزکردن بدنه دو بار آن را پولیش کنید تا رنگ بدنه شفاف و آماده کاور شود. در مرحلهٔ بعد محلول مخصوص را بر روی قسمت موردنظر از خودرو اسپری کنید و در نهایت کاور را به میزانی که نیاز است برش زده و به همان میزان بخشی از بدنه را کاور کرده و به این کار ادامه دهید تا تمام بدنه را با کاور بپوشانید.

مزایای و معایب کاور بدنه خودرو کاور بدنه خودرو PVC قیمت کاور بدنه خودرو آموزش کاور بدنه خودرو انواع کاور خودرو از بین بردن خط و خش رفع خط و خش‌ های بدنه خودرو آموزش صافکاری و نقاشی خودرو آسیب دیدن رنگ خودرو از بین بردن رنگ ماشین ترمیم رنگ خودرو دانستنی های فنی خودرو هزینه تغییر رنگ خودرو هزینه تغییر رنگ پراید کاور بدنه پژو 206 کاور بدنه پژو پارس کاور بدنه د

محافظت از کاور بدنه

برای محافظت از کاور بدنه باید مراقب باشید که از کارواش‌های اتوماتیک استفاده نکنید، ضمناً اگر خودروی خود را به کارواش می‌برید باید مراقب باشید که فاصله لنس کارواش با بدنه بین ۱ تا ۱/۵ متر بیشتر از حالت عادی باشد.

مزایا و معایب کاور بدنه در مقایسه با سرامیک

میزان مقاومت بادی فنس به دلیل ضخامت لایه کاور و جنس مقاوم‌تر آن نسبت به سرامیک بیشتر است، همچنین کاور باعث پخش‌شدن نیرویی که سنگ‌ریزه‌ها در اثر پرت‌شدن به آن وارد می‌کنند می‌شود و در نتیجه باعث می‌شود آسیب کمتری از این طریق به بدنه وارد شود.

اما یکی از مزیت‌های مهم بادی فنس این است که در صورت ایجاد خط‌وخش، می‌شود با در معرض گرمای خورشید قراردادن خودرو، یا حتی با استفاده از سشوار، خط‌وخش‌ها را از بین برد.

از نظر ماندگاری نیز سرامیک به‌تدریج و با هر بار کارواش نازک‌تر شده و در نهایت به‌صورت کامل از بین می‌رود اما کاور بدنه از بین نمی‌رود، اما ممکن است به دلیل پارگی استفاده‌اش را از دست بدهد که پارگی آن نیز بسیار دیرتر از زمان خرابی سرامیک اتفاق می‌افتد.

اما مهم‌ترین عیب کاور بدنه قیمت بالای آن است که نسبت به سرامیک بسیار قابل‌توجه است، این قیمت بالا باعث می‌شود که استفاده از آن برای خودروهایی با قیمت پایین یا متوسط چندان به‌صرفه نباشد و تنها دارندگان خودروهای گران‌قیمت از آن استفاده کنند.

کاور بدنه رنگی و تفاوت آن با کاور شفاف

کاورهای رنگی با ضخامتی تقریباً نصف کاورهای شفاف، بیشتر برای زیبایی خودرو استفاده می‎شوند و از بسیاری از مزایای کاور شفاف در محافظت از بدنه و رنگ خودرو بی‌بهره‌اند.

 

از کاور بدنه استفاده کنیم یا نه؟

باتوجه‌به آنچه گفته شد استفاده از کاور بدنه مزایای زیادی دارد اما برای هر خودرویی به‌صرفه نیست، قبل از هر چیز باید بدانید که برای چه از کاور استفاده می‌کنید، اگر قصدتان زیباتر کردن خودرو است می‌توانید ابتدا به سرامیک و در نهایت به کاورهای بدنه رنگی فکر کنید اما اگر به فکر محافظت از بدنه و رنگ آن هستید احتمالاً باید سراغ کاور بدنه شفاف بروید و در نتیجه مجبور خواهید شد بیشتر خرج کنید. اگر صاحب خودروی گران قیمتی هستید، نباید نگران قیمت بالای کاور بدنه باشید، چرا که با این کار از افتادن خط‌وخش روی خودرو که ممکن است آسیب مالی بیشتری به شما وارد کند، جلوگیری می‌کنید./خودروبانک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.