آغاز مصاحبه بورسیه دانشجویان نخبه کشور در سایپا

0

معاون منابع انسانی و پشتیبانی گروه خودروسازی سایپا با اشاره به آغاز بورسیه دانشجویان نخبه کشور از سال جاری در گروه سایپا و اینکه این امر می‌تواند تحولات شگرفی را در صنعت خودروی کشور رقم بزند، ‌گفت: امیدواریم سایر صنایع از طرح بورسیه دانشجویان نخبه کشور که گروه خودروسازی سایپا آغاز کننده آن بوده است، الگوبرداری کنند تا شاهد رشد و توسعه صنعت کشور باشیم.

 اخبار سایپا  استخدام شرکت سایپا  شرکت سایپا  مدیرعامل سایپا  مقالات دانشجویی  نخبه های ایرانی  صادق کرمی منابع انسانی سایپا کیست

صادق کرمی در خصوص سیاست جدید گروه خودروسازی سایپا برای بورسیه دانشجویان نخبه کشور و با تاکید بر اینکه یکی از چالش‌هایی که این مجموعه با آن مواجه بود، ضعف در بدنه کارشناسی به جهت اتخاذ سیاست عدم جذب نیروی انسانی در ادوار گذشته بوده است، اظهار داشت: مهم‌ترین هدفی که گروه خودروسازی سایپا در بورسیه نخبگان دنبال می‌کند، جذب استعدادهای برتر کشور و تأمین نیروی کارشناسی برای بخش‌های مختلف است.

او با تاکید بر اینکه طی ۲۰ ماه گذشته، تعامل و ارتباط بین گروه خودروسازی سایپا و دانشگاه‌ها، مراکز علمی و دانش بنیان کشور تقویت شده است، افزود: همزمان با اجرایی شدن طرح بورسیه صنعتی، برنامه‌ریزی و سازماندهی دقیق و مؤثری در خصوص حمایت از دانشجویان منتخب بورسیه در طول دوران تحصیل و جذب آنها در شرکت‌های گروه پس از فارغ التحصیلی صورت گرفته است.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی گروه خودروسازی سایپا با اشاره به شرایط بورسیه دانشجویان در این مجموعه، یادآور شد: دانشجویان نخبه از روز اول ورود به دانشگاه مشمول شرایط بورسیه می‌شوند و از حقوق پایه مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه بیمه برخوردار خواهند بود؛ بر اساس هماهنگی صورت گرفته ۴۰ واحد درسی دانشجویان با هماهنگی گروه سایپا تعیین می‌شود.

او ادامه داد: در طول دوران تحصیل دانشجویان نخبه، نظارت و پایش وضعیت تحصیلی و پویایی آنها از سوی سایپا صورت می‌پذیرد و دانشجویان ارتباط نزدیکی با حوزه‌های کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود در شرکت‌های گروه خواهند داشت. همچنین کارآموزی، کارورزی و پروژه‌های تحقیقاتی آنان با هماهنگی سایپا و دانشگاه خواهد بود؛ در این شرایط دانشجویان همزمان با تحصیل، تجربه لازم برای ورود به صنعت را کسب کرده و از طرفی می‌توانند ضمن شناسایی مسائل و چالش‌های مهم خودروسازی، به دنبال حل آنها در محیط علمی دانشگاه باشند.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی گروه خودروسازی سایپا، رشته‌های مورد پذیرش در سال جاری را مهندسی برق الکترونیک، مکانیک، کامپیوتر، صنایع، شیمی و مواد (متالوژی) دانست و گفت: دانشگاه‌های مشارکت کننده در این طرح ۱۴ دانشگاه برتر کشور از جمله صنعتی شریف، امیرکبیر، علم و صنعت، شهید بهشتی، خواجه نصیر و … است.

او با اشاره به برگزاری منظم فرآیند مصاحبه از دانشجویان نخبه در شرکت سایپایدک، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، مصاحبه از داوطلبان در قالب ۹ تیم مصاحبه با حضور خبرگان صنعت و دانشگاه، انجام شده و در نهایت بهترین افراد برای ورود به صنعت کشور انتخاب می‌شوند. همچنین در نظر است برای توسعه و تکمیل این طرح، در مراحل بعدی دانشجویان نخبه سال‌های دوم، سوم و آخر دانشگاه‌های برتر کشور بورسیه گروه خودروسازی سایپا شوند که متعاقبا جزئیات این مهم، اعلام خواهد شد.

کرمی با اشاره به اینکه جلسات متعددی با رؤسای دانشگاه های کشور برگزار شده است، عنوان کرد: فصل نوینی در تعمیق ارتباط صنعت و دانشگاه شکل گرفته که به مدد این ارتباط ضمن استفاده از پتانسیل‌های علمی دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان در راستای ارتقاء کیفی محصولات، امکان جذب دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور فراهم شده است.

منبع:سایپانیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.