صفر تا صد مراحل تغییر رنگ خودرو

0

صفر تا صد مراحل تغییر رنگ خودرو : در این مقاله می‌خواهیم درباره مراحل تغییر رنگ خودرو برای شما نکاتی را بیان کنیم پس تا انتها همراه ما باشید.

از مراحل تا مجوز تغییر رنگ خودرو

تغییر رنگ خودرو یکی از مهم ترین و همچنین می‌توان گفت اصلی ترین مواردی است که برای انجام ان نیاز به مجوز های لاز دارید. زیرا که یکی از اصلی ترین نکات برای تعیین اصالت خودرو دقیقا رنگ خودرو است.
اعمال هر تغییری در ظاهر خودرو از شاسی و محور گرفته تا رنگ خودرو، باید با مجوز مراجع قانونی صورت گیرد و در غیر این صورت، تخلف است و بر طبق قانون، مجبور به پرداخت جریمه‌ای به میزان یک‌چهارم تا یک‌هشتم هزینه تغییر رنگ خواهید شد.

مدارک لازم برای انجام این کار عبارت اند از:

سند مالکیت و برگ سبز خودرو
بیمه شخص ثالث
گواهی عدم خلافی
رسید تسویه عوارض شهرداری
کارت خودرو
مدارک احراز محل سکونت مالک خودرو (سند یا اجاره‌نامه معتبر منزل یا محل کار به‌همراه یکی از قبوض شهری)
اصل کارت ملی و شناسنامه مالک خودرو
در صورت مراجعه نماینده مالک، ارائه اصل وکالت‌نامه قانونی و مدارک شناسایی نماینده الزامی است.

انتخاب نوع رنگ خودرو

در ابتدای کار باید رنگ مورد نظر خود را با وجه به شرایط انتخاب کنید. حتما به این نکته حتما توجه ویژه‌ای داشته باشید که رنگی که مورد انتخابتان قرار می‌گیرد نباید از طیف رنگ های ممنوعه باشد.
به طور مثال رنگ خودروهای­ امدادی، نیروهای مسلح و رنگ‌هایی که قابلیت استتار دارند، در لیست رنگ‌‌‌‌های ممنوعه قرار دارند.

به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید

در قدم بعدی باید مالک خودرو و یا نماینده قانونی وی با وکالت‌نامه قانونی و معتبر به همراه وسیله نقلیه به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند و درخواست کتبی تعویض رنگ را در مرکز ثبت کنند. فرمی که در اختیار شما برای انجام این کار قرار می‌گیرد شامل مشخصات مالک خودرو، مشخصات خودرو و رنگ جدید خودرو است.
حتما به این نکته توجه داشته باشید که در این مرحله نیاز به ارائه مدارکی مانند مدارک احراز محل سکونت مالک، گواهی عدم خلافی، بیمه‌نامه شخص ثالث و برگه تسویه عوارض شهرداری است.

بازدید خودرو توسط کار‌شناس تشخیص رنگ خودرو

در مرحله دوم باید کارشناس مرکز تعویض پلاک با بررسی مدارک، بازدید خودرو و تطابق اطلاعات درج‌شده در فرم‌ها، اصالت خودروی مربوطه را تائید می‌کند. اگر بر حسب اتفاق موتور و یا اتاق خودرو تعویضی باشد، درخواست شما برای تعویض هیچگاه انجام نخواهد شد. تمام اطلاعاتی در فرم وارد کردید باید با خودرو مورد نظر مطابقت داشته باشد. بعد از اینکه فرم مربوطه توسط کارشناس مورد بررسی و تایید قرار گرفت، به بخش بعدی ارجاع خواهید شد.

تایید تقاضا توسط مدیر فنی مرکز

بعد از اینکه اصالت خودرو تایید شد، نوبت به بررسی تقاضا برای تعویض رنگ خودرو می‌رسد. تائید در این مرحله، مستلزم دریافت استعلام از اداره آگاهی و هم‌چنین پلیس راهنمایی و رانندگی است. در صورتی که مالک خودرو خاطی نبوده و خودرو دارای مشکلاتی همچون سرقتی بودن و یا … را نداشته باشد، فرم تقاضا تائید می‌شود.

اقدام برای تغییر رنگ

بعد از پشت سر گذاشتن تمامی موارد با موفقیت مالک خودرو اجاز تغییر رنگ خودرو را دارد. برا انجام این کار باید خودروتان را به یک مرکز نقاشی معتبر برده و به ان نشان دهید تا رنگ خودروی شما را به رنگ دلخواه تغییر دهند. تمامی هزینه های این کار بسته به نوع درخواست شما و همچنین نوع رنگ و ضخامت رنگی که می‌خواهید استفاده کنید دارد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.