آغاز انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث از فردا

0

رئیس سازمان بورس گفت: با رونمایی سامانه میراث از فردا وراث افراد متوفی دارای سهام عدالت می‌توانند به کارگزاری‌های منتخب برای انتقال سهام مراجعه کنند.

 اخبار بورس و سهام
 بورس اوراق بهادار تهران
 سازمان بورس و اوراق بهادار
 سهام عدالت چیست
 واریز سود سهام عدالت
 ثبت نام سهام عدالت

از سال 84 که سهام عدالت به 6 دهک کم درآمد جامعه به تعداد 49 میلیون نفر اختصاص یافت که از آن زمان تاکنون 3.7 میلیون نفر فوت کرده‌اند.

برای انتقال سهام عدالت افراد فوت‌شده در یک فرایند همکاری بین قوه قضائیه، سازمان ثبت احوال، سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار شده است سهام عدالت افراد فوت‌شده از طریق کارگزاری‌های منتخب بورسی و بدون دریافت وجه اختصاص یابد.

در این زمینه مجید عشقی رئیس سازمان بورس در نمایشگاه کیش اعلام کرد با توجه به اینکه از سال 84 تاکنون تعدادی از سهامداران عدالت فوت کرده‌اند و دارایی آنها مانده است که باید به ورثه منتقل شود، با کمک شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و مدیریت فناوری بورس، قوه قضائیه، سازمان ثبت احوال و سازمان بورس قرار است انتقال سهام عدالت به صورت الکترونیکی به ورثه انجام شود. با کمک شرکت‌های کارگزاری بورسی از فردا انتقال سهام عدالت متوفیان بدون دریافت هیچ کارمزدی آغاز می‌شود.

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه سهام عدالت متعلق به مردم عادی است گفت: عده‌ای متأسفانه در صدد کلاهبرداری از مردم هستند، اما صراحتا العام می‌کنیم انتقال سهام عدالت متوفیان بدون هیچ کارمزدی است و سهام به صورت قهری منتقل خواهد شد. فقط کافی است یکی از وراث به شعبه یک کارگزاری بورس مراجعه کرده و مشخصات فرد و وراث را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با مدارک اعلام کند و سهام عدالت بدون دریافت کارمزد منتقل خواهد شد.

محمود حسنلو معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی هم در این زمینه گفته است که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در فرایند تسهیم و انتقال هیچ گونه پیامکی از سرخط های شماره دار و بدون ماسک ارسال نمی‌کند و از نظر ما این پیامک‌ها بی اعتبار است و مردم نباید به این پیامک‌ها توجه کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.