جایگزینی سورن XUP به جای پژو پارس تا پایان سال

0

معاون تحقیقات ایران خودرو همچنین از حذف پلتفرم پژو 405 با توقف پژو پارس خبر داد و افزود: خودرو پژو پارس آخرین محصول پلتفرم پژو ۴۰۵ است که تا پایان امسال از رده خارج می‌شود و سورن XUP جایگزین پژو پارس خواهد شد.
رادمنش تاکید کرد: تا پیش از این سورن با موتور EF۷  در سایت تبریز ایران خودرو تولید می‌شد که با برنامه خروج این محصول و ارتقاء موتور EF۷ به موتور XUP به‌زودی محصول سورن با موتور XUP در سایت‌های تولیدی کرمانشاه، فارس و خزر تولید می‌شود.

وی در تشریح پلتفرم‌های جدید ایران خودرو به پلتفرم تارا اشاره و از برنامه‌های آینده ایران خودرو در حوزه توسعه محصول بر روی پلتفرم تارا خبر داد.

به گفته وی تاکنون بر روی پلتفرم تارا دو محصول تارای اتومات و دستی عرضه شده است و محصول جدیدی که بر روی این پلت فرم تولید شده تارا V۴ است که در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو تهران نیز عرضه شده است.

معاون تحقیق و توسعه محصول ایران خودرو همچنین در خصوص برنامه‌های این معاونت برای توسعه محصولات برقی گفت: ایران خودرو برای توسعه محصولات با تکنولوژی جدید، برنامه تارا هیبریدی را هدف‌گذاری کرده است و تا پایان سال ۱۴۰۳ تارای هیبریدی تجاری و عرضه می‌شود.

رادمنش افزود: البته در فاز اول تارای هیبرید با موتور EC۵ عرضه می‌شود و پس از اینکه موتور IK۳ عرضه شود تارای هیبرید با موتور IK۳ عرضه خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.