معرفی تویوتا هایلوکس دیزل هیبریدی 2024 +عکس

0

هایلوکس هیبریدی 48 ولت یک موتور دیزل را با یک موتور الکتریکی جفت می کند تا قدرت و کارایی کمی افزایش یابد.

تویوتا برای مدل ۲۰۲۴ در بازار اروپا، نسخهٔ هیبریدی خفیفی را برای هایلوکس ارائه کرده است که با سیستم ۴۸ ولتی، ۵ درصد مصرف سوخت را کاهش می‌دهد.

toyota-hilux-2024-mild-hybrid-48

تویوتا برای مدل ۲۰۲۴، نسخهٔ جدیدی از هایلوکس را برای بازار اروپا آماده کرده که به پیشرانهٔ هیبریدی خفیف مجهز است. این سیستم از یک سو مصرف سوخت را کاهش داده و از سوی دیگر مقداری نیرو به پیشرانهٔ دیزلی اضافه خواهد کرد. سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولتی با یک موتور الکتریکی کوچک به پیشرانهٔ دیزلی افزوده شده است که ۱۶ اسب بخار قدرت و ۶۵ نیوتن متر گشتاور اضافی را ارائه می‌کند. این سیستم در کنار پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری توربودیزل چهار سیلندر قرار گرفته است که به‌تنهایی ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

toyota-hilux-2024-mild-hybrid-48

موتور الکتریکی توسط یک باطری لیتیوم یونی کوچک ۴۸ ولتی تغذیه می‌شود و ازآنجایی‌که این یک سیستم هیبریدی خفیف است، خبری از حالت تمام الکتریکی نخواهد بود. به گفتهٔ تویوتا، با این سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی، مصرف سوخت هایلوکس پنج درصد نسبت به نسخهٔ دیزلی معمولی کمتر شده است. یکی از دلایل این موضوع سیستم توقف-حرکت پیشرفته‌ای است که رانندگی در ترافیک سنگین ر بهبود می‌بخشد. به لطف موتور الکتریکی، در سرعت‌های بسیار پایین پیشرانهٔ دیزلی می‌تواند مدت بیشتری خاموش بماند.

تویوتا همچنین دور موتور دیزل در حالت سلو را هم روی ۶۰۰ rpm تنظیم کرده است تا سوخت کمتری مصرف کند. بااین‌حال، سازندهٔ ژاپنی هنوز میزان مصرف سوخت این نسخهٔ جدید را اعلام نکرده است. این هایلوکس ۴۸ ولتی اما غیر از تجهیز به سیستم هیبریدی خفیف، در دیگر قسمت‌ها هم بهبودهایی را تجربه کرده است. به‌عنوان‌مثال، این پیکاپ از سیستم مالتی‌ ترین تویوتا با شش حالت رانندگی مختلف شامل خاک، گل، سنگ، ماسه، برف و اتوماتیک بهره می‌برد که آخری به‌طور خودکار بهترین حالت را انتخاب می‌کند.

علاوه بر این، برای اینکه هایلوکس همچنان بتواند توانایی‌های آفرود مشهور خود را به نمایش بگذارد، مهندسان تویوتا قطعات الکتریکی را کاملاً ضدآب کرده‌اند. به لطف این کار، پیکاپ می‌تواند تا عمق ۷۰ سانتی‌متری آب حرکت کند. این نسخهٔ هیبریدی جدید هایلوکس اما به‌اندازهٔ تاکوما هیبریدی که با پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری بنزینی I-Force Max و ۳۲۶ اسب بخار قدرت در آمریکای شمالی عرضه می‌شود قدرتمند نیست.

 

مثل هایلوکس، مصرف سوخت تاکوما هم اعلام نشده است. بااین‌حال، میدانیم که نسخهٔ دیزلی معمولی هایلوکس در هر صد کیلومتر ۹.۵ لیتر گازوئیل می‌سوزاند. هایلوکس هیبریدی خفیف مدل ۲۰۲۴ از اواسط سال آینده صرفاً به‌صورت دو کابین در اروپا عرضه خواهد شد.


این هایلوکس دارای یک سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی با یک موتور تکی است که در پیشرانه گنجانده شده است و 16 اسب بخار قدرت اضافی (12 کیلووات) و 48 پوند فوت (65 نیوتن متر) گشتاور را به ترکیب اضافه می کند. این خودرو با موتور 4 سیلندر 2.8 لیتری توربوشارژ تویوتا ترکیب شده است که به تنهایی 201 اسب بخار قدرت و 369 پوند فوت پیچش را تولید می کند. یک باتری لیتیومی کوچک 48 ولتی موتور را تغذیه می کند و از آنجایی که یک سیستم هیبریدی ملایم است، هیچ حالت فقط الکتریکی وجود ندارد.

به این ترتیب مجهز شده تویوتا ، در مقایسه با پیشرانه استاندارد دیزل، پنج درصد کارآمدتر در پمپ است. این تا حدی به دلیل سیستم توقف-شروع پیشرفته است که گفته می شود رانندگی در ترافیک سنگین توقف و حرکت را بهبود می بخشد. به لطف موتور الکتریکی، موتور در شرایط بسیار کند می تواند مدت بیشتری خاموش بماند. تویوتا همچنین دور آرام موتور دیزل را روی 600 دور در دقیقه تنظیم می کند تا سوخت کمتری مصرف کند. شایان ذکر است، در حالی که خودروساز به افزایش پنج درصدی راندمان اشاره می کند، هنوز آمار خاصی در مورد مصرف سوخت در دسترس نیست.

toyota-hilux-2024-mild-hybrid-48

تویوتا تاکوما هیبریدی ارائه شده در آمریکای شمالی که دارای پیشرانه 2.4 لیتری I-Force Max با قدرت 326 اسب بخار است، مانند هایلوکس، ارقام بازدهی تاکو منتشر نشده است، بنابراین باید دید کدام دکل در پمپ مقرون به صرفه تر است.

برای خریداران در اروپا، هایلوکس هیبریدی 48 ولت 2024 در اواسط سال 2024 به طور انحصاری در قالب Double Cab به فروش می رسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.