معرفی خودرو برقی لکسوس RZ 300e + عکس

0

لکسوس RZ 300e یک کراس اوور برقی با ژنتیک ژاپنی است که که با قیمت رقابتی، باتری‌های پرادعا و موتور الکتریکی قوی، قصد دار تا بازار را قبضه کند. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت این زیبای ژاپنی همراه خواهیم بود.

آوریل گذشته، این برند لوکس از اولین خودروی الکتریکی خود با نام RZ 450e مدل 2023 رونمایی کرد. خودروی برقی آغازگر «انتقال به برندی با محوریت BEV» است.

اولین خودروی الکتریکی لکسوس در اوایل سال جاری عرضه شد و بیش از 2500 مدل از آن تا سپتامبر به فروش رفت. لکسوس RZ 2023 با یک باتری 71.4 کیلووات ساعتی کار می کند و تا 220 مایل برد دارد.

برای خط تولید 2024، این برند خرید لکسوس EV را آسان‌تر از همیشه کرده است. لکسوس یک مدل RZ 300e با برد بلندتر اضافه می کند که 4500 دلار ارزان تر از مدل سال گذشته است

ژاپنی‌ها عضو جدیدی را برای RZ مدل ۲۰۲۴ در نظر گرفته‌اند. RZ را می‌توان نسخه‌ای لوکس‌تر و قوی‌تر از تویوتا bZ4X دانست هرچند قیمت این خودرو به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از پسرعموی خود با نشان تویوتاست.

معرفی خودرو برقی لکسوس RZ 300e + عکس

خانواده RZ مدل ۲۰۲۴ علاوه بر اضافه شدن ۳۰۰e شاهد برخی بهبودهای ظاهری از جمله رنگ جدید مسی است. همچنین تمامی خودروها به‌صورت استاندارد از کابل شارژ دوال ولتاژ با خروجی‌های ۱۲۰ و ۲۴۰ ولتی سود می‌برند. باید گفت لکسوس RZ 450e با باتری ۷۱.۴ کیلووات ساعتی و دو پیشرانه برقی که ۳۰۸ اسب بخار قدرت دارند عرضه می‌شود. این مدل در عرض ۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و در صورت استفاده از رینگ‌های ۱۸ اینچی حداکثر شعاع حرکتی ۳۵۴ کیلومتری را دارد.

لکسوس RZ 300e جدید با قیمت حدود ۵۵ هزار دلاری خود بسیار ارزان‌تر از سایر نسخه‌هاست هرچند باید گفت قیمت تویوتا bZ4X از حدود ۴۳ هزار دلار شروع می‌شود. ساده‌ترین مدل چهار چرخ محرک این خانواده یعنی RZ 450e پریمیوم با قیمت ۶۰ هزار دلاری در دسترس است و نسبت به سال قبلی اندکی افزایش قیمت دارد. در جدول زیر جزئیات قیمتی تمامی مدل‌های لکسوس RZ ذکر شده‌اند.

مشخصات فنی

معرفی خودرو برقی لکسوس RZ 300e + عکس

لکسوس RZ 300e 2024 با یک باتری 72.8 کیلووات ساعتی CATL به برد تخمینی EPA (چرخ‌های 18 اینچی) 266 مایل دست می‌یابد. این مدل با چرخ های 20 اینچی 224 مایل برد دارد. مدل جدید ارائه شده در FWD، 201 اسب بخار قدرت دارد .لکسوس برای به حداقل رساندن نویز و لرزش، اکسل عقب را با یک فریم فرعی برای سیستم FWD جایگزین کرد.

RZ 450e 2024 مبتنی بر پلتفرم e-TNGA تویوتا است که برای bZ4X استفاده می شود. اگرچه از پلتفرم یکسانی استفاده می کند، اما می توانید طراحی منحصر به فرد لکسوس را هم در داخل و هم در خارج مشاهده کنید.

لکسوس جلوپنجره اسپیندل مشخص خود را با بدنه دوکی جدید جایگزین کرد و به آیرودینامیک آن افزود. مشبک از یک شاتر برای بهبود کارایی استفاده می کند. هنگامی که نیازی به خنک کردن نیست، دریچه بسته می شود تا مقاومت هوا کاهش یابد.

 lexus rz 300e  محصولات جدید لکسوس  شرکت لکسوس  شاسی بلند برقی  بهترین خودرو برقی  دنیای خودرو

Lexus RZ 450e Premium 2024 in Ether (منبع: Lexus)

فضای داخلی بر اساس یک مفهوم مینیمالیستی از Tazuna . این خودرو دارای یک فضای داخلی متمرکز بر راننده است که از “رابطه ارتباطی بین اسب و سوار” الهام گرفته شده است.

شما یک صفحه نمایش لمسی استاندارد 14 اینچی، سازگاری Apple CarPlay و Android Auto، یک نمایشگر هدآپ در دسترس و فضای بار کافی برای سه کیف گلف خواهید داشت

نام خودرو قیمت (دلار)
RZ 450e پریمیوم چهار چرخ محرک با رینگ‌های ۱۸ اینچی  ۵۹,۸۵۰
RZ 450e پریمیوم چهار چرخ محرک با رینگ‌های ۲۰ اینچی ۶۱,۰۹۰
RZ 450e لاکچری چهار چرخ محرک ۶۵,۵۸۰
RZ 300e پریمیوم دیفرانسیل جلو با رینگ‌های ۱۸ اینچی ۵۵,۱۵۰
RZ 300e پریمیوم دیفرانسیل جلو با رینگ‌های ۲۰ اینچی ۵۶,۳۹۰
RZ 300e لاکچری دیفرانسیل جلو ۶۰,۸۸۰
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.