شارژ قطره ای چیست چگونه کار می کند و چه مزایایی دارد ؟

0

خودرویی که برای مدت طولانی پارک شده باشد می تواند قربانی چندین مشکل شود. به عنوان مثال، باد کردن لاستیک، زنگ زدگی قطعات و رنگ پریدگی از جمله موارد دیگر. علاوه بر این، یکی از اجزای اصلی خودرو یعنی باتری نیز می تواند عواقبی مانند تخلیه را متحمل شود. خوشبختانه، پیشرفت‌ها در بخش فناوری شاهد معرفی اجزای قابل توجهی برای غلبه بر چنین مسائلی بوده است. به عنوان مثال، شارژ قطره ای یک راه عالی برای مبارزه با مشکلات تخلیه باتری در یک وسیله نقلیه پارک شده است. ما یک مرور کلی از کار و محدودیت های شارژ قطره ای انجام خواهیم داد و همه چیز را در مورد روش موثر یاد خواهیم گرفت.

Trickle Charging چیست؟

شارژر قطره ای به حفظ باتری خودرو کمک می کند و از تخریب پیش از بلوغ جلوگیری می کند

شارژر قطره ای باتری ماشین را شارژ می کند و از تخلیه آن جلوگیری می کند. برخلاف تکنیک های شارژ معمولی، شارژرهای قطره ای دارای آمپر کمتری هستند. علاوه بر این، نرخ شارژ در مقایسه با شارژ معمولی در سمت پایین‌تر قرار دارد.

شارژر قطره ای می تواند گزینه ای مفید برای مبارزه با تخلیه انگلی و تخلیه باتری باشد. به ویژه، برای وسیله نقلیه ای که برای مدت طولانی شارژ می شود. علاوه بر این، روش شارژ منحصربه‌فرد فشار کمتری به باتری وارد می‌کند و باعث می‌شود باتری بیشتر دوام بیاورد. شارژر قطره ای که عمدتاً برای شارژ کردن باتری در ماشین پارک شده برای مدت طولانی استفاده می شود، ابزاری عالی برای داشتن در زرادخانه است.

شارژ قطره ای چگونه کار می کند؟

شارژر باتری شارژر باتری اتمی خودرو دستگاه شارژ باتری شارژ باتری با آدابتور نحوه شارژ باتری اتمی خودرو ولتاژ شارژ باطری ماشین میزان شارژ باطری شارژ باطری خودرو با برق خانگی آموزش برق خودرو علت خالی کردن باتری

شارژرهای باتری خودروهای مختلف با طیف وسیعی از آمپر عرضه می شوند. در نتیجه، آنها بسته به ظرفیت مربوطه خود، باتری ها را سریع یا کند شارژ می کنند. علاوه بر این، انواع خاصی را می توان بدون ایجاد مشکلاتی مانند شارژ بیش از حد و آسیب باتری، روی خودروها گذاشت.

معمولا، مواجهه با باتری مرده ماشین می تواند یک تجربه دردسرساز باشد. شارژرهای قطره ای گزینه ای مناسب برای مبارزه با این مشکل هستند. به طور کلی، یک شارژر قطره ای بین 1 تا 3 آمپر جریان دارد. اگرچه مدت زمان شارژ طولانی است، اما عمر باتری را افزایش می دهد.

علاوه بر این، نسخه های مدرن و هوشمند این شارژرها نیز موجود است. به عنوان مثال، شارژرهای چکش هوشمند یا خودکار. انواع مدرن با شارژ کامل باتری به طور خودکار خاموش می شوند. به طور مشابه، شارژرهای هوشمند قطره ای بسته به میزان شارژ باتری می توانند روشن شوند.

مزایای شارژ قطره ای

علاوه بر مدت زمان شارژ طولانی تر، شارژ قطره ای می تواند از چندین جهت سودمند باشد. بیایید مزایای عمده شارژ قطره ای را مرور کنیم و ببینیم که چگونه نگهداری باتری خودرو به طور کلی

عمر طولانی باتری

شارژ قطره ای عمر باتری را طولانی تر می کند.

یک وسیله نقلیه ثابت ممکن است دچار مشکلاتی مانند تخلیه و تخریب باتری شود. علاوه بر این، می تواند با گذشت زمان شارژ خود را از دست بدهد. شارژر قطره ای باتری را شارژ نگه می دارد – احتمال خراب شدن زودرس را کاهش می دهد. در نتیجه، این باعث افزایش عمر باتری می شود.

راحتی اضافی

یک شارژر قطره ای را می توان برای شارژ یک شبه در خودرو گذاشت. دارندگان وسایل نقلیه باید در حین شارژ مراقب باشند. وجود ندارد سنسور جریان باتری و سایر موارد این به این دلیل است که مدل‌های مدرن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بر حسب نیاز به طور خودکار روشن و خاموش می‌شوند.

علاوه بر این، راه اندازی شارژرهای قطره ای نسبتاً آسان است. صاحبان خودرو برای اتصال شارژرها به خودروها نیازی به متخصص بودن ندارند.

گزینه شارژ مناسب برای بودجه کم

در مقایسه با سایر مواد شارژ، شارژرهای قطره ای گزینه ای نسبتاً مقرون به صرفه هستند

در مقایسه با شارژرهای سنگین یا خورشیدی، شارژرهای قطره ای نسبتا امکان پذیر هستند. علاوه بر این، با شارژ قطره ای، صاحبان وسایل نقلیه نیازی به مراجعه به یک مرکز خدمات ندارند. در مجموع، این شارژرهای قطره ای را به گزینه ای مقرون به صرفه تبدیل می کند.

نحوه استفاده از شارژر قطره ای

حفظ باتری بخش مهمی از برنامه نگهداری خودرو . استفاده نادرست از مواد نیز می تواند باعث آسیب به باتری شود. بنابراین، دانستن نحوه کار با قطعاتی مانند شارژرهای قطره ای ضروری است. لیست زیر بهترین راه برای شارژ کردن باتری خودرو با استفاده از تکنیک های ایمن است.

وسیله نقلیه را ایمن کنید خودرو را در نقطه ای امن و ایزوله پارک کنید. در حالت ایده آل، یک مکان سرپوشیده باید بهترین گزینه باشد. علاوه بر این، مطمئن شوید که سوکت‌هایی برای اتصال شارژر قطره‌ای در این نزدیکی وجود دارد.

مشخصات قدرت مطابقت تکامل باتری های خودرو شاهد گذار از اسید سرب به لیتیوم یون بوده است. هر مدل خودرو دارای مشخصات قدرت خاصی است. مطمئن شوید که شارژر قطره ای را با توجه به مشخصات تنظیم کنید.

مقادیر را با محدوده داده شده روی باتری ماشین مطابقت دهید. عدم انجام این کار می تواند آسیب جدی به باتری وارد کند. علاوه بر این، باتری خودرو را به دلیل شارژ بیش از حد مستعد آتش سوزی می کند.

شارژر چکش را به زمین وصل کنید گام بعدی در روش شارژ قطره ای، وصل کردن شارژر است. گیره اتصال زمین شارژر را به بدنه خودرو ثابت کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که نقطه تمیز و شفاف است. اتصال زمین برای اطمینان از ایمنی ضروری است زیرا خطر برق گرفتگی و نوسانات برق را کاهش می دهد.

کانکتورها را روی باتری وصل کنید گیره ها را به پایانه های مربوطه باتری وصل کنیدگیره قرمز را به قطب مثبت باتری و گیره مشکی را به قطب منفی وصل کنید. مطمئن شوید که پایانه های باتری ماشین خورده شده را برای نتایج موثر تمیز کنید. مطمئن شوید که گیره ها به درستی به پایانه های باتری وصل شده اند. علاوه بر این، قبل از این مرحله شارژر قطره ای را روشن نکنید. شارژر چکش را به پریز وصل کنید سپس شارژر چکش را به پریز وصل کنید. قبل از وصل کردن شارژر از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنید.

باطری را شارژ کنید پس از انجام تمام مراحل فوق، سوئیچ را روشن کرده و اجازه دهید باتری خودرو شارژ شود. با شارژ قطره ای، امکان شارژ شدن خودرو در طول شب وجود دارد. با این حال، توصیه می شود که بررسی های به موقع انجام شود.

مراقب جرقه، حباب یا صداهای نامنظم باشید. اگرچه بسیار بعید است، اما این علائم نشان دهنده وجود مشکل در فرآیند شارژ است.

وسایل برقی را قطع کنید سوئیچ را خاموش کنید، شارژر را از برق بکشید و پس از شارژ کامل باتری، گیره ها را بردارید. اکنون خودرو با باتری شارژ شده آماده رانندگی است.از روش شارژ پیشرفته استفاده کنید و از عمر طولانی باتری خودرو اطمینان حاصل کنید

سوالات متداول

آیا شارژ سریع برای باتری خودرو خوب است؟

اگرچه روشی کند است، اما شارژ قطره ای به حفظ باتری خودرو کمک می کند. علاوه بر این، روش پیشرفته از تخریب زودرس و شارژ بیش از حد جلوگیری می کند. در مجموع، استفاده از شارژر قطره ای برای باتری خودرو خوب است.

آیا شارژ کردن باطری خودرو در طول شب مشکلی ندارد؟

شارژرهای قطره ای برای شارژ باتری در وسایل نقلیه پارک شده ایده آل هستند. بنابراین، شارژ باتری ها با استفاده از شارژرهای قطره ای در طول شب یک گزینه مطمئن است. با این حال، صاحبان وسایل نقلیه می توانند بررسی های به موقع انجام دهند تا مطمئن شوند همه چیز به درستی اجرا می شود.

این همه چیز در مورد عملکردها، روش ها و مزایای شارژ قطره ای است. شارژ قطره ای می تواند راهی عالی برای جلوگیری از تخلیه باتری خودرو در خودروی پارک شده باشد. با روش شارژ مدرن، صاحبان خودرو می توانند وسایل نقلیه خود را برای مدت طولانی بدون نگرانی در مورد تخلیه باتری یا آسیب دیدگی پارک کنند.

سایر دلایل رایج شارژ نشدن باتری خودرو و راه‌های رفع این مشکلات را بررسی کنید. علاوه بر این، در اینجا راهنمای راه‌اندازی مجدد خودرو پس از ماه‌ها به روشی ایمن است.

تکامل وسایل نقلیه شاهد ظهور وسایل نقلیه الکتریکی و هیبریدی بوده است که با باتری های قدرتمند عرضه می شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.