معرفی خودرو فوق لوکس نیو ET9 + عکس و مشخصات

0

Nio ET9 نزدیک به 700 اسب بخار، باتری 120 کیلووات ساعت، سه لیدار، میز عقب، یک یخچال کوچک و تراشه خود ساخته Nio دارد. مدل پرچمدار نیو ET9 در سال ۲۰۲۳ رونمایی شد و در حال حاضر برای پیش خرید با قیمت 800,000 یوان (112,800 دلار) در دسترس است. تحویل در سه ماهه اول سال 2025 آغاز خواهد شد.این خودرو در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ تحویل داده خواهد شد. ET9 یک خودروی بزرگ 4 نفره است.

نیو قصد داشته که آخرین فناوری‌ها و دستاوردهای خود را به نمایش بگذارد. بنابراین ET9 پر از تکنولوژی‌های جدید است. معرفی کامل تکنولوژی‌های آن بیش از یک ساعت و نیم طول کشید. این معرفی توسط ویلیام لی، مدیرعامل شرکت، انجام شد.

رقبای اصلی آن در چین، ب‌ام‌و i7 و مرسدس بنز EQS هستند. نیو اعلام کرده که اولین مشتری که ثبت سفارش کند، ۱۰۰ ساعت خدمات رایگان دریافت خواهد کرد.

طراحی نیو ET9

نیو ET9، یک خودروی چهار نفره بزرگ با بدنه فست‌بک است. ابعاد آن به 5324/2016/1620 میلی‌متر می‌رسد. فاصله محوری آن نیز 3250 میلی‌متر است. کاپ رینگ‌های ۲۳ اینچی آن، همانند کاپ رینگ‌های رولزرویس، ثابت است و لوگوی نیو همیشه خوانا خواهد بود. اسپویلر فعال عقب آن از جت الهام گرفته است.

کابین و امکانات نیو ET9

در نمای داخلی خودرو، تعدادی زیادی نمایشگر خواهید دید. صفحه نمایش کنترل مرکزی ۱۵.۶ اینچی است و دو صفحه نمایش ۱۴.۶ اینچی در عقب تعبیه شده. یک نمایشگر ۸ اینچی نیز روی کنسول عقب برای سرنشینان وجود دارد. میزهای تاشو و یخچال کوچک برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده است. صندلی‌های عقب را می‌توان تا ۴۵ درجه خم کرد.

تراشه ۵ نانومتری ADAS با نام NX9031 برای آن درنظر گرفته شده است، که با تراشه Qualcomm 8295 همکاری می‌کند. نیو نام این پلتفرم را ADAM 2.0 نهاده است. سیستم عامل کابین خودرو نیز SkyOS است.

همان طور که اشاره شد، سه لیدار وجود دارد. یکی بالای شیشه جلو و دوتا در نمای جانبی محصول.

سایر ویژگی‌های لوکس شامل هفت آفتابگیر، میزهای سینی قابل نصب، دو صفحه نمایش لمسی 14.5 اینچی AMOLED، سقف شیشه‌ای پانوراما، یخچال، فضای ذخیره‌سازی فراوان و همچنین تبلت 8 اینچی اختصاصی برای تنظیم عملکردهای مختلف است.

کنسولی به طول تقریباً دو متر از وسط کابین به سمت جلو می‌گذرد که به رویکرد مینیمالیستی Nio پایبند است. روی داشبورد تنها یک صفحه نمایش لمسی مرکزی 15.6 اینچی اطلاعات و سرگرمی (تجهیز به SkyOS)، یک فرمان مستطیلی شکل، یک نمایشگر هدآپ و صفحه نمایش دستیار مجازی دیجیتال NOMI خودروساز وجود دارد.

مشخصات فنی نیو ET9

طبق گفته Nio، ET9 دارای ابعاد 5325 میلی متر طول، 2016 میلی متر عرض، 1620 میلی متر ارتفاع و فاصله بین دو محور 3250 میلی متر است. طراحی مینیمالیستی و متمرکز بر هوا یادآور سدان های دیگر این برند مانند ET7 و ET5 ، اگرچه ارتفاع عمودی بیشتری در اینجا وجود دارد که برخی از “جواب های SUV” را ایجاد می کند.

در زیر فلز، پیشرانه ET9 از دو موتور الکتریکی تشکیل شده است که یکی در عقب یک واحد آهنربای دائمی با یک اینورتر کاربید سیلیکون (SiC) است که دارای قدرت 462 اسب بخار (456 اسب بخار یا 340 کیلووات) است.

در همین حال، جلو یک موتور القایی با قدرت 245 اسب بخار (241 اسب بخار یا 180 کیلووات) برای تکمیل چیدمان تمام چرخ محرک دارد که مجموع خروجی سیستم 707 اسب بخار (697 اسب بخار یا 520 کیلووات) را تولید می کند. این ارقام چشمگیر هستند، اما جالبتر این است که ادعا می شود ET9 اولین خودروی الکتریکی چین (EV) است که از معماری الکتریکی 900 ولت استفاده می کند.

همانطور که این شرکت اعلام کرد، ET9 دارای بالاترین ولتاژ 925 ولت، حداکثر توان شارژ 600 کیلووات و حداکثر جریان شارژ 765 A است. پلت فرم شارژ و تعویض فوق سریع 900 ولت امکان شارژ مجدد سریع پس از سه دقیقه را فراهم می کند. تعویض باتری یا افزایش برد 255 کیلومتری با شارژ پنج دقیقه ای.»

255 کیلومتر قابل بازیابی در پنج دقیقه مربوط به بسته باتری ET9 با ظرفیت انرژی 120 کیلووات ساعت است – هیچ رقمی برای برد ارائه نشده است، اما به ما گفته شده که بسته با سلول های باتری استوانه ای 46105 پر شده است.

برای همراهی با معماری 900 ولتی، ET9 همچنین دارای سیستم شاسی هوشمند SkyRide است که سه سیستم سخت افزاری را ادغام می کند: فرمان با سیم، فرمان چرخ عقب و سیستم تعلیق کامل فعال. آخرین بیت جالب است زیرا توسط ClearMotion عرضه می شود، شرکتی که Nio میلیون ها دلار در آن سرمایه گذاری کرده است.

اگر قبلاً نام ClearMotion را نشنیده اید، سیستم تعلیق فعال Bose ‘Project Sound’ مربوط به چند دهه پیش را به یاد بیاورید. سیستم تعلیق الکترومغناطیسی از بسیاری جهات نسبت به سیستم‌های تعلیق معمولی آن روز برتر بود، اما در حالی که یک موفقیت فنی بود، یک شکست تجاری بود.

این خودرو به سیستم Sky Ride مجهز شده است که شاسی هوشمند نیو است. چرخ‌های عقب تا ۸.۳ درجه فرمان‌پذیر هستند و تعلیق هیدرولیک فعال یکپارچه دارد. مدیرعامل نیو تاکید کرده که جدیدترین نسل پورشه پانامرا سیستم تعلیق غیریکپارچه داشته و بنابراین تعلیق نیو پیشرفته‌تر است.

در EV، هر دمپر به طور مستقل توسط یک ترکیب پمپ هیدرولیک اختصاصی با اجزای هیدرولیک کنترل می‌شود و امکان بالا یا پایین بردن آن را تا 50 میلی‌متر فراهم می‌کند. این شرکت در ویدئویی کارآمدی این سیستم را نشان داد و گفت: “تجربه با سفر دریایی در یک جت تجاری قابل مقایسه است.” سختی پیچشی ET9 52600 نیوتن متر بر درجه به این امر کمک می کند.

تنها چهار سرنشین در یک زمان قادر خواهند بود از این سطح از راحتی سواری لذت ببرند زیرا ET9 کاملاً چهار نفره است. مکانی که می خواهید در آن باشید، عقب است، زیرا صندلی های برقی مانند سالن دارای عرض بالشتک صندلی 582 میلی متری، 11 سطح تنظیم و تا 45 درجه تنظیم پشتی هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.