علائم خوابیدن باتری ماشین چیست ؟

0

معمولا خوابیدن باتری ماشین خود را با علائم و نشانه هایی نشان می دهد. شناخت این علائم و نشانه ها به شما کمک می کند تا هر چه سریعتر مشکل را شناسایی کرده و آن را رفع کنید.

زوزه گیربکس سمند ef7 مشکلات گیربکس سمند Ef7 تعمیر گیربکس سمند روغن ریزی گیربکس سمند گیربکس سمند سورن چیست مشخصات گیربکس سمند قیمت گیربکس اتوماتیک سمند ef7 افزایش شتاب سمند EF7 تعمیرات تخصصی سمند EF7 مجله مکانیک

برخی از رایج ترین علائمی که بروز آنها خبر از خوابیدن باتری خودرو می دهد عبارتند از:

1- روشن نشدن صفحه کیلومتر خودرو

اگر با چرخاندن سوئیچ خودرو متوجه شوید که صفحه کیلومتر و یا سایر هشدارهای چک خودرو روشن نمی شود، یعنی باتری خودرو خوابیده است.

2- روشن نشدن ماشین

اصلی ترین علامتی که می تواند به دلیل خوابیدن باتری خودرو باشد، استارت نخوردن ماشین باشد. زمانی که می خواهید خودروی خود را روشن کنید اما با استارت زدن، خودرو روشن نشود، باید به مشکل باتری و خالی شدن آن فکر کنید.

3- دیر روشن شدن ماشین از علائم خوابیدن باتری

گاهی با یک بار استارت زدن خودرو روشن نمی شود؛ بلکه باید چند بار استارت بزنید تا ماشین روشن شود. این مورد بیشتر می تواند در مواقع خاموش بودن خودرو برای زمان طولانی، رخ دهد.

4- خاموش شدن بخش هایی از سیستم خودرو

گاهی در صورتی که خودرو پی از چند دقیقه درجا کار کند، در حین کار کردن خودرو ناگهان موتور خاموش می شود. در این موارد تنها موتور خاموش شده و بقیه قطعات به درستی کار می کنند.

در موارد دیگری نیز ممکن است برخی از افراد در زمان فشار دادن روی پدال گاز خودرو با کم شدن نور چراغ های خودرو، کم شدن قدرت نور صفحه کیلومتر و یا کم شدن نور لوازم روی داشبورد خودرو مواجه شوند.

کم شدن نور هر یک از گیج ها و یا نور چراغ های خودرو در زمان استارت زدن نیز می تواند دلیلی بر خوابیدن باتری ماشین باشد.

یکی دیگر از اتفاقاتی که می تواند به دلیل مشکلات و خوابیدن باتری ماشین ایجاد شود، خاموش شدن مداوم لوازم الکتریکی خودرو از جمله رادیو است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.