شرایط فروش لاستیک از 26 دی ماه تغییر می‌کند

0

اعلام سامانه جامع تجارت از ۲۶ دی ماه شرایط فروش لاستیک تغییر کرده و پس از این تاریخ، ثبت اسناد تنها از طریق منوی انتقال مالکیت و مکان و نرم افزار تلفن همراه با درج شماره شاسی و موتور امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعیه سامانه جامع تجارت به خرده فروشان تایر سواری اعلام شده که پیرو ابلاغ دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری، امکان ثبت فروش به مصرف کننده از طریق فایل اکسل بدون درج شماره شاسی و موتور برای اسناد قبل از تاریخ دهم آذرماه فراهم شده است.

بر این اساس فعالان تا تاریخ ۲۵ دی ماه امکان ثبت اسناد با شرایط فوق را خواهند داشت و پس از این تاریخ، ثبت اسناد تنها از طریق منوی انتقال مالکیت و مکان و نرم افزار تلفن همراه با درج شماره شاسی و موتور امکان پذیر خواهد بود.

گفتنی است اوایل اتاق اصناف ایران طی اطلاعیه‌ای به فعالان صنف عمده و خرده فروش لاستیک اعلام کرده بود که در زمان فروش تایر سواری به مصرف‌کننده نیاز است پنج رقم آخر شماره شاسی و شماره موتور خودرو از خریدار دریافت و در سند خرده‌فروشی ثبت شود.

همچنین تحویل لاستیک به شبکه توزیع توسط تولیدکنندگان منوط به داشتن کدنقش و پروانه کسب در رسته مربوطه بود.

در ماه‌های اخیر بازار لاستیک با مشکلات متعددی روبه‌رو بوده و گزارش‌ها از بازار نیز حاکی از کمبود لاستیک با قیمت مصوب دولتی در بازار است. گفته می‌شود بخشی از این مشکلات به تاخیر در تخصیص ارز بر می‌گردد و بخشی هم به خاطر دپوی کالا در خلاء نظارت بر بازار است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.