خرید ۹۹ دستگاه اتوبوس شرکت واحد برای شهر اراک

0

رئیس سازمان مدیریت حمل‌‍ونقل بار و مسافر شهرداری اراک گفت: از ۹۹ دستگاه خریداری شده ۴۸ دستگاه هنوز تحویل نشده است و در انتظار تحویل آن‌ها هستیم، اما با تزریق ۵۱ دستگاه اتوبوس جدید ناوگان نوسازی شد و خودروهای فرسوده که امکان اخذ معاینه نداشتند نیز از ناوگان خارج شدند.

 اخبار اراک  شهردار اراک کیست  اتوبوس شرکت واحد  اخبار حمل و نقل

محمدحسین ساده‌وند اظهار کرد: توسعه ناوگان حمل‌ونقل سه ضلع اصلی دارد که همواره تکمیل آن در دستور کار سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک قرار گرفته است.

وی نوسازی ناوگان، هوشمندسازی و ویژه‌سازی معبر را سه ضلع مثلث توسعه ناوگان حمل‌ونقل دانست و افزود: در بخش نوسازی ناوگان، طی دو سال اخیر ۹۹ دستگاه اتوبوس برای شهر اراک خریداری شده است که ۳۰ دستگاه از محل اعتبارات شهرداری بوده و باقی‌مانده آن از محل ۷۰ درصد اعتبارات دولتی و ۳۰ درصد اعتبارات شهرداری اراک تأمین شده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک تصریح کرد: از ۹۹ دستگاه خریداری شده ۴۸ دستگاه هنوز تحویل نشده است و در انتظار تحویل آن‌ها هستیم، اما با تزریق ۵۱ دستگاه اتوبوس جدید ناوگان نوسازی شد و خودروهای فرسوده که امکان اخذ معاینه نداشتند نیز از ناوگان خارج شدند.

ساده‌وند با بیان اینکه اگر ۴۸ دستگاه تحویل داده شود در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل اراک حداقل‌های لازم را کسب خواهیم کرد، تاکید کرد: اراک نیازمند ۲۵۰ دستگاه اتوبوس است، در حال حاضر ۱۰۰ دستگاه در این شهر فعال است و با کمبود شدید اتوبوس در ناوگان حمل‌ونقل عمومی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: اگر ۴۸ دستگاه اتوبوس باقی‌مانده تحویل شود، به تناوب در خطوط اولویت‌دار وارد می‌شود، بعضی از نقاط شهر که هیچ‌گونه پوشش خدمات اتوبوسی ندارد، در اولویت قرار دارد و هم‌اینک در حال پیگیری هستیم تا حداقل تا پایان سال این اتوبوس‌ها به ناوگان تحویل داده شود.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک با اشاره به اینکه هوشمندسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر اراک به ایستگاه آخر رسیده و در حال بهره‌برداری است، تاکید کرد: ناوگان به لحاظ پرداخت وجه و مدیریت موقعیت مکانی کاملاً هوشمند بوده و اتفاق مثبتی در راستای توسعه حمل‌ونقل اراک بوده است.

ساده‌وند گفت: بر اساس مصوبات شورای ترافیک استان، بعضی معابر باید به خطوط ویژه اتوبوس تبدیل شود و لازم است به واسطه جداکننده‌های فیزیکی خطوط ویژه اتوبوس از خطوط تردد، مسیر سایر خودروها جدا شود تا اتوبوس‌ها در ترافیک نمانند و سرعت تردد آن‌ها افزایش پیدا کند که در این راستا اقداماتی انجام شده است.

وی افزود: به‌تازگی نیز خط ویژه اتوبوس، حدفاصل خیابان دکتر حسابی تا ابتدای خیابان محسنی در راستای پروژه پیاده‌راه‌سازی مرکز شهر و ویژه‌سازی معابر به انجام رسید.

منبع:ایمنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.