آیا خسارت لاستیک شامل بیمه بدنه خودرو می شود؟

0

آیا ممکن است حین رانندگی لاستیک بترکد؟ اگر لاستیک بترکد، آیا بیمه بدنه خسارت آن را پرداخت خواهد کرد؟ این‌ها سوالاتی هستند که ذهن اکثر رانندگان را مشغول خود کرده است.

لاستیک‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای اتومبیل محسوب می‌شوند و بدون لاستیک، خودرو حرکت نخواهد کرد. یکی از اتفاقات بدی که ممکن است برای لاستیک‌ها رخ دهد، ترکیدن آن است. در صورت ترکیدگی لاستیک شما علاوه بر هزینه تعویض آن باید هزینه‌های جداگانه‌ای برای دیگر خسارات نیز پرداخت کنید. توجه داشته باشید که امروزه بسیاری از تصادفاتی که رخ می‌دهد، ناشی از ترکیدن لاستیک خودرو است. ما در این مقاله قصد داریم خسارت و نحوه جبران این خسارات که ناشی از ترکیدن لاستیک است را بیان کنیم. پس برای کسب این اطلاعات مهم تا پایان همراه ما باشید.

علت ترکیدن لاستیک ماشین چیست؟

قیمت لاستیک 206 قیمت لاستیک پهن قیمت لاستیک ایرانی سایت قیمت لاستیک خودرو قیمت لاستیک میشلن قیمت لاستیک فالکن قیمت لاستیک دنلوپ قیمت لاستیک کومهو

عوامل بسیاری بر ترکیدگی لاستیک خودرو تاثیر گذار است که برای مثال یکی از دلایلی که می‌تواند سبب ترکیدگی لاستیک شود، عبور یک جسم تیز در لاستیک است. یکی دیگر از دلایل ترکیدن لاستیک خودرو گرمای بسیار زیاد است. احتمالا شنیده‌اید که گرما دشمن همه قسمت‌های خودرو است.

اگر به عمر مفید و مراقبت لاستیک خودرو خود توجه نکنید ممکن است با ترکیدگی آن مواجه شوید. بهتر است بدانید که لاستیک‌ها دارای عمر مفید هستند و بعد از مدتی کارایی لازم را ندارند. بسیاری از رانندگان به دلیل گرانی لاستیک‌ها آن را تعویض نمی‌کنند.
یکی دیگر از دلایلی که بسیار شایع است، فشار نامناسب هوا در لاستیک خودرو است. همانطور که گفتیم ۷۵ درصد از تصادف‌هایی که رخ می‌دهد، ناشی از ترکیدن لاستیک‌ها است.

یکی از نکات دیگری که باید به آن توجه کنید فشار باد لاستیک است. اگر باد لاستیک شما زیاد باشد، سبب می‌شود انعطاف پذیری لاستیک کم شود. در نهایت لاستیک با جاده از سطح تماس بیشتری برخوردار می‌شوند و لاستیک می‌‌ترکد. با سرعت بالا رانندگی نکنید؛ چرا که رانندگی کردن با سرعت بالا امکان ترکیدن لاستیک خودرو را افزایش می‌‌دهد. برای رانندگی با سرعت بالا باید از لاستیک مناسبی که برای این کار تولید شده اند استفاده کنید.

ترکیدگی لاستیک ،بیمه بدنه چیست؟

دانستنی های جالب خودرو تایر زاپاس نشانه های پنچر شدن تایر زاپاس هیوندای آموزش تعویض لاستیک

بیمه بدنه همانند بیمه شخص ثالث نیست و کاملا اختیاری است. بیمه بدنه به وسایل نقلیه تعلق دارد. رانندگان عزیز می‌توانند با پرداخت مبلغ حق بیمه به شرکت‌های بیمه خودرو، هر گونه وسیله نقلیه خودشان را در برابر خطراتی مانند تصادفات و…. بیمه کنند. بیمه بدنه برخی از خطرات را پوشش می‌دهد که این خطرات به دو دسته تقسیم می‌‌شوند که شامل خطرات اصلی و فرعی است.
خطرات اصلی: خطرات اصلی شامل سرقت کلی خودرو، حادثه، صاعقه، انفجار می‌شود. با پرداخت هزینه بیشتر می‌توانید وسیله نقلیه خود را در برابر خطراتی فرعی نیز بیمه کنید.

بیمه بدنه نرخ پایه مشخصی ندارد و شخص خودش پوشش‌های مختلفی را خریداری می‌کند. از طرفی تخفیف‌های شرکت‌های بیمه نیز شبیه به هم نیست؛ به همین دلیل قیمت بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف متفاوت است و نرخ ثابتی ندارد.

بیمه بدنه خودرو چه مزایایی دارد؟

همانطور که گفتیم بیمه بدنه اختیاری است. اما با توجه به هزینه ای که پرداخت می‌‌شود، شاید افرادی بخواهند مزایای این بیمه را بدانند. همانطور که از نام بیمه بدنه مشخص است این بیمه تمام خسارت‌هایی که به بدنه خودرو وارد شود را پوشش می‌دهد. پس بیمه بدنه تا هنگامی که خودرو شما سالم باشد هیچ کارایی ندارد و یک جور آینده نگری است. بیمه بدنه مزایای بسیاری دارد که یکی از مزایای آن پوشش‌های مختلف آن است.

بیمه بدنه پوشش‌هایی که ارائه می‌دهد عبارت‌اند از:

هزینه‌های هر گونه تصادف با خودرو دیگر یا با جسم ثابت یا با جسم متحرک را کاملا پرداخت می‌کند.
پرداخت خسارت‌های ناشی از حوادث از سوی بیمه
پرداخت خسارت‌های ناشی از واژگونی خودرو، صاعقه ، انفجار و…
هزینه‌های سرقت خودرو را پرداخت می‌کند.
خسارت‌هایی که مربوط به باتری و لاستیک خودرو است حدود ۵۰ درصد آن پرداخت می‌شود.

از این رو تمام پوشش‌هایی که ذکر کردیم، جزو پوشش‌های بیمه بدنه است. بهتر است بدانید که پوشش‌های قسمت قبلی همگی جزو پوشش‌های اصلی این بیمه هستند. اگر قصد استفاده از پوشش‌های اضافه و فرعی بیمه بدنه را دارید، باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. یکی دیگر از مزایای بیمه بدنه همین پوشش‌های فرعی است. این پوشش‌های اضافی عبارتند از:

پرداخت کامل هزینه‌های ایاب و ذهاب
هزینه شکستگی شیشه
هزینه ناشی از حوادث طبیعی
هزینه‌های ناشی از کشیدن میخ روی ماشین

مزایای دیگری که بیمه بدنه دارد این است که اگر افراد در طول یک سال از این بیمه استفاده نکنند، تخفیف بیشتری به آن‌ها تعلق می‌گیرد. به طور کلی شرکت‌های بیمه برای افرادی که ۱ سال تا ۲ سال یا ۳ تا ۴ سال خسارتی دریافت نکرده اند، یک تخفیف بسیار عالی در نظر می‌گیرد.

آیا می‌‌شود ترکیدگی لاستیک را با بیمه جبران کرد؟

بیمه نامه بدنه خودرو خسارت‌هایی را شامل می‌شود که این خسارات شامل حادثه، صاعقه، انفجار و سرقت خودرو است. در کنار این خسارت‌ها که جزو خطرات اصلی هستند، خسارت‌های دیگری مانند شکستگی، بلای طبیعی و رنگی شدن و لوازم جانبی خودرو مانند لاستیک و… را می‌توان توسط بیمه بدنه جبران کرد. جبران خسارت ناشی از لاستیک یکی دیگر از پوشش‌های بیمه بدنه محسوب می‌شود. اگر بیمه بدنه دارید در صورت ترکیدگی لاستیک می‌توانید از آن استفاده کنید.

چه میزان از خسارت ناشی از لاستیک را بیمه بدنه پوشش می‌دهد؟

خسارت‌هایی که ناشی از لاستیک خودرو است را می‌توان با بیمه بدنه جبران کرد. شرایط پرداخت و جبران پرداخت خسارت در شرکت‌های بیمه شبیه به هم نیست و متفاوت است. به سه نکته زیر توجه کنید:

اگر ترکیدگی لاستیک شما در اثر حادثه ای باشد، بدون دارا بودن پوشش لوازم جانبی تمام خسارت شما پرداخت می‌شود.
اگر لاستیک خودرو شما به سرقت برود، خسارت شما با دارا بودن پوشش لوازم جانبی پرداخت خواهد شد.
در طول هر بیمه بدنه فقط ۳ بار خسارت پرداخت می‌شود.

بیمه بدنه خودرو ،استفاده کردن از بیمه بدنه

بیمه بدنه به بیمه نامه‌هایی گفته می‌شود که دارای تعداد تخفیف‌های بالایی در شرکت‌های بیمه می‌باشد. همه تخفیفات که شرکت‌های بیمه دارند بر روی پوشش اضافی اعمال می‌شود و سبب ارزان‌تر شدن قیمت بیمه بدنه خواهد شد.

اخذ بیمه بدنه با پوشش ترکیدگی لاستیک خودرو

اگر قصد خرید بیمه بدنه برای خودرو خود را دارید و دوست دارید بیمه نامه کاملی را تهیه کنید تا خسارت‌های شما را جبران کند، ابتدا قبل خرید بیمه بدنه با کارشناسان بیمه مربوطه مشورت کنید. در این صورت می‌توانید شرایط پرداخت شرکت و شرکت‌های دیگر را با هم مقایسه کنید. بهتر است در بیمه نامه خود پوشش‌های مناسب و درستی را انتخاب کنید؛ چرا که مهم‌ترین نکته در خرید بیمه این موضوع است.
سخن آخر

خرید بیمه بدنه امری ضروری محسوب نمی‌‌شود، اما امروزه همان‌طور که می‌‌دانید قیمت لوازم و قطعات خودرو به حد چشم‌گیری افزایش یافته است. پس برای کاهش هزینه‌ها و کاهش فشار مالی بهتر است بیمه بدنه را خریداری کنید. برای اینکه بتوانید یک بیمه بدنه ارزان خریداری کنید، که هم ترکیدگی لاستیک و هم خسارات ناشی از آن را هم پوشش دهد، می‌توانید با کارشناسان هم‌تایر در تماس باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.