بررسی تخصصی رنو RS 2027 خودروی مسابقه ای رنو

0

بررسی تخصصی رنو RS 2027 خودروی مسابقه ای رنو

رنو RS 2027

کمپانی فرانسوی رنو که سابقه ی درخشانی در تولیدات خودرو دارد در نمایشگاه خودرویی شانگهای چین یک خودروی مفهومی با نام رنو RS 2027 را رونمایی کرد که این خودروی مفهومی(رنو RS 2027)در اصل به دوستداران مسابقات فرمول یک چشم انداز ۱۰ ساله این رقابت ها را نشان داد. اما شاید خیلی از شما ایرانیان به خود بگویید که مگر رنو در مسابقات فرمول یک سابقه ای دارد که اینقدر مصمم به رقم زدن فردای این مسابقات است؟

در پاسخ باید بگویم که کمپانی رنو در مسابقات سرعت به خصوص فرمول یک سابقه ی بسیار درخشانی را دارد چرا که در تمام ۱۱۸ سالی که از تاسیس این کمپانی می گذرد در مسابقات فرمول یک حضور مستمر داشته است. در نمایشگاه خودروی تهران هم شما دوستداران خودرو شاهد حضور یک خودروی مسابقه ای از این خودروساز با نام رنو R.S.01 در غرفه ی نگین خودرو(نماینده رسمی رنو در ایران) بودید، در ضمن نام تیم فرمول یک رنو هم R.S یا همان رنو اسپرت است. در ادامه به بررسی خودروی رنو RS 2027 خواهیم پرداخت.

 R.S.2027

مشخصات فنی رنو RS 2027:

رنو RS 2027 دارای ۶۰۰ کیلوگرم وزن است و بیشترین قدرتش به ۱۳۴۱ اسب بخار می رسد، این خودرو هیبریدی است، بی شک وزن کم در کنار این قدرت موتور باعث سرعت و شتاب زیاد خواهد شد. مصداق صحبت ما هم نسبت قدرت به وزن این فسقلی است چرا که این نسبت برابر است با ۲۲۳۶ اسب بخار بر تن که این نسبت در برابر خودروی شیرون از کمپانی بوگاتی ۱۴۹۱ اسب بخار بر تن بیشتر است.(سه برابر) (نسبت قدرت به وزن بوگاتی شیرون ۷۴۲ اسب بخار بر تن است.) لازم به ذکر است که نسبت قدرت به وزن خودروهای مسابقه ای فعلی در بهترین حالت در حدود هزار اسب بخار بر تن ضعیف تر از RS 2017 هستند.

 رنو RS 2027
رنو RS 2027 در نمایشگاه خودرویی شانگهای ۲۰۱۷

 

نصف قدرت رنو RS 2027 با یک پیشرانه از نوع توربوشارژ ۶ سیلندر تامین می گردد که معادل ۵۰۰ کیلوواتش از ۲ موتور الکتریکی که در رنو RS 2027 جا خوش کرده است تامین می گردد، جالب تر آنکه رنو RS 2027 قادر است به صورت کاملا الکتریکی هم مورد استفاده راننده اش قرار گیرد.

کاهش حجم مخزن سوخت:

مهندسین رنو در خودروی مفهومی رنو RS 2027 محل ذخیره سازی سوخت را تا حد ممکن کوچک کرده اند تا جایی که این خودرو فقط ۶۰ کیلوگرم فضا برای ذخیره سازی در عقب خود دارد، که بی شک این کار برای کاهش وزن خودرو صورت پذیرفته است. در ضمن مسئولین رنو درباره ی این کاهش حجم عنوان نمودند که در دهه آینده این کاهش حجم به علت کوتاه تر شدن مسافت مسابقات سرعت در همه ی خودروهای این مسابقات رخ خواهد داد، و خودروهای فرمول یک برای جبران این امر به باتری هایی مجهز می شوند که دارای انرژی و حجم بالایی هستند.(هر خودروی فرمول یک طبق قوانین این مسابقات مجاز است تا ۱۰۵ کیلوگرم فضا برای ذخیره سازی سوختش داشته باشد.)

 R.S.2027

طرح بدنه ی رنو RS 2027:

همان طور که گفتیم رنو RS 2027 دارای ۶۰۰ کیلوگرم وزن است که همین وزن باعث خاص شدن آن شده است اما یکی از علل این وزن کم بی شک طرح بدنه ی رنو RS 2027 است که مهندسی رنو به وسیله ی پرینتر ۳ بعدی آن را خلق کرده اند.

بدنه ی رنو به نوعی مهندسی شده است که بهترین دید ممکن را به راننده خود می دهد، رنو RS 2027 از شاسی پلی کربنات ساخته شده است تا راننده در این شاسی بهترین ایمنی را داشته و کمترین آسیب ممکن را ببیند این کار قبلا هم در خودروهای مسابقه ای رنو انجام شده بود که بی شک این کار مهندسین رنو باعث می شد که راننده در یک سایه بان قرار بگیرد و تماشاگران قادر به دیدن او نباشند، ولی در رنو RS 2027 این مشکل رفع شده است و دیگر بیننده به خوبی راننده را می بیند. مهندسین رنو برای بدنه ی RS 2027 از مواد قابل بازیافت بهره برده اند.

رنو RS 2027
رنو RS 2027 از نمای عقب

فناوری خودران در رنو RS2027:

شما در رنو RS 2027 سطحی بالا در فناوری خودروهای خودران را شاهد هستید، این فناوری به حدی بالا و مطلوب است که مثلا در زمانی که خودروهای مارشال یا همان خودروهای ایمنی در پیست حاضر می شوند کنترل رنو RS 2027 بدون دخالت راننده و به وسیله ی کامپیوتر صورت می پذیریرد، طبق گفته مسئولین غرفه ی رنو در شانگهای چین رنو RS 2027 این توانایی را دارد که به صورت خودکار با دیگر خودروهای حاضر در محل ارتباط برقرار کند و از بروز حادثه جلوگیری به عمل آورد، جالب تر آنکه رسانه ها، خبرنگاران و تماشاگران می توانند اطلاعات فنی رنو RS 2027 را به صورت لحظه ای(آنلاین) در زمان برگزاری مسابقه و… بدست آورند، حتی رنو این را هم گفته که ممکن است در آینده ماشین هایی همچون رنو RS 2027 برای مسابقات کنترل از راه دور که بدون راننده است هم مورد استفاده قرار گیرند.

طراحی و آیرودینامیک مناسب:

عکس به شما همه چیز را بیان می کند و با دیدن عکس های این خودرو متوجه شده اید که طراحی این خودرو دلنشین و کم نقص است اما مهمترین نکته در طراحی این خودرو چراغ های جلو هستند که مهندسین رنو از با بهره بردن مناسب از LED در داخل چراغ جذابیت خاصی را به این خودروی مفهومی داده اند. در ضمن مهندسین رنو به خوبی آیرودینامیک را در این خودروی مفهومی رعایت کرده اند تا همه چیز برای خاص بودن رنو RS 2027 مهیا باشد. در نمایشگاه خودرویی شانگهای ۲۰۱۷ کمتر از نیمی از این خودرو زرد(نیمه پشتی)و بیشتر از نیمی از رنو RS 2027 به رنگ مشکی بود.

رنو RS 2027

رنو اسپرت(R.S) آماده ی شنیدن نظرات:

خودروی مفهومی رنو RS 2027 در کنار اینکه توانایی فنی کمپانی فرانسوی رنو را به نمایش می گذارد، نگرش مهندسین توانمند رنو را نسبت به سالهای نه چندان دور مسابقات فرمول یک و سرعت را بازگو می کند. در همین راستا مدیریت ارشد تیم مسابقات رنو گفته که:

از مهمترین وظایف تیم مسابقات رنو این است که آینده‌ی مسابقات فرمول یک را پیش بینی کند که این امر منجر شده که با طرح‌های مفهومی، دوستداران مسابقات سرعتی همچون فرمول یک را به سوی خود بکشاند. رنو اسپرت دوست دارد که با همفکری و تبادل ایده با جامعه‌ی مسابقات سرعت، درباره‌ی نگاه‌های جدید و ابتکاراتی که درباره ی رنو R.S.2027 است. بیشتر بشنود.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.