دلایل گاز نخوردن خودرو و نوسان گاز ازچیست؟

97

دلایل گاز نخوردن خودرو و نوسان گاز ازچیست؟

نتیجه تصویری برای 206

۱-نوسان و ثابت نبودن دور موتور (استپر،دریچه گاز و…)

نوسان و یا ثابت نبودن دور موتور به حالتی گفته میشه که دور موتور ماشین ، دچار نوسان و تغییر دور غیر عادی می شود.

این حالت بیشتر در موقعیت درجا کار کردن خودرو رخ می دهد ، حالتی که موتور روشن و پدال گاز آزاد است.

نوسان طبیعی بین ۳۰ الی ۶۰ دور در دقیقه ا

بازی کردن عقربه دور موتور روی خط ۸۰۰ دور ، در حدود ۱ میلی متر بالا و پایین یا حتی مقدار اندکی بیشتر طبیعی است.

نوسانی نشان از وجود ایراد دارد که باعث پایین آمدن دور موتور به حدی که موتور به لرزش بیفتد (حدود ۷۰۰ دور به پایین ) و یا بالا رفتن بیش از حد به شکلی که خودرو گاز بخورد ، مانند مواقعی که موتور سرد است.

اصطلاح نوسان در این موضوع برای ما به ۲ معنی است.
۱٫افزایش و یا کاهش دائمی دور موتور بیش از حد معمول
۲٫ بازی کردن دور موتور.

وظفه کنترل دور موتور در وحله اول بر عهده میزان هوای ورودی به موتور است.
در ۲۰۶ های ایرانی ، ۲ سیستم برای ورود هوا به موتور در نظر گرفته شده.
نوع اول سیمی بوده که یک سیم مشابه سیم ترمز دوچرخه از پدال گاز تا دریچه گاز کشیده شده.


نوع دوم که دریچه گاز برقی بوده و یک موتور روی آن نصب شده است.

نتیجه تصویری برای دریچه گاز سیمی 206
نوع اول(دریچه گاز سیمی) تنها بر روی ۲۰۶ های تیپ ۲ و ۳ با موتور tu3 و روز اول تولید در ایران تا سال ۱۳۸۵ نصب شده اند.
این نوع از موتور های دریچه گاز سیمی، دارای سیستم برق و مدیریت موتور ECU با نام ساژم اس  Sagem S2000
هستند.
همانطور که اشاره کردم ، سیمی از پدال گاز تا دریچه کشیده شده است و با فشردن پدال گاز ، دریچه باز می شود و با رها کردن پدال گاز ، دریچه کاملا بسته می شود. در این حالت (دریچه بسته) عمل تنظیم هوای ورودی بر عهده قطعه ای است به نام استپر موتور.
استپر موتور stepper motor یک موتور پله ای است که با عقب و جلو کردن یک میله مخروطی در سر راه جریان عبور هوا، میزان هوای ورودی را تنظیم می کند.
نتیجه تصویری برای دریچه گاز سیمی

علائم خرابی این قطعه به شرح زیر است: استارت زدن و به سختی روشن شدن ویا روشن نشدن موتور بدون فشار به پدال گاز.در این حالت اگر پدال را فشار دهید و همزمان استارت بزنید و موتور روشن شود ولی با رها کردن پدال گاز موتور خاموش شود، اولین احتمال خرابی استپر موتور است.در این حالت استپر جلو آمده و راه هوای ورودی کاملا بسته شده است. راه هوای ورودی در عکس بالا با فلش مشخیص شده است.

علائم دیگر نوسان دور موتور در حالت درجا است که باعث نوسان نسبتا شدید دور موتور شده و خودرو دچار گاز خوردگی هرز و یا پایین آمدن دور موتور و لرزش می شود.
در این حالت باید ابتدا نسبت به شست و شوی استپر موتور اقدام کنیم و در صورتی که در هنگام شستشو مشاهده کردیم دنده های میله استپر موتور خورده شده و یا در زمان جا زدن و بیرون کشیدن میله ، هرزگردی و خرخر غیر طبیعی وجود دارد ، نسبت به تعویض استپر اقدام کنیم. در کل یکی از بهترین راه های تشخیص سلامت استپر موتور هم حس کردن ضربات و عملکرد استپر در زمان جا زدن و یا در اوردن میله است.

در پژو ۲۰۶ های تیپ ۲و۳ مدل ۸۶ و بعد از آن و کلیه ۲۰۶ های تیپ ۵ و۶ ، دریچه گاز از نوع برقی شده است. در این نوع همانطور که بالاتر عرض کردم، یک موتور روی دریچه گاز نصب شده و یک سنسور روی پدال گاز قرار دارد. اطلاعات مربوط به فشرده شدن پدال گاز به ECU ارسال شده و سپس ECU با پردازش اطلاعات از پدال و سنسور های دیگر ، نسبت به تغییر موقعیت دریچه گاز اقدام می کند.
در این نوع(دریچه گاز برقی) خبری از استپر موتور نیست و وظیفه تنظیم میزان هوای ورودی چه در زمان گاز خوردن و چه در زمانی که موتور درجا کار می کند، برعهده دریچه گاز برقی می باشد و دریچه است که تعیین می کند دبی هوای ورودی چقدر باشد.
در هر ۲ مدل دریچه گاز برقی و سیمی، در زمان استارت و لحظه پس از روشن شدن، ابتدا دور موتور کمی بالا رفته و سپس به دور نرمال می رسد. در سیستم دریچه گاز سیمی این وظیفه بر عهده استپر است. زمانی که موتور را خاموش می کنید ، استپر موتور به عقب رفته و راه هوای ورودی از کانال idle را تا حد ممکن باز می کند تا موتور با ورود هوای کافی به راحت روشن شود و لحظه ای بسیار کوتاه پس از روشن شدن موتور، بلافاصله استپر موتور عمل کرده و راه هوا را بسته تا موتور به دور نرمال برسد.
در سیستم دریچه گاز برقی ، این مورد نیز بر عهده دریچه است. با بستن سوئیچ دریچه کمی بیشتر از حالت درجا باز می شود وهمینطور باقی می ماند تا در زمان استارت، هوای مور نیاز استارت موتور تامین شود. پس از استارت نیز بلافاصله دریچه کمی بسته می شود و راه را برای ورود هوای نرمال باز می گذارد.

دریچه گاز و استپر موتور ، هر ۲ در معرض ورود گرد و خاک اندک و بخارات روغن هستند. بخارات روغن به صورت رسوب روی دریچه گاز و همچنین روی استپر می بندند و باعث اختلال در عملکرد می وشد.

در سیستم استپری! این گرد و خاک و بخارات روی دنده ها رسوب کرده و عملکرد استپر را با مشکل مواجه می کنند. اگر نسبت به شستشوی اصولی این قطعه کوشا باشید، استپر شما تا حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر و یا حتی بیشتر با کیفیت روز اول عمل می کند.
در سیستم دریچه گاز برقی ، وجود رسوب روی لبه های بالایی و پایینی دریچه باعث تغییر حجم هوای ورودی در دور پایین و درجا شده و از علل اصلی لرزش خصوصا در نمونه های اتوماتیک (و باز هم خصوصا در حالت D و R ) می شود که این مورد با تمیز کردن به راحتی قابل حل است.

دریچه گاز های برقی دارای موتور هستند و موتور آن ها نیز دارای قطعاتی است که متاسفانه دچار خاک گرفتی و رسوب می شوند.
این رسوب موجب لرزش، تاخیر و نوسان دور موتور می شود و از ملزومات سرویس های مربوط به لرزش و نوسان دور موتور است.

۲-مورد بعدی مربوط به سیستم فشار منیفولد است. قطعه ای به نام سنسور فشار های منیفولد یا MAP سنسور که مخفف manifold pressure sensor است.

نتیجه تصویری برای مپ سنسور
این قطعه وظیفه اندازه گیری فشار منفی موجود در منیفولد را دارد در واقع یکی از سنسور هایی است که به پارامتر های محاسباتی موتور مربوط می شود. در این مورد ، محاسبه حجم هوای ورودی.
در صورتی که این قطعه به درستی پارامتر ندهد و یا کلا معیوب باشد، دور موتور خودرو دچار نوسان، گاز نخوردن و یا حتی عملکرد های عجیبی مانند گاز دادن و رها کردن می شود.
شستشوی این قطعه نیز از ملزومات درمان بیماری نوسان دور موتور است.

در زمینه عیب یابی نوسان ، تشخیص علت نوسان اصلی ترین مورد است. برای تشخیص اصولی حتما به دستگاه دیاگ نیاز داریم.

موتور دارای قطعات و سنسور های متعددی است که وضعیت و عملکرد تک تک آن ها توسط دیاگ قابل مشاهده است(پارامتر ها)

زمانی که مشاهده می کنیم موتور دارای نوسان است، ۲ مشکل وجود دارد.
۱٫پاشش نا منظم حجم سوخت
۲٫ورود نا منظم هوا

برای تشخیص این موارد باید با مشاهده پارامتر های زنده ، از وضعیت عملکرد موتور مطلع شویم. خیلی از این پارامتر های به صورت زنجیره ای به هم متصل هستند و یک عیب یابی صحیح به معنی تشخیص این زنجیره ها است.
فرضا در زمانی که دور موتور دچار نوسان شدید در حالت درجا شده است، باید به این پارامتر ها توجه کرد:
۱٫وضعیت استپر
۲٫زاویه دریچه گاز
۳٫فشار منیفولد
۴٫تایم جرقه
۵٫تایم پاشش

۱٫اگر استپر موتور در حال عملکرد و عقب جلو کردن میله فلزی(مخروطی ) است، همین مورد باعث این نوسان شده است. در این حالت باید نسبت به سلامت استپر با روش های بالا که عرض شد و یا تعویض با قطعه تستی مطمئن شد.
در صورت خرابی استپر تعویض ودر صورتی که سالم است باید به زنجیره ها توجه کرد(پارامتر پدال گاز)

۲٫پارامتر دریچه گاز (موقعیت پدال گاز) throttle pedal position sensor

نتیجه تصویری برای دریچه گاز سیمی

قطعه زیر استپر موتور در عکس بالایی
در صورتی که این قطعه دچار خرابی و یا ایراد شود ، پارامتر های نادرست به ECU ارسال شده و باعث می شود هم پاشش و هم موقعیت استپر از حالت طبیعی خارج شده و موتور دچار نوسان شود.
نحوه تشخیص خرابی نیز تنها از طریق دیاگ و یا تست با نمونه سالم است.

۳٫ مپ سنسور (فشار منیفولد) manifold pressure sensor

در صورتی که map دچار عیب و نقص شود، همانطور که اشاره شد امکان نوسان و یا گاز نخوردن وجود دارد و با استفاده از دیاگ به راحتی می توان از عملکرد این قطعه و سلامت آن مطمئن شد. همچنین تعویض با نمونه سالم نیز از راه های دیگر است.

۴-تایم جرقه
در صورت وجود نوسان غیر عادی در جرقه و تخلیه کویل، احتمال بروز نوسان دور موتور وجود دارد. در این حالت ابتدا باید وضعیت شمع ها را بررسی کرد و در صورت نیاز تعویض شوند. سپر لاستیک های سر شمع(وایر) و فنر آن ها از نظر سلامت و ترک نخوردن باید بررسی گردد. مورد آخر کویل بوده و عموما در صورت بروز مشکل خطای آن ثبت می شود ولی باز هم می توان با نمونه سالم برای تست تعویض کرد.

نتیجه تصویری برای کویل دوبل با وایر وشمع

۵-تغییرات نا منظم در تایم پاشش خصوصا در حالت درجا از نشانه های خرابی در سنسور اکسیژن و ارسا ل نادرست پارامتر از طرف این سنسور است . دراین مورد باید به پارامتر سنسور اکسیژن توجه کرد و با دقت بازی کردن ولتاژ ان را رسد کرد، در صورتی که شاهد عملکرد غیر عادی بودید، احتمال خرابی سنسور را در نظر بگیرید.

خرابی سنسور اکسیژن لزوما باعث روشن شدن چراغ موتور (Engine Check) نمی شود.

نتیجه تصویری برای سنسور اکسیژن

در تمامی موارد بالا، اطمینان از سلامت سیم کشی و سوکت های ضروری است.

بعد از تعویض قطعه باید خطای مربوطه پاک شود

۶- مورد ۶ مربوط سوخت ماشین می باشد که از پمپ بنزین شروع به تست می کنید که برای تشخیص سلامت این قطعه شما باید با یک فشار سنج سوخت مقدار فشار بنزین را چک کنید که این مقدار از ۳/۵ تا ۵ بار متغیر بوده و اگر دستگاه فشار سنج این اعداد را نشان دهد نشانه سالم بودن پمپ بنزین می باشد یا آمپر فشار سنج به خط سبز برسد پمپ بنزین سالم هست

نتیجه تصویری برای فشار سنج پمپ بنزیننتیجه تصویری برای فشار سنج پمپ بنزین

۷- مرحله بعد تست انژکتورهای خودرو می باشد برای تست شما باید ریل سوخت را باز کرده وانژکتورها را روی دستگاه شستشوی انژکتور  امتحان کنید که اگر سالم باشد مقدار پاشش آن معلوم می شود

نتیجه تصویری برای دستگاه شستشوی انژکتور

نتیجه تصویری برای ریل انژکتور

۸- مورد ۸ مربوط به تایم خودرو می باشد که اگر تایم یکی دو دندانه رد کرده باشد ماشین گاز نمی خورد چون تایم سوپاپ ها به هم خورده وعمل بازوبست ناهماهنگ می باشد برای تست این مورد هم ماشین را از اول تایم گیری نمایید ودقیقا روی تایم بگذارید واگر تایم بیش از چند دندانه بود برای ماشین پژو وریو سوپاپ ها مرخص شده اند

نتیجه تصویری برای تایم خودرو

۹- مرحله بعد مربوط به سیم کشی می باشد که برای تست آن با یک اهمتر مقدار ولتاژ ورودی وخروجی سیم هارا امتحان کنید از نظر سولفاته نداشتن سر سوکت ها وقطع شدگی سیم اطمینان حاصل کنید

نتیجه تصویری برای سیم کشی خودرو

نتیجه تصویری برای اهمتر

۱۰- مورد آخر مربوط به کامپیوتر خودرو یا همان ECU می باشد که با یک کامپیوتر دیگر خودرو را تست کنید ویا به یک متخصص کامپیوتر خودرو بدهید تا برایتان تست کند ببیند سالم هست یا نه ودر صورت معیوب بودن ICE مورد نظر را تعویض نمایید باتشکر

نتیجه تصویری برای کامپیوتر خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
97 نظرات
  1. مسعود می گوید

    سلام .بنده به پراید مدل ۹۸ دارم ، موقعی که ماشین کامل گرم میشه (بیشتر ظهرها که آمپر بالا میاره ) دنده های ۴ و ۵ دیگه ماشین گاز نمیخوره و حده اکثر سرعتش به ۶۰ و ۷۰ میرسه ، دیاگ زدم عیبی نشون نداد. ممنون میشم پاسخ بدید.

  2. محمد می گوید

    با سلام کوییک هنگام روشن شدن درصبح ها یک لحظه دور موتور در نیم می ماند و بعد بالا میرود و به یک میرسد اگر ماشین چندروز روشن نشود این مورد خیلی محسوس تر و قابل مشاهده میباشد در دیاگ هم مشکلی ندارد همه چیز درست است اما استپر رو هم عوض کردم ریمپ ای سی یو هم انجام دادم مشکل حل نشده جدیدا هم با استارت اول روشن نمیشود با استارت دوم روشن میشود ولی فقط صبح ها این مشکل هست در بقیه اوقات با نیش استارت روشن میشود

  3. علی ابادی می گوید

    سلام.پراید ۹۶ یورو۴ دارم.تو حرکت یدفعه ماشین گاز نمیخوره.سنسور مپ رو عوض کردم یه هفته درست بود دوباره همون جوری شده.یدفعه گاز نمیخوره ولی ماشین و خاموش روشن میگنم واسه نیم ساعت درست میشه.بعد یدفعه باز گاز نمیخوره.انگار ماشین جوون نداره.تک کار میکنه.

  4. علی ابادی می گوید

    سلام.من ماشین پراید ۹۶ یورو۴ هستش.ماشینم بعضی وقتا یدفعه گاز نمیخوره.توحرکت و ایستاده فرقی نمیگنه.ولی خاموش روشنش که میگنم برای یه نیم ساعت درست میشه ولی باز همون جوری میشه.سنسور مپ رو عوض کردم یه یک ماهی درست بود.ولی بازم همون جوری شده.توروخدا راهنماییم کنید

  5. Saber می گوید

    سلام من ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۵ دارم ماشینم چراغ چکش روشن میشه و در دور پایین سه کار میکنه اما تو سرعت و دور موتور بالا گاهی ریپ ریز میزنه یبار که خاموشش کنم دوباره روشن کنم برای مدتی خوب میشه
    بردم دستگاه هم زدم هر سری یچی خطا میزنه سنسور اکسیژن رو عوض کردم شمع عوض کردم وایرو عوض کردم مپ سنسورو عوض کردم سنسور اکسیژن رو هم عوض کردم موتورشم تازه تعمیر کردم ecu رو تست دادم جعبه فیوز رو تست دادم سیمکشی تست شده دیگه خسته شدم واقعا ممنون میشم کمکم کنید

    1. ناصر می گوید

      چکارکنم که خودروی من هواکش نترکاند.همیشه سرصدا داره گازcng راه حل؟

  6. سروش می گوید

    سلام مهندس جان، ماشین من ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۳ هستش، الان چند وقتیه که استارت میزنم و حرکت میکنم زمانی که ماشین هنوز سرده تو دنده سنگین ماشین ریپ میزنه بعد گاز نمیخوره و یهویی گاز میخوره، توی این حالت ماشین شتاب نداره و در حین حرکت هی باید تو خلاص گاز رو تا ته فشار بدم تا ماشین جون بگیره بعد یهو شتاب میگیره، در کل زمانی که ماشین سرده ریپ های شدید میزنه مشکل چیه به نظر شما؟راهنمایی بفرمایید

    1. مدیر می گوید

      سلام دیاگ بزنید و سوزن انژکتورها و شمع و دریچه گاز را سرویس کنید

  7. سروش می گوید

    سلام مهندس جان، ماشین من ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۳ هستش، الان چند وقتیه که استارت میزنم و حرکت میکنم زمانی که ماشین هنوز سرده تو دنده سنگین ماشین ریپ میزنه بعد گاز نمیخوره و یهویی گاز میخوره، توی این حالت ماشین شتاب نداره و در حین حرکت هی باید تو خلاص گاز رو تا ته فشار بدم تا ماشین جون بگیره بعد یهو شتاب میگیره، در کل زمانی که ماشین سرده ریپ های شدید میزنه مشکل چیه به نظر شما؟

  8. صابر می گوید

    سلام.تسمه تایم و هرزگرد اون را تازه تعویض کردم ماشین ساینا بعد از طی مسافتی روی جاده حدود ۳۰ کیلومتر ماشین گاز نخورد وایساد دوباره استارت شد راه افتادم دوباره ۲۰ سی کیلومتر اومدم وایساد این بار روشن شد اما فقط با دور کم و اسلوو حرکت میکند بیشتر از ۴۰ تا سرعت نگرفت و خوب گاز نمی خورد لطفا راهنمایی نمایید با تشکر با ذکر این نکته قبل از تعویض تایم این مشکل نداشتم/

  9. saber می گوید

    سلام.تسمه تایم و هرزگرد اون را تازه تعویض کردم ماشین ساینا بعد از طی مسافتی روی جاده حدود ۳۰ کیلومتر ماشین گاز نخورد وایساد دوباره استارت شد راه افتادم دوباره ۲۰ سی کیلومتر اومدم وایساد این بار روشن شد اما فقط با دور کم و اسلوو حرکت میکند بیشتر از ۴۰ تا سرعت نگرفت و خوب گاز نمی خورد لطفا راهنمایی نمایید با تشکر با ذکر این نکته قبل از تعویض تایم این مشکل نداشتم/

    1. مدیر می گوید

      سلام
      تسمه ها و دینام را چک کنید

  10. Ali می گوید

    سلام . بنده ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۴ دارم چند وقت پیش تسمه تایم عوض کردم ، از اون به بعد ماشین نه شتاب داره نه سرعت میره ، زمانی که گاز میدم اول حالت خفگی داره بعد گاز می خوره دیاگ زدم هیچ خطایی نشون نمیده استوپر عوض کردم درست نشد . لطفا راهنمایی کنید، با تشکر

    1. مدیر می گوید

      سلام
      دوباره تایم گیری کنید

  11. علی حقیقت می گوید

    سلام ببخشیدپ(و۴۰۵معمولی یگانه دارم چندمددت پیش،یک استادخبره خودروراداخل تهران ریمپ کردم شتاب وقدرت خودروخیلی عالی بودبعداز۲هزارکیلومترخودبخودشتاب وقدرت خودروضعیف شدرفتم دیسک وصفحه وخرابی های گیربکس ودنده راکاملا تعمیروتعویض کردم ولی متاسفانه شتاب خودروهمچنان نسبت به قبل ازریمپ هم ضعیفترشده وداخل سربالایی هم کم میاردوجدیدا موقع گازدادن صدایی سوتی هم به گوش میرسدوبوی بنزین خام سوزی هم به مشام میخوردوبعضی وقتهاهم دودسیاه وسفیدمشاهده میکنم تمامی سنسورهاواستوپروشمع هاهم حدود۲ماهی کاملا نوکردم وناگفته نماندخودرویم دوکویله هست یکیش سوکتش شکست الان یکیش مارک گروزاست ویکی دیگریک مارک دیگری هست البته همه اینهاحدود۲۰روزپیش که ریمپش کردم کل خطاهاپاک شدوموردی نداشت وتعمیرکارهم جزگیربکس گفت موتورخودروفعلا سالم است علت سوت کشیدن ونفس کم اوردن ولرزش کمی درخودرومشاهده کردن وخام سوزی ازچه میتواندباشدآییااحتمال میدهدتسمه تایم ودریچه گازمشکل داشته باشدیامشکل چیزدیگری هست احتمال شتاب
    نگرفتن خودروازتازه تعویض کردن صفحه هم میتواندباشد ممنون اززحماتتان لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. مدیر می گوید

      سلام
      دیاگ بزنید و در صورت نیاز کامپیوتر ماشین را دنلود کنید

  12. عباس می گوید

    سلام ماشینم مدل پراید ۹۷ زمانی که سرد هستش باتک استارت روشن میشود ولی گاز نمی خورد باید ۵ دقیقه وایستی تا گرم شود تا حرکت کند درغیر این صورت خاموش می شود

  13. بهرام می گوید

    سلام من ماشین موتور تازه بستم ۹۷نوبستم ولی تو دستاندازه قطع وصل میشه وتو حرکت گاز نمیخوره دریچه گاز عوض کردم پمپ بنزین سرویس انژکتور انجام دادم سیم کشی تقریبا چک کردم فایده نداشت ی راه حل ب من معرفی کنید لطفا. ممنون

  14. عبداله می گوید

    سلام
    بنده تیبا دوگانه کارخونه دارم مدل ۹۳، ی مدتیه رو CNG اصلن کار نمیکنه موقع حرکت گاز نمیخوره و از دنده۱ بیشتر نمیره و خیلی وقتا حتی با دنده ۱ هم حرکت نمیکنه و یهو خاموش میشه. خیلی وقتا موقعی که ماشین رو روشن میکنم میخاد رو CNG بره ماشین خاموش میشه. اینم بگم با بنزین هیچ مشکلی نداره. خیلی جاها بردم ولی درست نشده. یبار رگلاتور رو تنظیم کردن ۲هفته خوب کار کرد ولی دوباره مثه اول و حتی بدتر شد.یکی میگه رگلاتورت خراب شده .یکی دیگه میشه سوخت پاش CNG خراب شدن. یکی میگه از شمع و وایر هستش. یکی میگه ECUخرابه یکی سنسور گاز خرابه . خلاصه اگه بخام اینارو عوض کنم ی ماشین دیگه باید بگیرم اینم بدن اوراق فروشی😐حالا من موندم چکار کنم. ماشین رو به دستگاه وصل میکنیم هیچس خطایی نشون نمیده

    1. مدیر می گوید

      سلام
      احتمال زیاد رگلاتور گاز ایراد دارد

  15. عرشیا می گوید

    با سلام من ماشینم ریو LS قدیمی هست کره ای مدل ۸۴ بعد از این که تسمه تایمش رو عوض کردم دیگه به مشکل خورده و سربالایی بالا نمیره و ریپ میزنه و حتما باید پر گاز بالا برم و سریع گاز میدم و ول میکنم دور ماشین پایین میاد و بعد ۲۴ ساعت خاموشی موقع روشن کردن و استارت باید پر گاز بریم و گر نه خاموش میکنه. شمع و وایر و تسمه تایم و تسمه دینام و تسمه هیدرولیک و دیسک و صفحه و صافی بنزین و سیم کلاچ و روغن رو عوض کردم و انژکتور هم شستم ولی هنوز درست نشده
    دیاگ هم زدم هیچ مشکلی نشون نداده
    لطفا راهنماییم کنید

    1. مدیر می گوید

      سلام
      تایم خودرو را چک کنید

  16. مجید می گوید

    سلام آقای

  17. مجید شریفی می گوید

    سلام خسته نباشید.ماشین من(پراید۱۳۲مدل۹۰)وقتی کولر میگیرم آمپر ابش بالا میره وریپ میزنه علتش چیه
    ممنون.

    1. مدیر می گوید

      سلام
      کارکرد فن – ترموستات – فشنگی دمای آب – کیپ بودن رادیاتور -آب کم کردن – نیم سوز شدن واشر از دلایل بالا رفتن آمپر می باشد – ریپ زدن نیز برای سوخت و برق ماشین مربوط میشه که باید بررسی شود

  18. Ali می گوید

    سلام من یه ۲۰۶ مدل ۸۸ دارم تو حرکت گاز میدم دور موتور میره بالا ماشین ریپ میزنه کم میاره تا میخوام دنده عوض کنم بعدش تو سرعت ۱۱۰ تا به بالا ماشین دیگه جون نداره راه بره دلیلش چیه؟

    1. مدیر می گوید

      سلام
      دیاگ بزنید و سنسور اکسیژن با فشار پمپ بنزین را چک کنید

  19. Sajjad می گوید

    سلام من ماشینم یه مرتبه تو حرکت متوجه شدم گاز میدم گاز نمیخوره و وقتی توقف کامل کردم و ماشین از دنده ازاد کردم و پا رو از پدال گرفتم دبدم نوسان دور موتور از ۱ تا ۰/۵ داره و بعد هاموش میشه…و چراغ چک هم روشنه…. ماشین نوسان دور موتور هم قبلا داشت یعنی یه ذره جزیی دور موتور بالا پایین میکرد از ۸۰۰ تا ۹۰۰ اما این مشکل جدید من سده و گاز نمیخوره و خاموش میشه… یکی میگه مپ سنسوره یکی میگه کوئل یکی میگه دریچه گاز یکی میگه شمع و وایر … خب من اگه همشو عوص کنم یک ملیون هزینه وای میاسته واسم … مشکل از کجاست؟

    1. مدیر می گوید

      سلام
      دیاگ بزنید و قطعات خراب را با نو تست کنید

  20. صامتی می گوید

    سلام اچ سی کراس مدل ۹۷ من دریچه گاز برقی چینیه مپ سنسور آلمانی. گاهی اوقات خصوصأ مارو پر خطر پدال گازو که فشارمیدم بااندکی تاخیر واکنش داره گاهی هم خوبه شتاب ماشین و کشش هم ضعیفه. ممنون

  21. صامتی می گوید

    سلام اچ سی کراس مدل ۹۷ من دریچه گازش چینیه مپ سنسور آلمانی شتاب و کشش ضعیفی داره بنظر من دریچه گاز آلمانی دارها میگن خوبه یه جاهایی که باید فوری شتاب بگیره گاز نمیخوره با OD و L هم امتحان کردم سربالایی رو هم اگه از قبل شتاب داشته باشه خوبه ولی باسرعت کم، کم میاره. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. مدیر می گوید

      سلام
      دیاگ بزنید و ریست کنید اگر درست نشد با دریچه گاز آلمانی تعویض کنید

  22. حسین سیدی می گوید

    سال ۸۴ هستش

  23. حسین سیدی می گوید

    با سلام ماشین ۴۰۵ دارم از وقتی که سر سیلندر خودرو رو عوض کردم هرزگاهی ماشینم گاز نمیخوره یعنی وقتی دور موتور تو ۲۰۰۰ میرسه نمیزاره با لا بره وزد پایین میاد دور موتور رو عوض کردم سنسور کیلومتر رو عوض کردم دریچه گاز رو عوض کردم دیگه نمیدونم چه مرگشه

    1. مدیر می گوید

      سلام
      دیاگ بزنید

  24. محمد رضا می گوید

    سلام لطفا تلفن تماستون رو بفرمایید

  25. امیر می گوید

    باسلام
    یە پژو دارم تو حرکت گاز نمیخورە موقعی کە پدال گاز رافشار میدم نوسان دارە علت ان چیست ممنونم

    1. مدیر می گوید

      سلام
      دیاگ بزنید، استپر موتور با دریچه گاز چک کنید

  26. مهبد می گوید

    با سلام
    ازتون خواهش دارم جوابمو بدید تا حالا خیلی خرج ماشین کردم ماشین۲۰۶ تیپ ۲ مدل۸۹
    وقتی در حال رانندگی هستم با سرعت بالا یهو ماشین کوپ میکنه و سرعتش میاد رو۲۰تا هرچقدر گاز و دنده میدم فرقی نمیکنه این حالت تاحالا تو اتوبان چندین بار برام خطر ساز شده که از پشت بهم داشتن میزدن البته حتی این اتفاق در حالت اول که روشن میکنمم اتفاق میوفته دیاگ هم زدم ارورشو درست میکنه و درست میشه ولی دوروز بعدش دوباره میشه دیگه خسته شدم لطفا راهنماییم کنید…

    1. مدیر می گوید

      سلام
      چه قطعه ای ارور میده همون قطعه رو تعویض کنید

  27. سعید می گوید

    دستان عزیز سلام یه ۲۰۶ تیپ۶ مدل ۸۹ اس دی دارم که الان حدود یک سالی هست که چراغ چک توی حالت درجا یا عین حرکت روشن میشه و ماشین گاز نمیخوره و سرعتش بیش از ۸۰کیلومتر نمیشه.کد خطایی که میندازه کد دریچه دوم گاز هست و البته کد روی دستگاه کد غیر دائم میزنه.وقتی کد میندازه اگه ماشین رو خاموش و روشن کنم اون مشکل گاز نخوردن ماشین حل میشه اما چراغ خاموش نمیشه.بعد از چند بار خاموش و روشن شدن ماشین چراغ چک خاموش میشه وقتی چراغ چک روشن میشه دور تند فن عمل میکنه و ماشین گاز نمیخوره با خاموش و روشن کردن گاز میخوره ولی چراغ چک روشن میمونه وچند دقیقه بعد باز دور تند فن عمل میکنه و گاز نمیخوره منی فول هوا نو انداختم .دور موتور هم در حالت دور آرام و در جا خیلی کم نوسان داره و خامسوزی هم داره .شمع نو انداختم کویل نو انداختم .سنسور مپ نو انداختم.مقاومت فن و رله ها نو هستند .

    1. مدیر می گوید

      دیاگ بزنید سیم کشی فن، دریچه گاز و ولتاژ سنسور اکسیژن را بررسی کنید

  28. احمد می گوید

    بسیار بسیار کارگشا بود واقعا عالی

  29. Sj می گوید

    با سلام بنده وقتی توو حرکت هستم سرعت و دنده ملاک نیست..وقتی دور موتور به بالای ۲۵۰۰ یکم که میره انگار یچیزی جلو گاز خوردن طبیعیش میشه ..از قبل ۲۵۰۰ تا ۲۵۰۰ خوبه بعدش که رد میشه یحالتی براش پیش میاد انگار کپ میکنه اروم و سنگین گاز میخوره…بعدش من اومدم زدم‌بغل گاز خالی اروم دادم دور موتور تا ۲۵۰۰ باز خووب بود ولی همین که ازش رد میشه شروع میکرد.. که من اومدم توو دور ۲۷۰۰ نگه داشتم دیدم دور‌موتور ثابت نیست و داشت بازی میکرد هی میومد رو ۲۷۰۰ باز ۲۵۰۰ ….این مشکل برا من پیش اومده ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. مدیر می گوید

      سلام
      دیاگ بزنید و دریچه گاز، استپر موتور ،سنسور مپ ،پمپ بنزین و سوزن انژکتور را چک کنید

  30. حسین می گوید

    تشکرازلطفتون نتیجه رواعلام میکنم مرسی

  31. حسین می گوید

    باعرض سلام وخسته نباشید
    من موسو۶سیلندراتومات دارم گازش برقیه چندمدته ماشین بی جونه گازکه میدم یه دفعه گاز می افته دورموتورمیره روی ۱۰۰۰وگازنمیخوره خاموش روشن که میکنم گازمیخوره بعازچنددقیقه بازهمونجورمیشه سنسورهوای ورودی که بعدازفیلترهواست روعوض کردم سنسوراکسیژنورواگزوزعوض کردم تازگیاواشرسرسیلندرعوض کرم اگه ممکنه راهنمایی بفرماییداینجاهیچ مکانیک یابرقکاری نبودکه بتونه درستش کنه ممنون میشم نجاتم بدین

    1. مدیر می گوید

      سلام
      خودرو باید روئیت شود /فشار پمپ بنزین با دریچه گاز را چک کنید

  32. داریوش می گوید

    سلام ، من یه پراید دارم که وقتی ماشین درجا کار میکنه پدال گاز رو فشار میدم اول دوره موتورش کم میشه بعد دور موتور میره بالا دیاگ میزنم خطایی نشون نمیده سرویسارم به موقع میبرم اعصابمو خورد کرده رانندگی نرم نیست با این حال ممنون میشم جواب بدین

    1. مدیر می گوید

      سلام
      استپر موتور و سنسور دریچه گاز را چک و در صورت نیاز تعویض کنید

  33. روح الله علیپوز می گوید

    سلام.مزدا وانت ۲۰۰۰ ژاپنی دارم بدون دلیل گاز میخوره گاهی هم خوب میشود

    1. مدیر می گوید

      سلام
      استپر موتور ایراد دارد

  34. محسن مرادی می گوید

    کپ‌ *

  35. محسن مرادی می گوید

    سلام.
    من به سمند دوگانه ای اف ۷ دارم مدل ۹۲
    توی جاده با سرعت ۱۲۰ با بزنین میرفتم‌ که زدم روی گاز‌.ماشین که شدید کرد و روی گاز رفت..بعد متوجه شدم که روی گاز در حالت ساکن ماشین دور موتور روی گاز نوسان‌ داره حوری که به لرزش میافته‌.حتی بیرون‌ از ماشین هم صدای اگزوز پت‌ پت میکنه‌.. در حد ۱ ثانیه‌ بعد درست میشه‌..بعد از ۴ ثانیه‌ دوباره افت دور موتور‌ دارم‌..اما روی بنزین هیچ مشکل ندارم‌.شستشو‌ انژکتور و سوزن هم ب تازگی انجام‌ دادم ..همچنین شمع و وایر‌…سنسور مینیفولد‌ هم تعویض کردم‌..لطفا راهنمایی کنین ممنون‌ میشم.باتشکر‌

    1. مدیر می گوید

      سلام
      مشکل سی ان جی دارید باید دستگاه بزنید و ریل گاز و زیگلور گاز را چک کنید

      1. محسن مرادی می گوید

        منظورتون‌ ریکلاتور‌ گاز باید باز بشه؟
        و سرویس بشه‌(؟

        1. مدیر می گوید

          به یک cng کار نشان بده دیاگ بزنه و سرویس کنه

  36. مسعودطالع می گوید

    اچ سی کراس

  37. مسعودطالع می گوید

    من ماشینم دور موتورش درحالت درجا و یا تو حرکت مخصوصا تو ترافیکها میرفت بالا تا ۱۵۰۰ بعد که گاز میدادم یهو پدال گاز کلا از کار میوفته بردم نمایندگی سنسور پدال گاز و دریچه گازو اورینگ دریچه عوض کردن ولی بازم درست نشده دیگه واقعا دیوانه شدم لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    1. مدیر می گوید

      سلام
      باید خودرو را ببینم ،ولی دیاگ بزنید و کامپیوتر ماشین را ریست کنیدو کل منیفولید هوا را تست کنید از جایی نشتی نداشته باشد

  38. امیر می گوید

    سلام.چرا بعضی وقت ها با فشار دادن پدال گاز ماشین گاز نمیخوره و باید یک بار خاموش و روشن بشه تا درست بشه.ماشین ۲۰۷ جدید مدل ۹۶ هست

    1. مدیر می گوید

      سلام
      مشکل مال دریچه گاز برقی هست

      1. هادي می گوید

        باید ببری پیش که کار بلد بدی سوکت داخل پدال رو لحیم کنه برات تا درست شه

      2. سجاد می گوید

        سلام ماشین منم ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۶
        بعد از سرعت گیر و دست انداز ماشین گاز نمیخوره
        باید خاموش روشن کرد
        مغذی پمپ بنزین عوص کردم درست نشد

  39. فرهاد می گوید

    سلام من ایراد ماشینم پیدا کردم خیلی جالبه اصلا هیچکس فکرشم نیکرد ایراد ماشین از انباری گزوز باشه انباریش گرفته بود و عوضش کردم ماشین درست شد….

  40. برهان می گوید

    سلام
    سنسور فشار سر مینیفولد برای ۴۰۵ tu5میخوام
    اصلی
    رنگش سبز هست

    1. مدیر می گوید

      سلام قطعه مورد نظر موجود نیست

  41. فرهاد می گوید

    و تشکر میکنم بابت مطالب بسیار عالی و جامع که تو هیچ سایتی به این خوبی توضیحی ندادن …ممنونم

  42. فرهاد می گوید

    در ضمن وقتی یه هو پاتو میزاری رو گاز (یا یه هو گاز میدی ) ماشین کله میزنه یا لگد میزنه ولی کپ نمیکنه ….خواهشا راهنماییم کنید…..دارم دیوانه میشم…

  43. فرهاد می گوید

    سلام من ۲۰۶ مدل ۸۶ (v20) دارم ماشین از روزی که گرفتم ایراد داشت تعمیر کل کردم اون ایرادهای قبلش حل شد ولی ماشین درجا به شدت لرزش داره چه در حالت گرم بودن چه سرد فرقی نداره …سنسور اکسیژن نو شمع و وایر نو …کویل با یک کویل دیگه امتحان کردم و کویل خودم سالمه .سنسور مپ سالم،انژکتورها تست شده .فشار پمپ بنزین چک شده سوپاپ ها تایم ولی بازم ماشین لرزش داره و اصلا خوب گاز نمیخوره یعنی گاز میخوره ولی خوب راه نمیره …فقط دیگه مونده (درچه گاز برقیش) و چک کنم ….خواهشا اگه میتونید راهنماییم کنید به خدا اندازه یه اسپورتیج خرجش کردم …خخخخخ…ممنونم

    1. مدیر می گوید

      سلام
      باید خودرو بررسی شود دیاگ بزنید و دریچه گاز هم چک کند

  44. رامین می گوید

    سلام دوستان من واقعاً دیگه دیوونه شدم.۲۰۶ تیپ ۲ دریچه گاز برقی سنسور اکسیژن نو شمعها نو،ماشین در حالت گرم هیچ مشکلی نداره ولی موقعی که سرده ماشین رو روشن می کنم یکم که راه میرم ماشین قطع و وصل می کنه بعد دیگه گاز نمی خوره جالب اینه که همون لحظه خاموشش می کنم روشن می کنم دیگه خوب خوب میشه

    1. مدیر می گوید

      سلام
      فشار پمپ بنزین چک کنید

      1. علی می گوید

        سلام پمپ بنزین رو با چه روشی دقیق میشه چک کرد؟

        1. مدیر می گوید

          سلام
          با فشار سنج

  45. Alireza می گوید

    سلام
    دناپلاس خریدم از اولین استارت چکش روشن بود،تا ۴۵۰۰ خوب گاز میخوره بعدش میمونه بقیه شو بزور پر میکنه،دیاگ میزنن پتانسیومتر پدال گازو نشون میده ولی عوضش کردن درست نشد
    ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. مدیر می گوید

      سلام
      جنس خوب بگیر اگر جواب نداد سنسور دور موتور و سنسور چشمی میل بادامک نیز چک شود اگر اینها نباشد مشکل از گیربکس می تواند باشد باید خودرو را ببینیم

  46. سعیداستکی می گوید

    بنظر شما esu رابدون کد کنم وروی یه ۲۰۶دیگه تست کنم ممکنه ایراد از esu باشه؟

    1. مدیر می گوید

      سلام بله میتونه باشه یک کامپیوتر سالم تستی روی ماشین خودتان بذارید و امتحان کنید آنژکتورها را نیز باز کنید و روی دستگاه تست کنید

  47. سعیداستکی می گوید

    سلام دوست عزیز ۲۰۶بادریچه گازبرقی،والئوجی۳۴،درتمام مراحل کارکردماشین بدکارمیکنه،کم میاره،وقتی سردهست ،یاکولر میگیریم که خیلی بدتر میشه،پارمترها فشار منیفولد۴۵۰هستش،بارموتور زمان گرم بودن۳۵هستش وزمان پاشش سوخت هم مقداری بالاست،بنزین دستی که داخل دریچه گاز تزریق میکنم گاز،خوب میشه ،تمام قطعات سنسورها وعملگره وتایم راهم چک کردم فیلرگیری وکمرس سیلندر راهم همینطور،فشاربنزین هم ۴بارهستش دسته سیم موتور راهم برسی کامل کردم،خلاصه همه چیزش راچک کردم.والبته esu راهم با دیاگ تی ان ام ومهادصنعت ۲بار دانلود کردم اگزوز راهم چک کردم،مشکل حل نشد اگه میتونید راهنمایی کنید لطفا بااین شماره زنگ بزنید ممنون میشم۰۹۱۳۱۰۹۱۵۰۸

    1. سجاد می گوید

      مشکلات شما مربوط به سنسور اکسیژن میشه ، در این نوع ایسیو و خودرو تنها و تنها مارکی که کاملا با ایسیو مچ میشه مارک NTK هست که اونم باید اصلشو گیر بیاری . این نوع ایسیو فوق العاده به کارکرد سنسور اکسیژن حساسه و متاسفانه حذف هم نمیشه با ریمپ .

  48. عرفان می گوید

    سلام ، من به اسپورتیج ٢٠٠٨ دارم ، اخیرا بعد از گرم شدن خودرو در مسیر طولانی ، در سربالایی گاز نمیخوره ، و دور متور از ٢۵٠٠، ٣٠٠٠ بالاتر نمیاد ، و وقطی تخت گاز میدم ، کپ میکنه ، ولی با گاز کم مشکلی نداره . در همین وظعیت اگر توقف کنم و دو باره حرکت کنم ، مشکل برطرف میشه ، ولی دو باره بعد از چند دقیقه حرکت در سربالایی گاز نیخوره . تمام مشکلات در زمان گرم شدن خودرو در مسافت طولانی ، و سربالایی ممتد بوجود میاد ، و در بقییه موارد هیچ مشکلی نداره. هم شتاب خوبه هم دوره متور بالا میاد . تازگی هم پمپ بنزین و صافی عوض کردم ، انژکتور ها رو هم شستم . واقا نمیدونم مشکل از کجاست .

    1. مدیر می گوید

      سلام شما باید دیاگ بزنی و کامپیوتر خودرو را ریسرت کنی . گیربکس خودرو را نیز بگو برات چک کنن

      1. سجاد می گوید

        داداش اگر خندت نمیگیره من با تیبا چنین مشکلی دارم! دقیقا دقیقا توضیحاتت و شرح ماجرات با من یکیه! علت رو پیدا کردی؟ مشکل حل شد؟

  49. محمد رضا می گوید

    سلام ماشین من ۲۰۶ وی ۱ هست این مشکل تازه به وجود اومده که وقتی به ماشین کم کم گاز میدم شتاب میگیره ولی وقتی گازو تا آخر فشار میدم دیگه شتاب نمیگیره لطفا راهنمایی کنید ‌.

    1. مدیر می گوید

      سلام مشکل مال دریچه گازت می باشد

      1. هادي می گوید

        عزیزم دریچه گازت کاملا سالمه.بالا پدال ترمز یه سویچ هست که یه سوکت ۴فیش یهش وصله.اونو نگاه بندار ببین سویچ سالمه یا نه.ماشین های دریچه برقی جدید اینطوریه که وقتی اون سویچ خوب عمل نکنه دستور به دریچه نمیده که باز بشه.شما این کارو انجام بده و بهم خبر بده

    2. Hadi می گوید

      به نظرم بده سویچ پدال ترمزت رو چک کنن.وقتی سویچ ترمز خرابه ماشین گاز نمیخوره

  50. ali می گوید

    با سلام و تشکر بابت راهنمایی شما
    بنده چند وقتی هست که در ۲۰۶ تیپ ۶ مدل ۸۴ دچار مشکل شده ام واقعا خسته شدم مکانیک کار خوب هم سراغ ندارم لطفا بنده را راهنمایی فرمایید ممنون میشوم
    مشکل این گونه است که بعضی وقتها در حالت دنده D در سرعت زیر ۸۰ ماشین یهویی گاز هرز میخورد و دنده عوض نمی کند چراغ چک روشن شده و مجبور میشوم به کنار جاده بروم یکبار ماشین را خاموش و دوباره روشن کنم درست میشود ولی بعد از مدتی که معلوم نیست چه زمانی هست دوباره همینطوری میشود وعلائمی مثل ماشین دنده خوب عوض نمکند بد گاز میخورد گاهی هم در حالته ایستاده خود یهویی آمپر گاز تا ۱ بازی میکند . من چندین بار دیگ زدم در دیاگ اکثرا” میگوید سنسور دریچه گاز و بعض وقتها میگوید سنسور اکسیژن و گاهی هم میگوید منیفولید .
    در ضمن بنده کل گیربکس و کامپیوتر را نیز چند بار باز کرده و چک کرده ام . حالا نمیدانم مشکل از کجاست و چه باید کرد ؟ اگر مرا کمک کنید ممنون میشوم این شماره بنده هست ۰۹۳۵۴۸۲۰۰۰۸

    1. مدیر می گوید

      سلام شما باید همین خطایی که دستگاه میزنه را رفع کنی خطای سنسور اکسیژن و منیفولد چون گاز خوردن بی مورد مربوط به دریچه گاز و منیفولد میشود ببر پیش کسی که کارش تنظیم موتور هست

      1. صامتی می گوید

        سلام اچ سی کراس مدل ۹۷ من دریچه گاز برقی چینیه مپ سنسور آلمانی. گاهی اوقات خصوصأ مارو پر خطر پدال گازو که فشارمیدم بااندکی تاخیر واکنش داره گاهی هم خوبه شتاب ماشین و کشش هم ضعیفه. ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.