آموزش نحوه رنگ‌ آمیزی و لکه گیری قطعات پلاستیکی و سپر خودرو

0

اسپری رنگ سپر ماشین ،ترمیم رنگ سپر سمند ،چسب سپر ماشین ،اسپری رنگ سپر خودرو ،رنگ آمیزی قطعات پلاستیکی خودرو ،ترمیم رنگ سپر پراید ،آموزش رنگ آمیزی سپر خودرو ،لکه گیری سپر خودرو

سنگ‌خوردگی یکی از عمومی‌ترین آسیب‌های وارد شده به رنگ بدنه خودروها بخصوص سپر آن‌ها است.

سنگ‌خوردگی یکی از عمومی‌ترین آسیب‌های وارد شده به رنگ بدنه خودروها بخصوص سپر آن‌ها است. سنگ‌خوردگی زمانی اتفاق می‌افتد که در واقع بر روی رنگ بدنه آثار کوچک برخورد سنگ مشاهده شود؛ شاید در نگاه اول آسیب‌های وارد شده به دلیل سنگ‌خوردگی کوچک و کم اهمیت باشند، اما باید این موضوع را در نظر گرفت که یک ترک کوچک در برخورد با نیروی باد و عوامل دیگر ممکن است به یک شکستگی بزرگ تبدیل شود. به همین دلیل متخصصان ما با در نظر گرفتن انواع متریال بکار رفته در ساخت سپر خودروهای وارداتی، اقدام به ارائه خدمات صافکاری و ترمیم تخصصی در خصوص این اتومبیل‌ها کرده‌اند. بهره‌گیری از متدهای جدید در ترمیم قطعات آسیب دیده توسط تیم صافکاری لوکاپرو یک امر بسیار مهم به حساب می‌رود؛ زیرا نتیجه پروسه صافکاری و ترمیم بسیار مهم است و تا حد امکان نباید آثاری از آسیب وارد شده بر روی محل ترمیم شده دیده شود. . به طور کلی سپر و رکاب خودرو‌ها از نظر متریال به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند، رکاب و سپر فلزی، پلاستیک پایه فلزی MMC و پلاستیکی پایه پلیمری PMC ؛ البته این امروزه رکاب و سپر‌های فلزی بیشتر به صورت دستی بر روی خودرو‌های آفرودی نصب می‌شود و در صنعت تولید انبوه وسایل نقلیه، جایی ندارند. تیم صافکاری و نقاشی مجموعه لوکاپرو برای اولین بار در ایران اقدام به ارائه سرویس‌های تخصصی در خصوص ترمیم و تعویض قطعات محافظتی مانند سپر و رکاب انواع خودرو‌های وارداتی و داخلی کرده است. بررسی‌های صورت گرفته توسط تیم کارشناسی لوکاپرو به ما این اجازه را می‌دهد که پروسه صافکاری را هوشمندانه‌تر انجام دهید. یکی از چالش‌هایی که آثار سنگ‌خوردگی برای متخصصان ما بوجود می‌اورد، کوچک بودن محل آسیب است. در سنتی‌ترین شکل از ترمیم فرورفتگی‌های کوچک بوجود آمده به دلیل سنگ‌خوردگی، صافکار با ضربات مکرر و متناوب چکش سعی بر برطرف کردن ناهمواری بوجود آمده می‌کند. این امر ممکن است یک روش خوب برای رفع اینگونه آسیب‌ها باشد؛ ولی باید به این موضوع توجه کنیم که استفاده از اینگونه متدها همیشه بهترین راه نیست و ممکن است باعث آسیب رساندن به رنگ خودرو شود. همین موضوع باعث شده است که تیم صافکاری ما از نیروی مکش برای از بین بردن فرورفتگی‌ها کوچک استفاده کنند. همچنین بهره‌گیری از قلم‌های مخصوص و براش‌های کوچک برای رفع آثار رنگ‌پریدگی، یکی دیگر از مراحل ترمیم آثار سنگ‌خوردگی از روی سپرهای خودروها است. در نهایت استفاده از پولیش مناسب برای رفع آثار بجا مانده از پروسه ترمیم، باعث می‌شود نتیجه کار بسیار حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تر نمایان شود. زاویه همگانی در ذرات رنگ بدنه اتومبیل‌های لوکس وارداتی، باعث می‌شود خطوط انعکاس استریم لاینینگ بر روی بدنه این خودرو‌ها بوجود بیاید که در نهایت باعث ایجاد زیبایی و جلای شگفت انگیزی در خودرو می‌شود؛ از همین رو در زمان استفاده از پولیش باید به زاویه رنگدانه‌ها توجه کرد تا خطوط پولیشکاری بر روی بدنه خودرو بجا نماند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه استفاده از خدمات تخصصی صافکاری تیم متخصص لوکاپرو با شماره ۰۹۱۲۳۹۸۸۸۷۹ تماس حاصل بفرمایید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم ویدئو کوتاه زیر را در خصوص نحوه ترمیم آثار سنگ‌خوردگی مشاهده کنید.

سنگ‌خوردگی زمانی اتفاق می‌افتد که در واقع بر روی رنگ بدنه آثار کوچک برخورد سنگ مشاهده شود؛ شاید در نگاه اول آسیب‌های وارد شده به دلیل سنگ‌خوردگی کوچک و کم اهمیت باشند، اما باید این موضوع را در نظر گرفت که یک ترک کوچک در برخورد با نیروی باد و عوامل دیگر ممکن است به یک شکستگی بزرگ تبدیل شود.

به طور کلی سپر و رکاب خودرو‌ها از نظر متریال به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند، رکاب و سپر فلزی، پلاستیک پایه فلزی MMC و پلاستیکی پایه پلیمری PMC ؛

البته این امروزه رکاب و سپر‌های فلزی بیشتر به صورت دستی بر روی خودرو‌های آفرودی نصب می‌شود و در صنعت تولید انبوه وسایل نقلیه، جایی ندارند.

در سنتی‌ترین شکل از ترمیم فرورفتگی‌های کوچک بوجود آمده به دلیل سنگ‌خوردگی، صافکار با ضربات مکرر و متناوب چکش سعی بر برطرف کردن ناهمواری بوجود آمده می‌کند. این امر ممکن است یک روش خوب برای رفع اینگونه آسیب‌ها باشد؛ ولی باید به این موضوع توجه کنیم که استفاده از اینگونه متدها همیشه بهترین راه نیست و ممکن است باعث آسیب رساندن به رنگ خودرو شود. همین موضوع باعث شده است که از نیروی مکش برای از بین بردن فرورفتگی‌ها کوچک استفاده کنند. همچنین بهره‌گیری از قلم‌های مخصوص و براش‌های کوچک برای رفع آثار رنگ‌پریدگی، یکی دیگر از مراحل ترمیم آثار سنگ‌خوردگی از روی سپرهای خودروها است. در نهایت استفاده از پولیش مناسب برای رفع آثار بجا مانده از پروسه ترمیم، باعث می‌شود نتیجه کار بسیار حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تر نمایان شود. زاویه همگانی در ذرات رنگ بدنه اتومبیل‌های لوکس وارداتی، باعث می‌شود خطوط انعکاس استریم لاینینگ بر روی بدنه این خودرو‌ها بوجود بیاید که در نهایت باعث ایجاد زیبایی و جلای شگفت انگیزی در خودرو می‌شود؛ از همین رو در زمان استفاده از پولیش باید به زاویه رنگدانه‌ها توجه کرد تا خطوط پولیشکاری بر روی بدنه خودرو بجا نماند.

 ترمیم رنگ سپر سمند  اسپری رنگ سپر ماشین  چسب سپر ماشین  آموزش نقاشی اتومبیل  آموزش رنگ کردن خودرو  لکه گیری سپر خودرو  آموزش بتونه کاری  ترمیم رنگ سپر پراید  رنگ آمیزی قطعات پلاستیکی خودرو  ترمیم رنگ سپر  ترمیم رنگ سپر ماشین
روش رنگ آمیزی لوازم یدکی پلاستیکی خودرو با رنگ آمیزی بخش های فلزی آن تفاوت داشته و نیاز به مواد اولیه متفاوتی هم دارد. لوازم یدکی پلاستیک خودرو شامل بخش‌هایی چون دستگیره‌های درب، قاب آینه و بسیاری دیگر از قطعات متفرقه می‌شود. استفاده از اسپری برای رنگ کردن این لوازم یدکی پلاستیکی مناسب نیست، چون رنگ روی آن در مدت کوتاهی ترک برداشته و پوسته پوسته می‌شود. اگر کار رنگ‌آمیزی لوازم یدکی پلاستیکی خودرو به درستی انجام شود، تا سال‌ها دوام می‌آورد.

در صورت امکان لوازم یدکی پلاستیکی را از خودرو باز کنید. این کار به شما کمک می‌کند قطعه‌ی مورد نظر را کاملا تمیز کنید. اگر باز کردن قطعه امکان‌پذیر نیست، سطوح کناری آن را بپوشانید.

لوازم یدکی پلاستیکی خودرو را با مایع مخصوص شستشوی خودرو تمیز کرده و روی آن آب بگیرید و بشویید.اجازه بدهید به طور کامل خشک شود و بعد به آن الکل بزنید. با استفاده از یک پارچه‌ی بدون پرز گریس و روغن روی آن را پاک کنید.

لوازم یدکی پلاستیکی را با استفاده از یک سنباده با زبری ۸۰۰  و آب، سنباده بزنید. هنگام سنباده زدن، سنباده باید کاملا خیس باشد تا خاک زیر آن جمع نشود و قطعه خراش بر ندارد. روی قطعه آب بگیرید و بگذارید خشک شود.

به قطعه‌ی پلاستیکی مورد نظر چسب بزنید تا بتونه و رنگ به آن بچسبند. چسب را درست قبل از رنگ‌آمیزی بزنید و سعی کنید یکنواخت و نازک باشد و اجازه دهید خشک شود. دو لایه بتونه نازک به آن بزنید و به هر کدام از لایه‌ها اجازه دهید تا خشک شوند. حالا سه دست رنگ به آن بزنید و پس از هر دست اجازه دهید تا رنگ کاملا خشک شود. در پایان دو دست کیلر به آن بزنید و بگذارید یک شب بماند و تا صبح خشک شود.

نکته

همیشه هنگام سمباده کاری و اسپری رنگ از ماسک صورت استفاده کنید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.